Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-20, 21:12 [D2 00 4.2PB/LPG
] uszczelnienie tylnej półosi
|
|
|
Panowie potrzebuję porady i informacji. Otóż poci mi się delikatnie tylna lewa półoś, na łączeniu z dyfrem, uszczelniacz do wymiany najprawdopodobniej. Mam kilku znajomych mechaników, jeden mówi trzeba zrobić, zaś drugi nie ruszać jeśli nie cieknie. U mnie nie cieknie tylko się poci, wycieków na ziemię nie zauważyłem. Jak myślicie? brać się za to, czy narazie wymienić olej w tylnym dyfrze i zostawić? Sam nie wiem...
Jeszcze odnośnie uszczelniacza. Ma ktoś może numer i wymiary tego uszczelniacza, zamiennik np. elringa poradzi, czy zamawiać oryginał z aso?
A odnośnie oleju ma być mobilube 75w90? Ile go wchodzi w tylny dyfer 0,7l? Jeszcze ciekawi mnie konsystencja obecnego oleju, czy aktualne mrozy mogą mieć wpływ na ilość spuszczonego oleju, tzn. czy nie gęstnieje on pod wpływem ujemnych temp., bo jeśli ma się zlać tylko część, to raczej niechciałbym go mieszać ze świerzym.
Jak myślicie brać się za to, czy na razie w cholerę to zostawić? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-21, 11:11
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Jeszcze ciekawi mnie konsystencja obecnego oleju, czy aktualne mrozy mogą mieć wpływ na ilość spuszczonego oleju, tzn. czy nie gęstnieje on pod wpływem ujemnych temp., bo jeśli ma się zlać tylko część, to raczej niechciałbym go mieszać ze świerzym. |
Ale tu nie widze problemu bo zawsze wszelkie oleje sie zlewa gdy sa nagrzane więc dokonaj czynności po trasie jakiejś i mróz nie ma nic do rzeczy. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-21, 16:09
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ale tu nie widze problemu bo zawsze wszelkie oleje sie zlewa gdy sa nagrzane więc dokonaj czynności po trasie jakiejś i mróz nie ma nic do rzeczy. |
Ok dzięki Maciek. A jak myślicie, jeśli nie cieknie z półosi tylko trochę się poci, to wymieniać uszczelniacz, czy wymienić tylko olej, narazie zostawić i obserwować |
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-01-21, 16:29
|
|
|
u mnie jest zapocone z prawej strony ale nie ruszam tego , olej sprawdziłem jest stan tylko brudny jakiś i należało by go wymienić |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-01-21, 18:14
|
|
|
Według mnie nie ruszać. Ja bym wymienił tylko olej. Jak zacznie ubywać to wtedy wziąść się za uszczelnienie. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-01-21, 21:12
|
|
|
sylwekr napisał/a: | Według mnie nie ruszać. Ja bym wymienił tylko olej. Jak zacznie ubywać to wtedy wziąść się za uszczelnienie. |
dokładnie, jak nie leci nie kapie to nie ruszać, sprawdzić tylko stan oleju |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-21, 23:13
|
|
|
Właśnie u mnie tez się poci w tym samym miejscu. Od dwóch latek nawet nie chce mi się tam zaglądać. Podejrzewam, że już tam oliwy nie ma. Zmotywowałeś mnie do działania tym postem.
Jak ustalisz namiary na uszczelniacz - napisz jakie i gdzie dostępne. O ile mnie pamięć nie myli w serwisie nie są dostępne, ale nie jestem tego pewien.
O, już znalazłem w ETCE:
uszczelniacz lewy i prawy są identyczne, numery 016409399B, wymiary 45X60X8. Cena ~10 euro ~45pln. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
czarny
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: a6 c4
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: łuków
|
Wysłany: 2014-01-27, 22:45
|
|
|
U mnie też sie pociło wiec nie zaglądałem do tego aż raz profilaktycznie sprawdziłem i był juz uszczelniacz do wymiany wiec lepiej albo regulanie sprawdzać albo wymienic bo koszt 50zł niewielki a problem masz juz z głowy i o nim nie myslisz |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-06, 19:29
|
|
|
pb41ns napisał/a: |
dokładnie, jak nie leci nie kapie to nie ruszać, sprawdzić tylko stan oleju |
Tak też zrobiłem, olej nie leci, zapocenie nie powiększa się. Sprawdziłem tylko olej, stan wzorowy, konsystencja również, pozostałe dyfry podobnie. A więc na tym na razie zakończe uszczelnianie pozdro |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-03-16, 15:49
|
|
|
beyer28 napisał/a: | mobilube 75w90 |
Mobilube shc nie spełnia specyfikacji g052145, dużo szukałem bo miałem zalewać coś budżetowego ale... znalazłem.. Fuchs titan sintopoid sae 75w90, ten spełnia powyższą specyfikację i ma lepszą lepkość (taka jak powinna być dedykowana). Piszę dla potomności.
Boczne uszczelniacze są w zamienniku, centralny tylko aso (jest nietypowy, 43x75x10 i produkowany przez SABO). Wymieniając centralny trzeba zaopatrzyć się w uszczelnienie i nową nakrętkę kontrującą. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-03-16, 19:08
|
|
|
Popatrz na specyfikację wszystkich 3 i wyciągnij wnioski, który jest najbliżej OE. Pisałem budżetowego bo mam w domu 20l hipolu gl4 75w90 i niby ok ale nie do końca.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|