Autor |
Wiadomość |
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-22, 21:01 [D2 97 4.2PB/LPG
] Ciepły silnik i zimne powietrze - tylko
|
|
|
Witam. Mam nietypowy problem, podczas jazdy po mieście wszystko jest w jak najlepszym porządku, ustawiam auto 23stopnie i mam cieplutko. Natomiast w trasie przy 100km/h, silnik cały czas 90stopni a robi się coraz chłodniej, stanę gdzieś na 2 minuty np. czerwone światło i odrazu robi się cieplej. Dzisiaj przez chwilę jechałem 180km/h i zrobiło się naprawdę zimno. Próbowałem także w trasie uruchamiać webasto, lecz nic to nie dało.
Niedrożną nagrzewnicę raczej można wykluczyć - w mieście grzeje
W samochodzie jest instalacja gazowa, która nie wiem czy jest dobrze wpięta - ale czy to może mieć jakiś związek z szybkością?
Na włączonym zapłonie ustawiłem nawiew na 0 kresek i na podszybiu słychać jakby pracę pompki, po za tym gdyby pompka nie działała to spadała by temperatura silnika, a tak nie jest
Jedyne co mi przychodzi na myśl to że jakaś klapa się nie zamyka i zimne powietrze pcha się pod wpływem pędu do środka mieszając się z ciepłym pow. z nagrzewnicy i powstaje taki efekt...
Proszę o porady. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-23, 09:09
|
|
|
W moim przypadku, ubiegłej zimy, było dokładnie identycznie. Winne były węże przy nagrzewnicy, które zamieniłem miejscami. Wszystko wróciło do normy po ponownej zamianie.
A czy czasem nie wiążesz tego problemu z jaką naprawą, nie zbiega się to w czasie? Może będzie łatwiej coś wymyślić. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-23, 13:05
|
|
|
Dzięki za odp. Ja się nie dotykałem do ogrzewania, gaz też był zakładany nie za mojej kadencji. A trudno się dostać do tych węży??? To trzeba podmienić przy nagrzewnicy czy od strony komory silnika przy ścianie grodziowej? |
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-25, 21:34
|
|
|
Witam wszystkich, wreszcie dzisiaj będę spał spokojnie bo po części - w 90% uporałem się z problemem. Dzwoniłem do kilku fachowców no i chcieli mi wymienić poczynając od termostatu poprzez pompę wody, pompkę na podszybiu, uszczelkę pod głowicą, płukanie nagrzewnicy itp. Przedtem tłumaczyłem że SILNIK TRZYMA 90 STOPNI i wszystko to co w pierwszym poście.
Zrobiłem dzisiaj ok. 500km i moje spostrzeżenia się potwierdziły, wraz ze wzrostem prędkości w samochodzie robi się coraz zimniej. Nawiew ustawiony mam na AUTO a temperaturę swoją i pasażera na HI. Jeżdżąc po mieście komputer ustawiał mi siłę dmuchawy na ok 4-6 kresek, ale jak wyjechałem na trasę - 60+km/h odrazu siła nawiewu spadała na minimum czyli jedna kreska i w aucie istna lodówka. Komputer oczywiście świadomie zmniejszał siłę, bo jak czujnik temperatury w nagrzewnicy widział że w tym całym pudełku jest - 17 stopni to po co ma mi wiać do środka takim powietrzem skoro na HI jest ustawione.
Sprawdziłem parownik - gorący, dwa węże na podszybiu do nagrzewnicy - gorące, więc wtedy wywnioskowałem że nie ma innej opcji jak do całego tego pudełka nagrzewnicy pod wpływem pędu powietrza wpada zimne powietrze z dworu - czyli klapa (lub klapy bo nie wiem czy są dwie), która kieruje powietrze przez chłodniczkę do nagrzewnicy lub bezpośrednio omijając chłodniczkę jest otwarta. Sterują nią (lub nimi) + i - którymi się ustawia temperaturę. Zacząłem majstrować nimi od LOW do HI i odwrotnie i zauważyłem że na pograniczu 19 i 20 stopni słychać ciche buczenie ale bardzo krótkie - cała operacja oczywiście na zapłonie i siła nawiewu na min. Zacząłem się bawić od 19 do 20 i spowrotem, buczenie było coraz dłuższe aż klapa się rozruszała i od 19 do 19.5 stopnia słychać już wyraźne jakby pół domknięcia klapy, a od 19.5 do 20 stopni kolejne pół dokmnięcia. Potem ustawiłem na HI, przejachałem się 2 km trasą i w samochodzie cieplutko
Teraz pytania:
1. Jeżeli na w pełni rozgrzanym silniku ustawicie temperaturę na HI i włączycie AUTO to siła nawiewu jest na maxa ??? - u mnie nie, brakuje może 3 kresek do max.
2. Czy klapa o której pisałem u was też jest słyszalna tylko od 19 do 19.5 oraz od 19.5 do 20 stopni?? Czy może jak zmieniacie z 20 na 21 to też ją słychać??? A może zależne jest to od temperatury wewnątrz nagrzewnicy??? <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-25, 23:42
|
|
|
Długo masz ten samochód? Poprzedniej zimy działo się to samo?
U mnie powyżej 120km/h ginęło ogrzewanie. Powodem było to, co napisał Gabriel - zamienione miejscami węże nagrzewnicy przy grodzi. Wystarczyło je przepiąć i ciepło już jest niezależnie od prędkości |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-26, 08:44
|
|
|
W takim razie kto te węże zamienia???? Gaziarze???? Mi się wydaje że u mnie jest już dobrze ale 120km/h jeszcze nie jechałem...
Ps. Mam go pół roku, ale poprzedni właściciel mówił że nie było rewelacji z ogrzewaniem. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-26, 11:25
|
|
|
W moim przypadku zam zmieniłem węże A czy gaziarza? Myślę ze każdy kto je ściąga może je zamienić.
120km/h nie musisz jechać, tylko na nieco wyższe obroty auto wprowadzić. Tylko prędko jedziesz szybciej nagrzewnice wychłodzisz i już zimno. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-26, 14:39
|
|
|
U mnie podejrzewam, że gaziarze zamienili. Ja sam to zauważyłem dopiero na drugą zimę po kupnie samochodu, jak przejechałem się ekpresówką przy -10°C. A w międzyczasie węży nikt nie dotykał
Lukasz4441 napisał/a: | Ps. Mam go pół roku, ale poprzedni właściciel mówił że nie było rewelacji z ogrzewaniem. |
No właśnie, czyli kupiłeś jak już było ciepło i tego nie odczuwałeś. Ja swoją kupiłem w marcu, jak już temperatury były dodatnie i też przez długi czas nie zauważyłem, że coś jest nie tak. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-26, 19:21
|
|
|
Oki fajnie tylko niech mi ktoś odpowie na dwa pytania pierwszego postu |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-27, 13:40
|
|
|
Lukasz4441 napisał/a: | Teraz pytania:
1. Jeżeli na w pełni rozgrzanym silniku ustawicie temperaturę na HI i włączycie AUTO to siła nawiewu jest na maxa ??? - u mnie nie, brakuje może 3 kresek do max.
2. Czy klapa o której pisałem u was też jest słyszalna tylko od 19 do 19.5 oraz od 19.5 do 20 stopni?? Czy może jak zmieniacie z 20 na 21 to też ją słychać??? A może zależne jest to od temperatury wewnątrz nagrzewnicy??? <niewiem> |
Ad. 1 Mam tak samo.
Ad. 2 Nigdy na to uwagi nie zwracałem, ale raczej to normalne, że klapa mieszająca ciepłe powietrze z zimnym się przestawia jak manipulujesz temperaturą. Przy najbliższej przejażdżce A8 to sprawdzę |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-27, 20:45
|
|
|
Czyli jest niby ok. Kolejne pytanie:
Jak mamy ustawione na AUTO i HI + HI czyli siła nawiewu prawie na maxa - bez 3ech kresek, to ten podmuch jest u was odczuwalny??? U mnie słychać że dmuchawa pracuje dość szybko ale nie wieje za bogato z kratek - trzeba rękę przyłożyć żeby poczuć ciepłe powietrze. Dopiero jak włączę manualnie czyli plusem na maxa nawiew, zamknę górę i dół i zaznaczę na czerwono tylko środkowe kratki to czuć trochę lepiej ten podmuch.
Napiszcie jak jest u was, może tak musi być bo A8 ma trochę tych kratek...
Wcześniej miałem BMW 7 E32, tam jak włączyłem na maxa to leciało ze wszystkich kratek aż w oczy szczypało |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-27, 21:13
|
|
|
a ja gdzies słyszałem, ze tak ma być. NIby nie powinno wiac Ci po oczach tylko tak w miare delikatne i widziałem takie cos w nie jednym a8 w sluzbowym nowym fiacie panda to mi po oczach wali ze nie milo tak |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-01-27, 21:49
|
|
|
Łukasz a sprawdzałeś filtry przeciwpyłkowe czy są czyste ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-27, 21:50
|
|
|
Może i tak... Ale dla mnie to jest za słabo. Wogóle zanim zacznie wiać na maxa (bez 3 kresek bo tak ma być) to muszę z 30min chyba jeździć, a temp. 90stopni silnik osiąga w 7-8min. Na zegarach jest 90 a na wyświetlaczu od siły nawiewu 1 kreska, po 10min druga itd. A nawet jak już później jest 7-8kresek (nawiew zawsze AUTO HI+HI) to i tak nie leci gorące powietrze tylko letnie i auto nie nagrzeje się tak żeby było gorąco w środku.
Coś mi się wydaje że wszystkiemu są winne niedrożne/zapchane nagrzewnice...
PS. A Filtry mam nowe. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-27, 21:59
|
|
|
A próbowałeś ustawić np 19st na panelu dla lewej i prawej strony? Jak wtedy zachowuję się dmuchawa?
Co do nagrzewnicy to na pewno nie jest ona pierwszej świeżości |
_________________
|
|
|
|
|
|