Autor |
Wiadomość |
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-30, 10:37 [D2 96 2.8PB
] Spalanie oleju silnikowego
|
|
|
W instrukcji niemieckiej wyczytalem ze norma to auto bierze ok 1litra na 1500km, a jak wyglada z waszymi autkami bo powem szcerze ze mi tak wychodzi ze jednak musze dolewac i czy to jest zrecz normlana??? ale czytalem ze wlasnie silniki 2.8 maja apetyt tez na olej i jest to normala. Niewiem moze sobie wkrecam :shock: i jakies uszcelki musze wyminic bo treoche sie poci od uszcelki od miski olejowej....co myslicie na ten temat???? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-01-30, 11:03
|
|
|
Ja zrobiłem swoim jakieś 3000km i z ¾ ubyło na ½.Więc wg moich obliczeń od wymiany do wymiany nie będę musiał dolewać.
A6 2.8 mi podbierała 3-4 litry na 10.000 ale po wymianie uszczelniaczy jak ręką odjął. |
_________________
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-30, 12:12
|
|
|
na początku (w pierwszych miesiącach posiadania a8) jak nogę ciężką miałem, to z litr na 1000km znikało. Teraz jak mi się nigdzie nie śpieszy, to prawie nic nie ubywa. Tak sobie myślę, że pewnie większość tych 'ubytków' następuje przy wysokich obrotach silnika, więc im ostrzej jeździsz, tym więcej oleju pije - takie są moje (subiektywne co prawda) odczucia. |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-30, 16:34
|
|
|
dodam ze jak z samego rana auto zapale to lekko pojaiwa sie taki niebieskawy kolor ale po ok 30s przeobraza sie w bezbarwy dymek i wszytko jest ok, na trasie jak dodaje gazu nic niebieskiego ani czarnego mi z rury sie nie wydobywa jest wszsytko ok, aczkolwiek tylko z rana ten dymek lekko niebieskawy jak uruchomie motor czy to normalne :roll: ????? |
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-01-30, 16:39
|
|
|
Uszczelniacze zaworowe do wymiany. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
giwera44
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 2010-01-30, 21:12
|
|
|
moja slicznotka bierze 1-1,5 litra na 1000km, duzo ale co poradzic? :-/ |
_________________ giwera44 |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-31, 20:58
|
|
|
giwera44 ja mam ten sam problem i tez bieze mi ok 1 litra na 1500km, aczkolwiek gierobiala poradzil mi zrobic uszzcelnaizce zaworowe co moze wyeliminowac az tak duze zuzycie oleju bo mam objaw ktory byc moze jest tego powedem( niebieski dymek z rana po wlazceniu silnika pzrez ok 30sekund) |
|
|
|
|
|
|
|
giwera44
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 2010-01-31, 22:04
|
|
|
Dodano: 2010-01-31, 22:05
może sie tym zajmę ale u mnie dymku za bardzo nie widac 8-) |
_________________ giwera44 |
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-02-04, 12:14
|
|
|
klon_84 napisał/a: | giwera44 ja mam ten sam problem i tez bieze mi ok 1 litra na 1500km, aczkolwiek gierobiala poradzil mi zrobic uszzcelnaizce zaworowe co moze wyeliminowac az tak duze zuzycie oleju bo mam objaw ktory byc moze jest tego powedem( niebieski dymek z rana po wlazceniu silnika pzrez ok 30sekund) |
na jakim oleju jeździsz? |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-04, 17:08
|
|
|
pet3r jezdze na elf competention sti 10w40? a czyzby to mogla byc wina oleju :shock: ? |
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-02-04, 21:08
|
|
|
Czasem zmiana oleju czyni cuda...
Ja leje Mobil1 0w30 i zmieniam co 15 tyś i nic nie dolewam. Zadnego dymienia na niebiesko przy odpalaniu...
Ale do czego zmirzam. Dwa lata temu miałem BMW 3.0 DIESEL. Jeździłem na oleju shell i łykał olej. Wlałem Castrola i problem znikł niby bmw zaleca Castrol. Grupa VW zaleca Mobil. Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej??? |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-02-04, 22:22
|
|
|
Pers napisał/a: | Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej??? |
Syntetyk gęstszy od półsyntetyka?? :shock: A łyżka na to "niemożliwe" ;-)
Ja od lat jeżdżę na Valvoline max life.I jest gitara. |
_________________
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-02-04, 22:36
|
|
|
gierobiala napisał/a: | Pers napisał/a: | Widze ze lejesz pół syntetyk może czas przejść na pełen syntetyk?? jest gęstrzy może będzie lepiej??? |
Syntetyk gęstszy od półsyntetyka?? :shock: A łyżka na to "niemożliwe" ;-)
Ja od lat jeżdżę na Valvoline max life.I jest gitara. |
hehe upsss pomyłka!!! chciałem powiedzieć mineralny |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-02-04, 22:50
|
|
|
śmigałem na Castrolu 0W30, brała nawet powyżej 1,2l na 1000, po zmianie na Mobil1 5W50 więcej niż 500 ml przy szybkiej jeździe nie weźmie. |
|
|
|
|
|