Autor |
Wiadomość |
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-01, 21:27 [D3 08 3.0TDI
] Zmiana hamulców S8
|
|
|
Witam, mam zamiar zmienic kompletne tarcze i klocki wiec przyszedł mi do głowy pomysł załozenia do tyłu większej tarczy hamulcowej dodam tylko iz bardziej mi zalezy na efekcie wizualnym. 3.0 tdi az tak nie frówa ale za to przy 20 calowych felgach tarcza 280 jest smiesznie mała.Teraz chce sie dowiedziec czy ktos z was ma na standartowym zacisku D3 wiekszą tarcze jak 280 i jak to zmodził.pozdro |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2014-01-02, 07:48
|
|
|
Jaki masz kod hamulca z tyłu?
Największa od D3 na tył będzie 335 mm (od W12/S8). Większa jest tylko od D4 chyba 355.
Od D3 zacisk pozostaje, Jedynie będziesz musiał zmienić jarzmo i osłonę (lachę).
Jarzmem regulujesz odległość między zaciskiem, a zwrotnicą.
Tym samym wielkością tarczy.
Foss niedawno to przeprowadzał. Jest to opisane z nr części włącznie.
Możesz też oddać tarcze do frezera na CNC. Nawierci tobie otwory na wzór np RS6.
Oczywiście tracisz gwarancję ale masz efekt no inie piszczą.
Lub możesz nabyć już nawiercane.
Możesz też założyć do kompletu przewody w oplocie.
Możesz i wydajniejsze klocki dołożyć.
Temat rzeka. |
_________________ Forum Audi A6 |
Ostatnio zmieniony przez bunga bunga 2014-04-07, 16:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-01-02, 17:34
|
|
|
W razie czego mam dostepne jarzma do tarczy 335mm z W12 D3 oczywiscie na lewa i prawa strone , blachy osłaniające także moge zalatwic |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-02, 18:00
|
|
|
Siema.
Ja w swojej D3 zmieniłem hamulce i z przodu i z tyłu - obecnie mam oryginalny zestaw z S8 D3 czyli tarcze z przodu w rozmiarze 385mm i z tyłu 335mm.
Do modyfikacji potrzebujesz jarzm tylnych zacisków oraz blach osłaniających tarcze, sam zacisk jest taki sam.
Jeżeli chcesz coś bardziej wizualnie zmienić niż funkcjonalnie to tanim kosztem możesz nabyć wszystko u mnie - z demontażu mam od swojej jarzma oraz blachy osłaniające pod tarcze w rozmiarze 310mm.
Z doświadczenia powiem, że znalezienie samych jarzm pod jakieś wybrane hamulce to na rynku gratów używanych jak szukanie igły w stogu siana..... szczególnie jeżeli mowa o tych największych zestawach jakie są teraz u mnie czyli od 6.0W12 czy S8.
Nowe jarzma tylnych zacisków od S8 w ASO to koszt jakieś 500pln netto - wiem bo kupowałem.
Jeżeli nie masz ciśnienia na jakieś mega duże tarcze to to co kupisz ode mnie z pewnością cię zadowoli.
Jeżeli z przodu masz najmniejszy zestaw czyli tarcze 321mm to również u mnie możesz nabyć kompletne zaciski z jarzmami pod tarcze 360mm - to również z demontażu z mojego D3.
Po założeniu przodu i tyłu na pewno poczujesz różnicę w hamowaniu
michalwruszak napisał/a: | W razie czego mam dostepne jarzma do tarczy 335mm z W12 D3 oczywiscie na lewa i prawa strone , blachy osłaniające także moge zalatwic |
Bardzo jestem ciekaw...... szukałem 3 miesiące
Kilka razy zamówiłem w używce ale po złożeniu zamówienia sprzedawcy się wycofywali.
Zamówiłem również u kolegi Lewian z forum ale po oczekiwaniu około 3-4 tygodnie okazało się że czas realizacji jest nieznany.
Zamówiłem również w hurtowni gdzie zawsze się zaopatruję ale bez szans.
IC nie podaje daty realizacji co w praktyce oznacza to samo co powyżej, że są niedostępne.
Pytałem w samym TRW bo to jest ich produkcja i u nich również nie są dostępne i generalnie już tego nie produkują.
Ostatecznie jarzma jak i blachy osłaniające kupiłem nowe z ASO |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-02, 19:55
|
|
|
FOSS czytałem sprawozdanie ze swapu hamulców w twoim audi i temat zbierania gratów do jakiejś modyfikacji,to dla mnie masakra.Jak jest,to.To niema ,tego tym bardziej ze mieszkam w uk dostęp kiepski osobiscie wolałbym dokupic same tylne jarzma z blachami od W12 335 mm i po sprawie, ale jak założe zaciski od 4.2 tdi 360 -przód 310 tył to poprawi się wygląd i efekt hamowania zarazem. <nie wiem> napisz mi na pw.ile za całosc
[ Dodano: 2014-02-02, 13:16 ]
Mineło troch czasu od tej pory , zgłębiając temat bardzo poważnie zastanawiam się nad zmianą
większych tarcz na tył W12 335mm ,ale ma to sens jeżeli z przodu zamontuje heble od S8 385mm i mam nie odpartą ochotę na taki zestaw. jednak o ile poznałem temat wymiany samych hamulców jarzm,zacisków ,tarcz to zupełnie nie wiem czy w moim D3 3.0TDI nie będę musiał wymienic dodatkowych części? |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-03-29, 17:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-29, 17:44
|
|
|
Teraz mogę sie pochwalic ze jestem w posiadaniu ostatnich nowych jarzm W12/S8- TRW w calej europie Więc zmianę hamulców czas zacząc |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-29, 18:29
|
|
|
olimpus104 napisał/a: | Teraz mogę sie pochwalic ze jestem w posiadaniu ostatnich nowych jarzm W12/S8- TRW w calej europie Więc zmianę hamulców czas zacząc |
A jest szansa, że przy wymianie cykniesz jakieś fotki, np. takie fotostory. Temat jest interesujący, ale sporo pytań o szczegóły, a zdjęcia jednak zawsze dają jakiś dodatkowy pogląd na sprawę. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-29, 19:15
|
|
|
pebo napisał/a: | olimpus104 napisał/a: | Teraz mogę sie pochwalic ze jestem w posiadaniu ostatnich nowych jarzm W12/S8- TRW w calej europie Więc zmianę hamulców czas zacząc |
A jest szansa, że przy wymianie cykniesz jakieś fotki, np. takie fotostory. Temat jest interesujący, ale sporo pytań o szczegóły, a zdjęcia jednak zawsze dają jakiś dodatkowy pogląd na sprawę. |
Jak najbardziej fotostory będą |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-04-07, 13:08
|
|
|
Wybacz Zbyszku ale jeszcze jeden komplet sie znalazł tych jarzm koledzy jak ktoś chce mieć tylne tarcze od W12 w zwykłej wersji to zapraszam 280mm 310mm zmieniaja na 335mm |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-04-10, 19:03
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Wybacz Zbyszku ale jeszcze jeden komplet sie znalazł tych jarzm koledzy jak ktoś chce mieć tylne tarcze od W12 w zwykłej wersji to zapraszam 280mm 310mm zmieniaja na 335mm |
O kolego widzę że te ostatnie sztuki kupiłeś hurtem |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-04-10, 19:35
|
|
|
Jeszcze nie kupiłem ale zastanawiam sie właśnie czy nie kupić najlepiej jakby chetny się najpierw znalazł , z drugiej strony to nawet nic pewnego dopoki nie bede miec ich w reku |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-23, 15:37
|
|
|
Witam!
Dla tych co szykują się do zmiany na zestaw od S8 mała podpowiedź.
Przednie blachy osłaniające mimo, że nie trzeba ich zmieniać, to warto to zrobić i założyć od VW Pheatona. Są tam dodatkowo kierownice powietrza, które jak sama nazwa wskazuje kierują powietrze na tarcze. Dużo ciężej spalić tarcze. Audi nie wiedzieć czemu tego nie wprowadziło. Niedroga zabawa a zawsze coś poprawi chłodzenie.
P.S. Najtrudniej obecnie znaleźć przednie zaciski i jarzma. Z resztą nie ma problemów. Kolega michalwruszak jest w stanie załatwić całą resztę. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
BariM
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi A8 D3 6.0 W12
Wiek: 34 Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 50 Skąd: Kraków/Crawley uk
|
Wysłany: 2017-10-23, 15:37
|
|
|
Witam Panowie,trochę podgrzeje kotleta Chciałbym zmienić hamulce w mojej A8 D3 3.0tdi ,na większe próbowałem już różnych tarcz i klocków i niestety mój styl jazdy i pokonywane trasy wykańczają seryjne tarcze 323mm.
Co można założyć na przod i tył. 385mm to już ceramika z S8 czy są dostępne normalne tarcze? I na tył to 335?: Zamiast 286mm . Czy muszę zmienić zacisk ? Czego szukac? Dziękuję za odpowiedzi .
P.s może ktoś ma kompletny sprawny zestaw do swapu na sprzedaż? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
BariM
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi A8 D3 6.0 W12
Wiek: 34 Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 50 Skąd: Kraków/Crawley uk
|
Wysłany: 2017-10-23, 15:52
|
|
|
Super dziękuję,poszło pw |
|
|
|
|
|