Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Cieknie olej spod śróby.  
Autor Wiadomość
piotras87 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic [5]
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2, A8 D3 4.2 TDI
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 22
Skąd: Rawa Maz.
Wysłany: 2014-01-18, 23:23   [D2 98 4.2PB/LPG ] Cieknie olej spod śróby.

Witam, po wymianie rozrządu cieknie olej spod śruby którą przykręca się lewą pokrywę paska rozrządu. Śruba jest umiejscowiona z prawej strony napinacza paska wieloklinowego. Pod pokrywą wchodzi w otwór nad kołem zębatym pompy olejowej. Dodam że ta śruba jest wymieniona na nową. Różni się tylko początkiem gwintu, fabryczna miała początek gwintu ze stożka. Skąd tam bierze się olej? Przez gwint przechodzi jakiś kanał olejowy o pompy czy co?
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-18, 23:44   

Kolego za śruba jest cienka ścianka, one pękła i teraz cieknie. Zdarza się że podczas odkręcania może się uszkodzić.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-01-18, 23:52   

Kolego tam jest dziura na przelot i cieknie olej. Zauważ że obudowa rozrządu i korpus silnika przylegają w tym miejscu do siebie płaskimi powierzchniami (szczelnie).
Generalnie mocno (uwaga aby nie zerwać gwintu, aluminium) dokręcić a miedzy łeb śruby a obudowę rozrządu wstawić miedzianą podkładkę.
Zdarzają się ludzie co na jakimś silikonie to delikatnie smaruję i tez trzyma (pierwsze rozwiązanie bardziej fachowe i oryginalne), lub dają miedzianą podkładkę (cienką) jeszcze miedzy silnik a obudowę rozrządu.
Ale fakt, cieknie tamtędy i to nie jest nic niezwykłego w Twoim przypadku ;)
 
 
piotras87 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic [5]
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2, A8 D3 4.2 TDI
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 22
Skąd: Rawa Maz.
Wysłany: 2014-01-18, 23:58   

I co z tym fantem teraz zrobić? ;( Wkręciłem tą śrubę na taki uszczelniacz odporny na olej. Jak nie będzie tam dużego ciśnienia to powinno być ok, ale to nie jest rozwiązanie.

Aha no to gitara, powinno być ok. Wielkie dzięki za info teraz będę spać spokojnie.

Ech i dalej cieknie. Jutro postaram się zdobyć nowe orginalne śruby - myślicie że to ma znaczenie?

Może ten stożek na końcu śruby tam gdzieś wchodzi i się uszczelnia?

Wiecie jak sobie poradzić z tym problemem?
Pozdrawiam

I Orginalna śruba + aluminiowa podkładka pomogła, a no i dokręcenie z odpowiednim momentem znaczy maksymalnym :D
 
 
daniel3262 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 70
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-04-19, 21:21   

Witam,sorki za odkop ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem,też mi cieknie z tej śruby i to dość mocno po uszczelnieniu dwoch pokryw zaworów.Jak Wy sobie poradziliscie z tym problemem? <boisie>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-19, 21:34   

Wkreciłem na klej i trzymało.
 
 
daniel3262 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 70
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-04-20, 18:56   

a jakiego kleju użyłeś ? ja mam pastę Victor Reinz ciekawe czy da radę.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-20, 20:27   

Nie pamietam ale cos w tym stylu
 
 
daniel3262 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 70
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-04-21, 09:53   

Ja tą pastą posmarowałem powierzchnię przylegająca dekla do obudowy ale dalej nie pchałem pasty na gwint. Apophis, jak myślisz zdjąć jeszcze raz dekiel rozrządu czy wykręcić śrubę odtłuścić i w środku jakoś śrubokrętem i szmatką odtłuścić i posmarować ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-21, 10:03   

Ja bym spróbował prostszej metody jak nie uda sie trza bedzie dłubać. Jeszcze zapytałem kumpla to mówił że dawalismy tam jakiś klej średniej mocy do gwintów
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-04-21, 10:08   

Słuchaj, masz szczeliwa do gwintów dostępne. Szczególnie dobre jest szczeliwo do gwintów wurtha (średnie). To jest typowy beztlenowiec. Jest to super sprawa. Ja na to wkretki do gazu uszczelniam. Kosztuje to kilka dyszek ale efekty u mnie są super. Jak tym posmarujesz to będzie elegancko - tylko musisz otwór najpierw oczyścić no i oczywiscie po zamontowaniu tego dac szczeliwie wyschnąć (minimum 24 godziny). Na bank będziesz wtedy zadowolony.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-21, 10:21   

Oooo własnie to miałem też uzywane :)
 
 
daniel3262 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2015
Posty: 70
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-04-21, 20:22   

Bugalon, Dekiel od rozrządu ściągnąć czy spróbować wyczyścić bez ściągania ? Bo mniej pracy by było bez sciagania,i teraz męczy mnie jak to zrobić aby był spokój.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.