Autor |
Wiadomość |
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-01-23, 14:44 [D2 94 4.2PB/LPG
] Ślizganie się skrzyni podczas jazdy
|
|
|
Witam,
jako, że jest to mój pierwszy post w dziale technicznym wytłumaczę pokrótce o co mi chodzi
Zakupiłem auto i powoli usuwam mankamenty kolejny już zaawansowany i potrzebuje Waszej pomocy. Jadąc autem dodając gazu nieregularnie zaczyna się jakby ślizgać na skrzyni. Tak jakby w manualu kończyło się sprzęgło.
Tak czytając forum dowiedziałem się że może być to:
- Olej w skrzyni
- Konwerter - sprzęgło hydrokinetyczne
Czy możecie nieco mi przybliżyć w co można by było celować ? Od czego zacząć ? |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-23, 15:10
|
|
|
Stan oleju i podpiac vaga czy nie ma bledow.jak wrzucisz na d i puscisz hamulec auto jedzie? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-01-23, 15:11
|
|
|
Wrzucam na D auto normalnie rusza. Dziś podepnę vaga i zobacze czy są błędy ! |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-23, 16:42
|
|
|
Sprawdź błędy w skrzyni biegów. Najprawdopodobniej wyskoczy Ci błąd konwertera. Czy ślizganie masz na wszystkich biegach czy tylko na poszczególnych? czy dzieje się to tylko na zimnym czy na ciepłym również. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-23, 16:43
|
|
|
Przerzuć na tiptronic i dodawaj gwałtownie gazu na każdym z 4-ech biegów. Jeżeli na pierwszym biegu jest ok, a na 3 i 4 (przykładowo) wyczuwasz poślizg tzn. że spalone są tarczki w jednym z koszy, który akurat na pierwszym biegu jest rozpięty.
Mogą to być też pierwsze objawy słabego konwertera, a w przypadku 4 biegowej skrzyni myślę że największy moment obrotowy działa na konwerter na 2gim i 3cim biegu.
Zapnij Drive wciśnij hamulec lewą nogą mocno i dodaj gazu, obroty w przypadku zdrowego konwertera nie powinny przekroczyć 1700rpm, niby do 2500rpm to jeszcze jest dobrze ale jak pójdą na 4000 tzn że jest do wymiany.
Tyle z własnego doświadczenia z automatami mogę doradzić. Pzdr. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-01-23, 18:30
|
|
|
A jak długo jeździsz na tym poślizgu? Myślę że dolewanie czy też wymiana oleju nie pomoże , a jeżeli to tylko doraźnie i chwilowo . Konwerter oddaj do regeneracji ,skrzynia na stół w dobrym warsztacie albo jak wolisz nie pewną używkę .W moim aucie było to samo ; na początek śliznł się na 4 biegu jeździłem jeszcze pół roku .Po czym zaczęła się ślizgać na wszystkich po kolei aż przestała ciągnąć. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-23, 20:11
|
|
|
Jak konwektera poczatki zlego to trza wymienic bo skrzynie dojedzie |
_________________
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-01-23, 21:52
|
|
|
Witam. Zrobiłem ten test z dnia na dzień i ruszeniem na hamulcu. Nie doszło nawet do 2tys tak kolo tysiąca obrotów.
Boje się to nie będzie konwerter. Na ile jest to pewne. W sumie ślizga na wszystkich biegach na 1 nie sprawdzałem. Na zimnym jest lepiej a na ciepłym gorzej. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-23, 22:04
|
|
|
Brak oleju raczej objawiał by się nie przerzucaniem biegów na wyższe lub przeciąganiem. Ale różnie to jest, ja bym zaczął od uzupełnienia stanu.
Później pojedź do kogoś kto ma trochę pojęcia, podłącz pod kompa i sprawdźcie różnice prędkości na czujniku przy wejściu do skrzyni oraz na wałku wyjściowym. Jeżeli będą to proporcje 6:1 tzn że tarczki do wywalenia - proporcje podaje przykładowo a w rzecz. jest chyba ok. 650 na wejściu więc po puszczeniu ham. Na wyjściu powinno być ok 500 bo konwerter ma 10% poślizgu więc jak będzie 650:100 to jest lipa... - cały ten zabieg na rozgrzanej skrzyni
Może się okazać że w skrzyni nie ma prześlizgu, a jest on na konwerterze, wtedy zaoszczędzisz 2000zł więc warto sprawdzić
Jak zadzwonisz do warsztatu co naprawia skrzynie nie spodziewaj się innej odp. jak remont skrzyni i regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego. Pzdr.
Nie piszemy z caps lockiem. |
|
|
|
|
Lukasz4441
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-01-23, 22:07
|
|
|
Nie widziałem kolego poprzedniego postu bo pisałem... Jeżeli trzyma 1000rpm to jest raczej zdrowy.
Jeżeli na zimnym jest lepiej wszystko wskazuje na koniec któregoś z koszy, czyli prześlizg na tarczkach - to już jest remont skrzyni. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-23, 22:07
|
|
|
Kolego jak chcesz ja będę swoją skrzynię miał na sprzedaż - wkładam manuala od A6 2.5 TDI. Moja skrzynia jest w bardzo dobrym stanie. Sam ją kupiłem z auta sprowadzonego z Niemiec 2 lata temu. Miała niski przebieg i jest po 3 wymianach statycznych oleju i filtra. Pozakładane ma wszędzie nowe uszczelniacze. Olej w skrzyni jak kupiłem był czysty i nieprzepalony. Wymiana oleju jej nie zaszkodziła więc polata jeszcze długo Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na PW.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-01-24, 08:19
|
|
|
Z relacji kolegi 1 ogień, 2 lekko szarpie, 3 i 4 ślizga. Co do tej skrzyni kolegi to 400km mam do Ciebie i niestety muszę poszukać bliżej albo kurier.. ale to na pewno nie w lutym tylko zapewne w marcu.. |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-01-24, 13:27
|
|
|
Na ten czas autko stoi i czeka na diagnozę - ale raczej wymienię skrzynię niż pakować bez sensu kasę
Dzis jeszcze przetestuje czy na zimnym jest ok i potestuje każdy bieg, sprawdzę vagiem błędy przed jazdą i po jezdzie
Dzwoniłem do serwisu z mysłowic chcą 100zł za sprawdzenie kablem i 800 za rozbrojenie skrzyni i sprawdzenie. Koszt remontu 5500zł. |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-01-24, 17:22
|
|
|
Błędy na vagu:
sKRZYNIA
1 Znalazłem Błąd:
00526 - ćônW%\Ô~ľ}h;(%In{*$
03-00 - Unknown Error Elaboration
SILNIK
4 Znalazłem Błąd:
00750 - 6o˘JD_H.x$V
31-00 - Unknown Error Elaboration
00532 - 9&qKş_XôqY j|@OÁ
06-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
16500 - 4Oźa ‚&jaČJˇ_ŢHUĽRtS,(Bq_$ł¨©v"–QXk0.=~TXNF}Ey,AY>rY
35-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
17799 - {&wg9wsŽ«ëqhQÂaĽz«y6p‹2p)›`xew]-fgcOOĄEmµFvw6~jśtMWAH”
35-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
WSKAZNIKI
1 Znalazłem Błąd:
00771 - cy>#~h~^_:H?):/-e}uX
30-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|