Autor |
Wiadomość |
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2014-02-17, 15:00 [D2 97 4.2PB/LPG
] Tryb awaryjny skrzyni
|
|
|
witam Panowie
ratujcie poradą
mianowicie wsiadam rano do auta a tu tryb awaryjny wywaliło ciagle 3 bieg
i dwa błędy
17087
P0703
Torque Converter/Brake Switch B Circ Malfunction
17145
P0761
Shift Solenoid C Performance or Stuck Off
co robic ?
dodam ze skrzynia lekko poszarpywała z 3 na 4
i tydzień temu wymieniłem olej i filtr |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-02-17, 15:54
|
|
|
pare tematow jest na temat skrzyń..
JAk Ci szarpało wcześniej to rózne przyczyny mogą być albo konwerter albo za mało oleju albo zły olej
JAk po wymianie jest tryb awaryjny to pewnie znany scenariusz, ze skrzynia do roboty ; / |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-17, 16:32
|
|
|
17087 P0703 42BF Przełącznik światła hamulca > błąd elektryczny w przepływie prądu
Pierwszy błąd wyskakuje zawsze kiedy auto jest podłączane do VAGa bez wciśniętego hamulca. Zawsze trzymaj wciśnięty hamulec i ten błąd się nie pokaże.
17145 - - - - - 42F9 Zawór przełącznika 3=> cewka 3 N90 - otwarty obieg/ zwarcie do masy
Podobne ale nie do końca:
http://www.a8team.pl/d2-0...3.htm?highlight
Coś mi się wydaje że ta wymiana przyspieszyła tylko nieuniknione. Poczytaj o trybach awaryjnych powiązanych z wymianą oleju. Sporo było o tym na forum. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2014-02-17, 17:55
|
|
|
kurde siedziałem teraz w kanale bo postanowiłem sprawdzić ile ten mechanior oleju wlał bo wydawało mi sie ze mało z 8 L które mu dałem jeszcze 3 mi oddał wiec miałem zapas
i wyszlo na to ze jeszcze około litra dolałem przy temp oleju 35 stopni
czy brak tego litra mógł to spowodować ??
tak na chłopski rozum chyba nie mogło sie zapowietrzyc nie ?
moze jakis brud sie oderwał i zatrzymal zawór ?
jak myslicie jak bym wykrecił płyte sterujaca i wyczyscił ewentualnie ja wymienił to teoretycznnie w jednym z tych zaworków lezy problem nie ? |
|
|
|
|
|
|
|
Łukasz10
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 35 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-02-17, 20:22
|
|
|
Witam. Ja miałem podobny problem w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka od oleju auto jechało normalnie i zachowywało się normalnie ale jak zrobiłem 3 godzinny postój to już ruszyć ponownie miało ciężko a jak ruszyło to przeszło w tryb awaryjny i chodziło tylko na 3 biegu, co później się okazało że rozwaliło koszyczek i musiałem generalke skrzyni zrobić |
_________________ Łukasz10 |
|
|
|
|
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2014-02-17, 22:10
|
|
|
zastanawiam sie nad wymiana tego zaworku 3 - N90
zobacze czy nic sie nie poprawi przez dwa dni zamówie go zleje olej wyciagne płyte sterujaca i go wymienie i ewentualnie wyczyszcze płyte.
problem moze byc z uszczelka pomiedzy płytami bo sam takiej napewno nie dotne
pytanie tylko takie czy ktos jest w stanie mi powiedziec ktory to zawór ?
poleca ktos jakies dobre warsztaty ASB w okolicy Zielonej góry ?? najblizej i jedyny jaki znam to w bytomiu odrzanskim chyba |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-02-17, 22:32
|
|
|
Zawór n90 jest do regulacji ciśnienia. Zaglądnij tutaj: http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=7323
Powinieneś sprawdzić zawór MV3. Patrząc na tą fotkę to powinien być ten ostatni po prawej stronie. Zamień je miejscami i zobacz czy błąd przeskoczy. |
_________________
|
|
|
|
|
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2014-02-18, 06:42
|
|
|
dzięki kolego krzychu22.p1i
bardzo przydatny link jako ze jestem elektronikiem i lubię grzebać w aucie z zamiłowania
jak narazie nie dotykam bo błąd ustąpił pod wpływem takiego manewru ze uzupełniłem olej w skrzyni (teraz już wiem ze mechanik któremu oddałem do wymiany tego nie umie bo brakowało około litra) i odłączyłem klemę na cala noc
wsiadam rano i mile zaskoczenie bo biegi się znalazły |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-18, 08:32
|
|
|
dziku88, kontroluj czy nie masz jeszcze wycieku oleju. I... już wiesz jak to jest z mechanikami. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2014-02-18, 10:35
|
|
|
wiem wiem jak to z nimi jest
wierzyć ze jest dobrze zrobione można niestety tylko sobie
sam chciałem wymienić olej, bo nie jest to wielce skomplikowane jak się wie co i jak ale ktoś kiedyś miskę złożył na jakąś maść i żadna z tych wszystkich śrub na misce nie chciała się ruszyć dlatego postanowiłem oddać do warsztatu żeby się pomęczyli |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-02-18, 14:20
|
|
|
u mnie brakowało też litr oleju ale jest mały wyciek i postanowiłem sprawdzić ,przed dolaniem było tak samo jak po dolaniu , może bardziej miękko wchodzą . |
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-18, 16:25
|
|
|
oby to było tylko to,że oleju było mało bo ceny za naprawę tych skrzyń są naprawdę spore.Sam się o tym jakis czas temu przekonałem |
|
|
|
|
|
|
|
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2014-02-24, 15:39
|
|
|
witam koledzy
muszę jednak przeprosić mechanika
wczoraj skrzynia znowu weszła w awaryjny odkręcam kolek a tam echo
dolałem 700ml oleju znowu odłączyłem aku na noc i wróciły biegi
najgorsze to ze nie widać jakiegoś strasznego wycieku a tu znika 100ml na dzień
ale zauważyłem dzisiaj krople oleju na korku wlewowym
pytanie czy oring na tym korku można wymienić czy nowy korek trzeba kupić ? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-24, 16:18
|
|
|
dziku88, zostaw na noc pod autem spory karton. Tak żeby obejmował wypust wału, skrzynię i kawałek silnika. Jak już go podłożysz to odpal autko i pobaw się troszkę biegami, niech rozprowadzi olej po układzie. Skoro znika stówka dziennie to na pewno na kartonie coś się pojawi. Będziesz widział gdzie szukać wycieku. Przy wlewie czasami może być delikatne zapocenie bo nie każdy wyciera do sucha po dolewce i może Ci się też wydawać że tam ucieka.
Archaiczny sposób ale czasami pomaga.
Pozdrowionka |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-24, 17:00
|
|
|
dziku88 napisał/a: | pytanie czy oring na tym korku można wymienić czy nowy korek trzeba kupić ? |
W wlewowym wystarczy oring wymienić, z reguły tylko korek spustowy się wymienia w całości. A jeśli miałeś miskę założoną na pastę, to mechanik złożył to w ten sam sposób? tzn. uszczelnił. Bo może miska trochę krzywa, nie dał uszczelnienia i leje się na łączeniu, rzuć okiem, czy nie zapocone. |
|
|
|
|
|