Autor |
Wiadomość |
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-23, 21:43
|
|
|
Kwestia jak kto lubi
Mi auto na LPG przełącza się przy 40st.
W przypadku przekroczenia 5000obr. przełącza się na PB
Jakoś psycha mi nie pozwala jeździć na innych ustawieniach
O ile w lecie auto w zasadzie startuje już na LPG to w zimie zużycie PB już jest odczuwalne. W zeszłym roku pod korek zatankowałem w grudniu i rezerwa zapaliła się w okolicach marca |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-23, 21:47
|
|
|
ja mam 10 ustawione obecnie
ale i tak na bliskich trasach tak koło domu praktycznie śmigam na paliwie
co do podpierania się paliwem od pewnych obrotów robi się to wtedy jak instalka ma spadki ciśnienia zazwyczaj winny jest jeden reduktor temu |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-23, 21:55
|
|
|
Reduktor wyrabia bez problemu ja mam u siebie tylko ACK |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-24, 00:32
|
|
|
Hjeniu, Nie wiem czemu masz ustawione że powyżej 5tys się przełącza na pb?
Jesli jeden reduktor nie wyrabia w jakimś mocniejszym silniku to można ustawić wspomaganie sie PB ale nie przełączanie. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-24, 01:07
|
|
|
Apophis napisał/a: | Hjeniu, Nie wiem czemu masz ustawione że powyżej 5tys się przełącza na pb?
Jesli jeden reduktor nie wyrabia w jakimś mocniejszym silniku to można ustawić wspomaganie sie PB ale nie przełączanie. |
...a to dobre jest, nie słyszałem o czymś takim w ogóle |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-24, 01:14
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ..a to dobre jest, nie słyszałem o czymś takim w ogóle |
W BRC na pewno jest taka opcja żeby sie instalka mogła wspomagać PB w przypadku gdy juz nie wyrabia. Nie powoduje to szkód dla silnika z powodu za ubogiej instalki a i np w mocniejszym motorze jak S8 nie trzeba wkładać dwóch reduktorów tylko na jednym spokojnie sobie latasz a gdy depniesz to braki weźmie sobie z drugiego baku |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-24, 08:57
|
|
|
No oki fajnie to brzmi, tylko jak to jest w druga strone? PB zostaje wyłączone automstycznie ponizej jakiegos zakresu obrotów czy jak? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-12-24, 11:12
|
|
|
W stagu np jest taka opcja nie zaznaczasz opcji ,,wyłącz przy pierwszym" powyżej masz czas błędu ciśnienia i obok jest ustawiane ciśnienie robocze i minimalne.
Gdy ciśnienie spadnie poniżej minimalnego na czas dłuższy niż czas błędu ciśnienia wtedy sterownik wspiera się PB po czym jak ciśnienie wzrośnie powyzej minimalnego to wraca znów na LPG.
Lub tak jak ma kolega wyżej ustawiasz próg max obrotów na LPG i wtedy tylko do 5tys na LPG a reszta na Pb
Kolego pepi jaki masz reduktor? Golda? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-12-24, 11:46
|
|
|
Tak mi gazownicy ustawili, powiedzieli że tak ma być bo instalacja na gwarancji i w razie reklamacji bla bla bla....
Nie wnikam i tak nie przekraczam tych obrotów |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-24, 11:59
|
|
|
to i ja musze zejechac do mojego lpg magika zeby mi tak ustawil. z regoly zawsze robilem tak ze jak chcialem depnac mocniej to wylaczalem lpg manualnie ale podobnie jak Hjeniu zadko osiagam takie obroty |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-24, 13:50
|
|
|
Panowie uważam że ustawianie przełączania powyżej 5tyś obr to jakieś nieporozumienie i nie widzę sensu by to stosować-co innego ustawienie wspomagania się PB pod wysokim obciążeniem lub po prostu gdy reduktor juz nie daje rady to już ok i w razie buta auto jest wydolne ale nie spalamy samej PB. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-24, 15:55
|
|
|
to po co wam lpg ?
auto ma tak samo pracować w pełnym zakresie obrotów
i nie ma znaczenie na jakim paliwie |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-24, 18:56
|
|
|
święte słowa. LPG zakłada się po to żeby na nim jezdzić a nie na obu paliwach. Po to dobiera się instalację do odpowiedniego modelu samochodu, aby obsłużyła pełen zakres obrotów i mocy samochodu. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:03
|
|
|
pepi napisał/a: | to po co wam lpg ?
auto ma tak samo pracować w pełnym zakresie obrotów
i nie ma znaczenie na jakim paliwie |
Polać temu Panu, jak auto miało by mi sie podpierać benzyna przy wyzszych obrotach to bym LPG nie montował, a w naszych autach cała zabawa zaczyna sie od 3,5tys obr ;-)
[ Dodano: 2013-12-24, 20:05 ]
Gabriel napisał/a: | święte słowa. LPG zakłada się po to żeby na nim jezdzić a nie na obu paliwach. Po to dobiera się instalację do odpowiedniego modelu samochodu, aby obsłużyła pełen zakres obrotów i mocy samochodu. |
A BRC tego nie potrafi :-) |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:08
|
|
|
Jestem tego samego zdania ale jesli ktoś chce zaoszczędzic na instalce i nie pakowac dwóch reduktorów bo wiekszośc czasu jeździ spokojnie to wtedy wspomaganie na wyższych obciążeniach może być-wspomaganie i nic więcej. Ja np mając S8 i jeden reduktor to może 5-10% czasu bym korzystał z tego wspomagania. |
|
|
|
|
|