Autor |
Wiadomość |
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 21:03 [D2 ALL
] Felga system PAX
|
|
|
Czesc, potrzebuje sie dowiedziec o cene nowej felgi o nr 4F0 601 023. Google nie wiele powiedzialo ;/ Gdyby ktos moze wiedzial to prosil bym napisac, dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Zabek
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Volvo S60
Wiek: 48 Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-15, 13:40
|
|
|
Wszystkie te systemy PAX, RunFlat, to chyba tylko nabijenie klientow w butelke - to znaczy w wyzsze koszty. Na dodatek tylko niektorzy wulkanizatorzy obsluguja te systemy ;( |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-16, 13:10
|
|
|
Zabek napisał/a: | Wszystkie te systemy PAX, RunFlat, to chyba tylko nabijenie klientow w butelke - to znaczy w wyzsze koszty. |
Raczej nie wiesz o czym mówisz....
Pracując m.in. w BMW testowałem opony RunFlat i mogę powiedzieć, że to nie żadne mrzonki i wyciąganie kasy tylko rzeczywista wartość dodana.
W trakcie testów prowadzący przy nas wyciągał z kół wentyle wypuszczając powietrze z opon do zera i na takich "flakach" robiliśmy jazdy testowe - jeździło się całkiem dobrze.
Jednego z kolegów poniosła fantazja i na takiej oponie kręcił bączki i szybkie agresywne ósemki i opona przetrwała i była zdatna do dalszych testów.
Na oponie RunFlat spokojnie przejedziesz kilkadziesiąt kilometrów zupełnie bez powietrza i o ile nie będziesz jechał zbyt szybko i nie będziesz wariował to będzie to jazda w pełni bezpieczna.
Są też niestety negatywne strony opon RunFlat - twardość tych opon jest tak duża, że moje koła 20" + sportowe dodatkowo obniżone i utwardzone zawieszenie w A8D3 jest bardziej komfortowe niż fabryczne 17" w BMW 5-er E60 na oponie RunFlat.
Zabek napisał/a: | Na dodatek tylko niektorzy wulkanizatorzy obsluguja te systemy ;( |
To niestety wynika z konstrukcji opony - potrzeba mieć odpowiednią maszynę.
Najgorzej z obsługą systemu PAX - tego to nie wiem który wulkanizator zrobi a i z dostępnością opony jest chyba problem.
W mojej ocenie PAX to niewypał - to co na rynku jeździ to jakieś niedobitki.
No chyba, że w samochodach specjalnych (ochrona, konwoje, ABW, BOR, ...) ale sprzedawałem takie fury i PAX'a ani jednego nie kojarzę. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-16, 13:57
|
|
|
koszt felgi to 5170,99 brutto |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-03-16, 20:15
|
|
|
Zabek napisał/a: | Wszystkie te systemy PAX, RunFlat, to chyba tylko nabijenie klientow w butelke - to znaczy w wyzsze koszty. Na dodatek tylko niektorzy wulkanizatorzy obsluguja te systemy ;( |
Nie koniecznie - sam jeżdże na takich oponkach. System Runflat jest dobrym systemem - można te kilkanaście kilometrów przejechać faktycznie bez powietrza - uszkodziłem felgę i w sumie na tej uszkodzonej feldze bez powietrza z tym systemem Runflat przejechałem z jakieś 15 kilometrów i nic sie nie przydażyło. Drugim razem - ale to nieświadomie - miałem uszkodzona opone, gdzie było w niej 0,6 bar przejechałem z jakieś ok. 50 km i to miejscami przy predkosci 120-140km/h i też si nic nie stało.
Jest minus używania Runflat-ów - ponieważ auto powinno byc wyposażone w czujniki ciśnienia powietrza w kołach i tam sie one sprawdzaja, a ja ich właśnie nie posiadam.
Dlatego, że nikt z nas nigdy nie sprawdza cisnienia w kołach przed każdą jazda autem nawet wizualnie - przy Runflacie nawet okiem nie jest sie w stanie dostrzec , że koło jest bez powietrza. W przypadku jazdy autem bez powietrza w takiej oponie, może ona nam przy predkości powyżej 120km/h może być tez przy nizszej predkosci zeskoczyć z felgi na jakimś zakrecie a wtedy wiadomo - grozi to juz wypadkiem. Majac takie czujniki zawsze komputer monitoruje nam cisnienie powietrza w kołach na fisi-e. Żyłem cały czas w takiej nieświadomości, aż dopiero mnie wulkanizator uświadomił.
Teraz, albo musze auto wyposażyc w czujniki kół lub kupić opony bez systemu Runflat.
Jak macie wbudowane te czujniki to opony tego rodzaju godne są polecenia |
|
|
|
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-16, 23:22
|
|
|
FOSS napisał/a: | Najgorzej z obsługą systemu PAX - tego to nie wiem który wulkanizator zrobi |
02-715 Warszawa ul. Puławska 229 koszt wymiany 1 opony w systemie PAX 50zł |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-21, 18:26
|
|
|
Panowie, a co to jest ten cały Pax? Mam możliwość kupienia takich felg z oponami na jeden sezon, jakie do tego idą opony, normalne? czy jakieś kosmiczne |
|
|
|
|
|
|
|
Flash
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 69 Skąd: Kraków/Stavanger
|
Wysłany: 2014-03-21, 18:34
|
|
|
Problem w tym że są "kosmiczne" A tak poważnie to zupełnie inne gumy, nie są tak popularne no i oczywiście droższe. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-21, 18:47
|
|
|
A zwykłych nie idzie na to założyć?To już wiem czemu cena taka okazyjna. Odpuszczam jak tak. Dzięki za uświadomienie <okioki> |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-21, 22:18
|
|
|
beyer28 napisał/a: | A zwykłych nie idzie na to założyć?To już wiem czemu cena taka okazyjna. Odpuszczam jak tak. Dzięki za uświadomienie <okioki> |
No nie idzie zalozyc, inna srednice ma otwor od wewnatrz i inna od zewnatrz Malo opon z tym systemem, malo wulkanizatorow z maszyna do ich sciagania, ogolnie klops niezly. |
|
|
|
|
|