Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-01-08, 20:28 [D3 04 4.0TDI
] Ciężkie wspomaganie
|
|
|
Witam,
Generalnie na postoju jest całkiem oki, chodź, że leciutko chodzi bym nie powiedział. Tak trochę jak w bardziej usportowionych autach, pomaga ale czuć opór żeby mieć lepszą kontrole nad kierownicą. Ale w trakcie jazdy jeszcze bardziej się "utwardza, że np zmianę pasa muszę przy prędkości dość mocno wykonywać, nawet bym powiedział, że ciężej niżeli by go wcale nie było zważywszy na prędkość...
Jakieś pomysły? ;P
Pozdro,
Karol |
|
|
|
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-08, 20:40
|
|
|
Witam
Podejrzewałbym pompę lub maglownice - to są typowe objawy uszkodzenia tych elementów. Sprawdź jeszcze płyn w zbiorniczku czy jest i czy pompa piszczy lub brzęczy podczas kręcenia kierownica. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-08, 20:51
|
|
|
Dziwi mnie że na postoju jest lepiej niż w trakcie jazdy bo powinno być na odwrót.
Czy na postoju przy zwiększonych obrotach silnika jest różnica? Bo powinna się lżej kręcić kierownica.
Jak pompa nie brzęczy to chyba z maglownica jest coś nie tak ale nie chcę straszyć.
Poszukaj na forum - coś powinieneś znaleźć pomocnego
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-01-08, 20:56
|
|
|
No ja myślałem ze specjalnie się utwardzania na prędkości, no wysokie obroty w sumie nie wkrecałem na postoju. Zresztą na postoju jest w sam raz, nie lekko, nie ciężko. W jeździe chodzi ciężej... Może to wina opisywanego w innym temacie problemu z tylnim zawieszeniem? Na postoju ono nie pracuje a w jeździe może cośjest nie tak i ciężej się kieruje. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-08, 21:15
|
|
|
Cytat: | na postoju jest w sam raz, nie lekko, nie ciężko. W jeździe chodzi ciężej... |
A masz servotronic? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-08, 21:52
|
|
|
drago_o napisał/a: | Jak to rozpoznać? |
Po kodach wyposażenia? Zdekoduj VIN w ASO i będziesz wiedział |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof85
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: krzyś
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 24 Skąd: Orzesze Sląskie
|
Wysłany: 2014-01-08, 22:21
|
|
|
NA 100% servotronic masz Obstawiam pompe
NA postoju powinno chodzic jednym palcem |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof85
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: krzyś
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 24 Skąd: Orzesze Sląskie
|
Wysłany: 2014-06-15, 13:55
|
|
|
Witam
Odświeżam problem ze wspomaganiem a mianowicie:
po odpaleniu zimnego auta wszystko jest ok po ok 15 20 min. kręcenia w mieście zaczyna skrzypieć (coś takiego jakby po płycie gramofonowej jeździć iglicą) w momencie wyłączenia silnika i spróbowaniu pokręcenia piszczenie ustaje a wrażenie jest takie jakby zwijacz skrzypiał ale skoro na wyłączonym silniku nic czyli to zwijacz nie może być.Zagatka za 100 punktów bo już paru mechaników oglądało i nikt nie wie co to |
|
|
|
|
|