Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-11, 23:05 [D3 ALL
] Component Protection
|
|
|
Na forum pojawiają się magiczne skróty typu CP lub component protection a także różne zaklęcia mniej lub bardziej wtajemniczonych. Ponieważ mam zaplanowaną wymianę modułu komfortu postanowiłem nieco liznąć temat. Poniżej to, co udało mi się znaleźć na stronach:
http://www.a-d-e.pl/produ...nent_protection
http://www.abritus72.com/vagcp.html
http://www.audi-resource....tprotection.php
Jako część strategii ochronnej, w niektórych modułach w grupie VAG, zastosowana została funkcja nazywana “component protection” (CP). Jest to mechanizm dedykowany zapobieganiu wymian poszczególnych modułów pomiędzy pojazdami, bez wymaganej autoryzacji bazy danych VAG systemem online. Moduły objęte CP wymontowane z jednego auta i zamontowane w innym aucie aktywują “component protection active” DTC (DTC - Diagnostic Trouble Codes) i wtedy posiadają one ograniczoną funkcjonalność (na przykład przerywanie dźwięku z płyt CD). Po usunięciu “component protection active” moduł pracuje w zakresie pełnej funkcjonalności. Ale np. po aktualizacji MMI możliwe jest, że CP uaktywnia się i może powodować problemy ze wzmacniaczem (wzmacniacz Bose może uruchomić tylko jeden kanał audio).
Ochrona komponentu nie była stosowana we wszystkich pojazdach grupy VAG i pierwsze moduły z tą opcją pojawiły się w Audi A4/A5/Q6/A7/A8/Q5/Q7/Allroad
Funkcja CP obecnie funkcjonuje w dwóch rodzajach ochrony komponentu - generacji 1 i generacji 2.
Ochrona generacji 1 jest realizowana w pojazdach A8 2003+.
Generacja 2: w A6/Q7/Allroad 2004+ wykorzystuje się składnik ochrony 2 do większości modułów i tylko niektóre z modułów są chronione z użyciem generacji 1. W tych pojazdach użytkownik posiada możliwość adaptacji przez OBDII bez żadnych ograniczeń w module poduszki powietrznej, liczniku, module komfortu i EZS-Kessy. W wymienionych modułach posiadających component protection (np. DSP, Climate Control) użytkownik może zaadaptować ochronę komponentu tylko jeśli posiada odczytaną pamięć eeprom Gateway (sterownik komunikacyjny) z samochodu, z którego wyjęty był moduł na wymianę. Audi A4/A5/Q7 2007+ W tych pojazdach użytkownik ma możliwość adaptacji licznika
Moduły posiadające CP:
Zmieniarka CD
Moduł SDS
Sterownik MMI
Moduły wzmacniaczy
Moduł identyfikacji kierowcy
Kontrola klimatyzacji
Zestaw wskaźników
Moduły bez ochrony CP:
Moduł radiowy
Radio DAB
Tuner TV
Moduł nawigacji
AMI
Moduły BT
Moduły SAP
Kontroler systemu pomocy przy parkowaniu
Jak usunąć ochronę podzespołów? Oczywiście, oficjalnie jest bardzo proste: nie można. Tylko ASO może go usunąć. ASO podłącza samochód do serwera i nowe części rejestruje w wyposażeniu samochodu jednocześnie usuwając CP (potwierdzenie, że wymieniona część nie jest kradziona).
Wersja nieoficjalna – patrz allegro/internet
Jedna z procedur polega na resecie modułu do stanu fabrycznego oraz adaptacji (przyuczenia) modułu w pojeździe.
Reset do stanu fabrycznego jest możliwy na 3 sposoby:
1) poprzez odczyt modułu przez gniazdo OBDII (dostępne w liczniku, airbag-u, module komfortu, EZS-Kessy),
2) poprzez załadowanie pliku eeprom (dostępne dla airbag i EZS- Kessy),
3) poprzez załadowanie pliku eeprom Gateway z samochodu, z którego wyjęty był moduł na wymianę (gdzie był montowany oryginalnie),
Aby przyuczyć moduł do pojazdu, niezbędne jest posiadanie pliku eeprom Gateway z samochodu, do którego jest instalowana nowa część.
Odczytu eepromu Gateway’a jest możliwy programatorem lub przez OBDII (odczyt przez gniazdo zajmuje zwykle około 3-4 minut, ale wymaga re-flashowania modułu). Jeśli plik gateway został już raz re-flashowany, kolejne operacje przy czytaniu eepromu nie wymaga opcji ‘reflash’. Kiedy eeprom został załadowany, adaptacja component proctection jest zakończona. Jeśli ten krok został ukończony poprawnie, moduł powinien działać w pełni swojej funkcjonalności.
Oczywiście, są to rozważania czysto teoretyczne a nie poradnik. Osobiście jeszcze tego nie przetestowałem i na mój skromny gust w domowych warunkach jest to trudne do osiągnięcia - przede wszystkim wymaga odpowiedniego sprzętu i wiedzy. Temat traktuję jako ciekawostkę - lubię wiedzieć jak działa to, z czego korzystam prawie na co dzień. Wiem, że na forum są osoby, które posiadają bardzo bogate doświadczenie i wiedzę w tym temacie, zatem zapraszam do wypowiadania się. Temat można dowolnie modyfikować ku ogólnemu pożytkowi klubowiczów - w tej materii oddaję się w ręce moderatorów. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-11-18, 13:23
|
|
|
Czyli jak zalozylem fotel z nowym sterownikiem to uaktywnilem CP i nawet jak spowrotem zaloze stary sterownik to dupa bedzie bo juz CP sie zalaczy ?
Czy sterownik przelacznikow na kierownicy ma CP ? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-19, 21:39
|
|
|
raftor napisał/a: | Czyli jak zalozylem fotel z nowym sterownikiem to uaktywnilem CP i nawet jak spowrotem zaloze stary sterownik to dupa bedzie bo juz CP sie zalaczy ?
Czy sterownik przelacznikow na kierownicy ma CP ? |
Jeśli z powrotem założysz stary sterownik to CP będzie odczytane z pamięci starego sterownika, czyli będzie ok.
Przełączniki nie posiadają CP, trzeba tylko dokładnie dobrać typ przełącznika do danego auta, inaczej będzie sypać błędami lub dana funkcja nie będzie się włączać np. tempomat. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-11-20, 23:17
|
|
|
Super z tym sterownikiem juz myslalem ze dalem ciala , uff
A z modulem przelacznikow jest okej dzialaja jak dzialaly ale dalej nie dziala mi kierownica multifunkcja i f1 , nie wiem czy teraz tasme kupic nowa , czy wina jest w wiazkach w obreczy kola , ale nic tam nie jest uszkodzone bynajmniej ja nie widze
Kodowanie kierownicy jest ok wywala blad o braku komunikacji z kolem kierownicy
Czy moze jest jakis odrebny bezpiecznik na kierownice ale tez nic nie moge znalezc w spisie
Kierownica oczywiscie sie nie podswietla
Juz nie wiem co robic bo wymieniac polowe sprawnych czesci to troche slabo ;/ |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-30, 11:48
|
|
|
Czy kodowanie kierownicy sam robiłeś? Bardzo łatwo jest się pomylić. Może zapodaj kodowanie na forum to chłopaki sprawdzą i będziesz miał pewność. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
patrykkawecki
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: patryk
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 17 Paź 2014 Posty: 14 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-12-07, 19:45
|
|
|
Witam panowie a ja mam taki problem wymieniłem sterownik MMI i po tej akcji nie chodzi mi zmieniarka nie chce brać płyt tylko podświetlrnie jest nic po za tym czy to wina ochrony cp. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-12-09, 09:27
|
|
|
pebo napisał/a: | Czy kodowanie kierownicy sam robiłeś? Bardzo łatwo jest się pomylić. Może zapodaj kodowanie na forum to chłopaki sprawdzą i będziesz miał pewność. |
Tak sam robilem ale na 99% jestem przekonany ze jest ok czytalem temat na forum i ktos mial taka sama kier sport lopatki multifunkcja u mnie problem jest taki ze wgl nie dziala podswietlanie kierownicy wiec to raczej usterka mechaniczna , kupie jeszcze tasme , a pozniej to zostanie juz tylko ew podminka kola kier albo calej wiazki z poduszki |
|
|
|
|
irwonkas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 44 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2016-02-17, 21:13
|
|
|
witam czy wybierak skrzyni biegów posiada komponent |
_________________ keliotan |
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2016-02-20, 18:45
|
|
|
irwonkas napisał/a: | witam czy wybierak skrzyni biegów posiada komponent |
Nie posiada, tam prawie nie ma elektroniki. |
|
|
|
|
Eriu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3 Long
Wiek: 28 Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 98 Skąd: Rybnik (śląskie)
|
Wysłany: 2017-02-20, 19:55
|
|
|
A czy wzmacniacz audio ma cp bo mam coś nie tak bo czasami trzeszczą wszystkie głośniki |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-20, 21:00
|
|
|
Eriu napisał/a: | A czy wzmacniacz audio ma cp bo mam coś nie tak bo czasami trzeszczą wszystkie głośniki |
Moduły wzmacniaczy posiadają CP, ale trzask głośników to raczej uszkodzenie elektryczne wzmacniacza lub urządzenia podającego sygnał, ewentualnie zwarcie na przewodach do głośników. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-04-03, 20:31
|
|
|
Witam,
Czy ktos wie czy czujniki radarowe asystenta zmiany pasa ruchu (side assist) posiadaja CP? |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2017-04-03, 20:32
|
|
|
TommyA8L napisał/a: | Witam,
Czy ktos wie czy czujniki radarowe asystenta zmiany pasa ruchu (side assist) posiadaja CP? |
Nie.
Dalej walczysz??? |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-04-03, 20:35
|
|
|
Kurcze to teraz totalna lipa. Na allgro kupilem dwie sztuki i okazalo sie ze sa od Q7. Mialy identyczne numery seryjne i teraz mam nastepujacy blad. Czy to oznacza ze sa uszkodzone ?
Adresse 3C: Spurwechsel Labeldatei: DRV\4L0-910-566.clb
Steuergerät-Teilenummer: 4L0 910 566 B HW: 4L0 907 566 A
Bauteil und/oder Version: J0769_SWA_MasterH07 0070
Codierung: 0010101
Betriebsnummer: WSC 03646 128 85396
Erweiterte Informationen: 4L0910568B J0770_SWA_Slave_H06 0070
Erweiterte Informationen: Geraet 85396
VCID: 2D56919BB4029949F59-8078
1 Fehler gefunden:
01517 - Steuergerät für Anhängererkennung (J345)
004 - kein Signal/Kommunikation
Umgebungsbedingungen:
Fehlerstatus: 01100100
Fehlerpriorität: 4
Fehlerhäufigkeit: 1
Verlernzähler: 47
Kilometerstand: 195208 km
Zeitangabe: 0
Datum: 2017.03.26
Zeit: 10:45:06 |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-04-10, 11:20
|
|
|
Czy sterownik wentylacji siedzenia posiada CP ? Chodzi o ten maly z jedna brazowa wtyczka.
Rozumiem panel klimy przod posiada Cp |
|
|
|
|
|