Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Odcinka na gazie z automatyczną skrzynią biegów.  
Autor Wiadomość
k11h 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi 80 B4
Wiek: 33
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Jasło
Wysłany: 2014-03-23, 14:22   [D2 ALL ] Odcinka na gazie z automatyczną skrzynią biegów.

Witam. W poprzednim roku oglądałem z zamiarem kupna Audi 80 B4, 2.8 z automatyczną skrzynią biegów i z instalacją LPG. Podobno była to sekwencja. Ja o LPG i benzynie wiem niewiele, zawsze wokół mnie były diesle :) Próbowałem jak to Audi przyspiesza i problem był, że automat nie zmieniał biegu z pierwszego na drugi z gazem do dechy. Słyszałem, że w starszych generacjach instalacji nie ma takiego czegoś jak odcięcie, ale nie wiem jak to jest w przypadku sekwencji. Szukam teraz D2 i chciałbym wiedzieć czego się mogę spodziewać ;)
 
 
Hjeniu 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-23, 14:35   

Audi 80 raczej miało zgon skrzyni biegów
 
 
k11h 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi 80 B4
Wiek: 33
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Jasło
Wysłany: 2014-03-23, 16:42   

Czyli na gazie automat powinien zmieniać biegi przy maksymalnych obrotach?
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-03-23, 16:50   

oczywiście, że tak
_________________
dare to be great
 
 
Hjeniu 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-23, 18:00   

Powienien zmieniać tak samo jak na PB .. a niby czemu miało by być inaczej ?
 
 
k11h 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi 80 B4
Wiek: 33
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Jasło
Wysłany: 2014-03-23, 18:47   

Sprzedawca oszust mówił, że to przez to że na gazie nie ma odcinki i dlatego skrzynia głupieje. Wolałem dopytać, dzięki za odpowiedź ;)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-23, 19:01   

Hjeniu napisał/a:
Powienien zmieniać tak samo jak na PB .. a niby czemu miało by być inaczej ?

Oczywiście. Mógł mieć nałapane błędów i na silniku i na skrzyni, a do tego może źle dobrana/złożona instalacja gazowa.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-03-23, 19:06   

jezeli skrzynia na PB zmienia biegi normalnie to tak samo powinna na LPG chyba ze jak wspomnial pebo,
pebo napisał/a:
może źle dobrana/złożona instalacja gazowa.


przy pelnym bucie co sie moze stac to jedynie ze odetnie LPG i przelaczy na PB bo reduktor jesli slaby to nie bedzie wyrabial, dlatego zaleca sie intalke dwóch reduktorow, lub jednego mocnego ale tylko jezeli kierowca nie ma tendencji do ciaglej sportowej jazdy <tjaa>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-23, 19:27   

martin_rs4 napisał/a:
jezeli skrzynia na PB zmienia biegi normalnie to tak samo powinna na LPG chyba ze jak wspomnial pebo,
pebo napisał/a:
może źle dobrana/złożona instalacja gazowa.


przy pelnym bucie co sie moze stac to jedynie ze odetnie LPG i przelaczy na PB bo reduktor jesli slaby to nie bedzie wyrabial, dlatego zaleca sie intalke dwóch reduktorow, lub jednego mocnego ale tylko jezeli kierowca nie ma tendencji do ciaglej sportowej jazdy <tjaa>


Martin, masz rację, ale do tego silnika (domyślam się że to AAH) są reduktory które wyrabiają z mocą. Poza tym gdyby reduktor był za słaby (albo na przykład za małe średnice przewodów gazowych) to komputer przełączał by na benzynę na każdym biegu. Można dywagować i snuć domysły co jest nie tak, ale podsumowując, to powiem, że jeśli instalacja gazowa jest prawidłowo złożona i założona, to różnice w pracy pojazdu są znikome i takie rzeczy jak kolega pisze się nie dzieją. Po prostu coś jest nie tak.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-03-23, 19:40   

pebo, zgadzam sie z Toba w 100%. Sam mialem A4 2.8 Q AAH na Scorpionie i niestety nie wyrabial :) Natomiast teraz mam BRC na jedym Geniuszu Maxie i daje rade, no ale mam wszystko ustawione jak trzeba :] i tak jak piszesz nie odczuwam praktycznie w ogole roznic miedzy PLG a PB nawet przy przelaczaniu (ale dopiero na cieplym :P )
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-23, 19:51   

Ja w dawnych czasach miałem 80 w ośce z AAH ale jeszcze na mieszalniku, więc o żadnych odcinkach nie było mowy. Różnica była tylko taka, że na PB mogłem rozbujać budę do 240 km/h, a na gazie do 210-220 km/h, co też bardzo rzadko się zdarzało (młodzieńcza głupota). Poza tym z gazem ZERO problemów i byłem z instalki bardzo zadowolony. A dzisiejsze instalacje - inna bajka.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-03-23, 23:16   

W mojej żony A4 1,8 ADR siedzi druga generacja gazu i po przekroczeniu już nie pamiętam jakich wartości obrotowych na gazie przeskakuje na petrol i robi odcięcie.
Skoro auto przy gazie w podłodze na automacie nie wrzuciło z 1 na 2 to jest coś nie halo. Bo z reguły są tak zestrojone by nie zarżnąć motoru i nie doprowadzić go do odcinki, jednym słowem tam gdzie kończy się moc i moment obrotowy powinien wbić bieg wyżej.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.