Autor |
Wiadomość |
Konrad
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2, VW Corrado
Wiek: 46 Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 23
|
Wysłany: 2010-01-26, 11:38 [D2 97 4.2PB
] kontrolka CAT i ESP
|
|
|
witam,
mam A8 4.2 97r na sekwencji, założyłem ją do sprowadzonego auta i przez jakieś 10 000 km nic sie nie działo
przez ostatnie kilka dni podczas tych sporych mrozów -20 - 30 auto odpala bez problemu ale po kilku minutach zapala sie CAT i kontrolka od trakcji i czuje że auto nie pracuje na wszystkie cylindry
ale gdy złapie temp 90 stopni i zgasze je i odpale już jest wszystko OK, kiedyś kilka dni po założeniu instalacji tak mi sie zrobiło ze dwa razy i przestało aż do teraz do tych dużych mrozów
czy ktoś miał coś podobnego ?
może zaznacze że nic nie było wymieniane jeszcze od kiedy je mam, ani kable, ani świece wszystko jest org jeszcze
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin B.
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-26, 13:25 Re: kontrolka KAT i ESP
|
|
|
Konrad napisał/a: | witam,
mam A8 4.2 97r na sekwencji, założyłem ją do sprowadzonego auta i przez jakieś 10 000 km nic sie nie działo
przez ostatnie kilka dni podczas tych sporych mrozów -20 - 30 auto odpala bez problemu ale po kilku minutach zapala sie CAT i kontrolka od trakcji i czuje że auto nie pracuje na wszystkie cylindry
ale gdy złapie temp 90 stopni i zgasze je i odpale już jest wszystko OK, kiedyś kilka dni po założeniu instalacji tak mi sie zrobiło ze dwa razy i przestało aż do teraz do tych dużych mrozów
czy ktoś miał coś podobnego ?
może zaznacze że nic nie było wymieniane jeszcze od kiedy je mam, ani kable, ani świece wszystko jest org jeszcze
pozdrawiam |
jak masz takie objawy na gazie, to pewnie zamarzają Ci wtryskiwacze, cięzko powiedzieć bo to może być wszystko..włącznie z kablami
Pojedź do gazownika z reklamacją, w sumie 10 000 km to niewiele i nie powinno sie nic pokrzaczyć jeszcze z LPG |
_________________ Készítsen képet önmagáról |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-01-26, 13:42
|
|
|
kolego ja mam to samo u siebie i paru kolesi tez,takze nie przejmuj sie, byc moze te mrozy maja na to wplyw tym bardziej ze ja robilem gaz u siebie tydzien temu i chodzil jak ta lala a w te mrozy kuleje dopoki sie nie rozgrzeje takze poczekamy zobaczymy |
|
|
|
|
tommi
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 74 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2010-01-26, 13:51
|
|
|
mi tez kuleje w te mrozy i nie bardzo chce chodzic- jak sie przelaczy to KAT odrazu wiec musze zgasic i odpalic na benzynce a przelacze dopiero jak sie nagrzeje |
|
|
|
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-01-26, 14:53
|
|
|
czyli w mrozy musicie grzać silniki na benzynie do 90 st. i dopiero przełączać na gaz? |
|
|
|
|
Konrad
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2, VW Corrado
Wiek: 46 Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 23
|
Wysłany: 2010-01-26, 15:00
|
|
|
u mnie wystąpiło to w niedziele pierwszy raz gdy było ponad - 20, możliwe że to coś z wtryskami bo dośc szybko mi sie przełącza na gaz |
|
|
|
|
|
|
|
dardzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-01-26, 16:31
|
|
|
wiele instalacji ma fabrycznie ustawione min.45 stopni C na reduktorze aby samochód mógł się przełączyć na LPG . Przy takich niskich temperaturach , jak reduktor nie jest jeszcze dogrzany a elektrozawór otworzy dopływ płynnego i b. zimnego LPG - nie ma optymalnego ciśnienia i temperatury fazy lotnej gazu.
więc albo przestawić programowo w komputerze instalacji na 60-70 stopni C ( a na lato wrócić do 45) , albo ręcznie "trzymać" na Pb do zagrzania i przełączać |
|
|
|
|
Konrad
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2, VW Corrado
Wiek: 46 Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 23
|
Wysłany: 2010-01-26, 16:45
|
|
|
dziekuje za odpowiedz, zaraz po pracy sprawdze czy tak sie stanie
z tym ustawieniem to może byc tez zwiazane ze zamarzł mi gaz ?
to znaczy term. pokazywał - 22 a ja jechałem w trasie 130/180 kmh i przy pełnym zbiorniku gazu auto jechało na benzynie :-? |
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2010-01-26, 17:43
|
|
|
Kolego jest tak jak pisza koledzy wyzej,prawdopodobnie wtryskiwacze przymarzaja i nie daje pelnej dawki gazu z tad te zapalajace sie kontrolki. Moje auto jest co prawda garazowane i nie wystepuje taki problem. Kontrolki zapalaja mi sie jednak kiedy wyjezdze gaz prwie do konca i jak naprzyklad depne w tym momencie zapala sie kontroli od kat i esp . auto zaczyna zwalniac i wibrowac jak by nie palilo na cylindry. Musze wtedy zgasic auto przelaczyc na bedzyne i wszystko jest ok. zobaczysz jak bedzie przy wyzszych temperaturach jezeli wszystko bedzie ok wydaje mi sie ze nie musisz sie zbytnio przejmowac |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez mmd317 2010-01-26, 18:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dardzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-01-26, 18:04
|
|
|
Konrad napisał/a: | dziekuje za odpowiedz, zaraz po pracy sprawdze czy tak sie stanie
z tym ustawieniem to może byc tez zwiazane ze zamarzł mi gaz ?
to znaczy term. pokazywał - 22 a ja jechałem w trasie 130/180 kmh i przy pełnym zbiorniku gazu auto jechało na benzynie :-? |
a dogrzewa do 90 stopni na wskaźniku ?
i czy poziom płynu chłodzącego masz OK ?
obejrzyj też reduktor (jak już trochę pojedziesz) - jak zamarza to będzie silnie oszroniony
a powinien być ciepły a nawet gorący
gaz raczej nie zamarza ( na zimę na stacjach jest inna mieszanka propanu/butanu) - chyba że gdzieś zatankowałeś jakiś trefny LPG.
Poza tym jakby zamarzł w butli - to następowała by próba przełączenia na LPG przy której auto by gasło ( albo po szarpnięciu wracało na benzynę - w niektórych instalacjach ) |
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2010-01-26, 18:38
|
|
|
Owszem sam gaz nie zamarza. lecz zauwazylem takie zjawiska butla od gazu przy wiekszych mrozach cala oszroniona bardzo zimna reduktor bardzo zimny temperatura owiele nizsza od zera wtryskiwacze od gazu oszronone wiec przymarzaja. Wiec wedlug moich wnioskow wtryskiwacze w ktorych gaz nie jest zamarzniety mimo to moga byc oszronione a wiec ich temperatura jest bardzo niska, niska temperatura moze powodowac kurczenie sie niektorych elementow wiec moga pojawic sie neprwidlowosci ich pracy. Moge sie mylic wiec jezeli ktos ma wieksze pojecie napewno sie wypowie. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez mmd317 2010-01-26, 21:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:29
|
|
|
dobrze gadasz tym bardziej ze wtryskiwacze to tloczek gumowy i sprezynka. Dzis obdzwonilem wszystkich kumpli ktorzy maja osemki i zadnemu auto nie jedzie w te mrozy na gazie, sytuacja poprawia sie dopiero gdy auto jest nagrzane do 90st- rowniez u mnie |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-01-26, 21:28
|
|
|
Witam
Proponuje dołożyć listwe grzania na wtryskiwacze LPG, koszt około 60 pln na stronę, rozwiąże problem zamarzania wtryskiwaczy. |
|
|
|
|
Konrad
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2, VW Corrado
Wiek: 46 Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 23
|
Wysłany: 2010-01-28, 11:21
|
|
|
wczoraj przy -15 na samej benzynie nic sie nie działo
dziś przy -6.5 auto normalnie na benzynie odpala i jedzie, po chwili przełacza sie na gaz i wszystko jest OK |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-01-28, 22:39
|
|
|
U mnie jest to samo tzn jak rano odpalam na benzynie - wszystko ok, w chwili, gdy chce się przełaczyć na gaz zaczyna nim telepać i wtedy jak go przytrzymam na obrotach to po chwili jest ok, a jak tego nie zrobie zapala się CAT i ESP,a nawet potrafi zgasnąć ( z tego co pamiętam temperatura parownika ustawiona był na 35 stopni), po sprawdzeniu na vagu - wypadanie zapłonów dlatego ta nierówna praca.
Jednak ten problem jest tylko rano, bo jak juz chodzi na gazie to jak go zgaszę i wrócę po kilku godzinach jak silnik jest zimny to wtedy płynnie przechodzi na gaz.
Rozmawiałem z gazownikiem i powiedział że mam przyjechać do niego i do instaluje mi coś do kompa gazu (jakaś poprawka wprawadzona przez producenta) i jeśli go dobrze zrozumiałem, która będzie otwierała szybciej zawór zanim poda gas na wtryski. CHYBA JAKOŚ TAK :roll: Ma to spowodować iż lepiej będzie pracował. Ale ogólnie i tak stwierdził że wina leży poprostu po stronie mrozów i trzeba się przemeczyć. Ja też narazie przełączam go manualnie po osiągnięciu 90 stopni. |
|
|
|
|
|