Autor |
Wiadomość |
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 09:47 [D2 94 4.2PB/LPG
] Drganie auta gdy wyłączony ECON
|
|
|
Witam,
mam problem i chyba to z klimatyzacją. Otóż jak dobrze wiem - a chyba dobrze - Tryb econ wyłącza nam klimatyzację aby zaoszczędzić nieco paliwa i wtedy jest wszystko ok.
Gdy wyłączę tryb włącza się coś (pewnie sprężarka klimy) i zaczyna drżeć nieco auto.
W co celować czy to jakieś paski czy co ? |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-03-28, 11:26
|
|
|
Poza załączeniem klimatyzatora załącza się dodatkowy wentylator elektryczny. Może być uszkodzony i powodować bicie/drgania itp. Najpierw bym jego sprawdził - jest przy chłodnicy. Sprawdź przy zgaszonym silniku czy nie ma luzów itp i przy włączonej klimie czy jakoś dziwnie się nie zachowuje. Możesz go też na chwilę odłączyć - wyciągnąć wtyczkę i sprawdzić czy będą nadal drgania jak załączysz klimę. |
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 11:44
|
|
|
Dobra dostanę autko to sprawdzę ten wentylator być może właśnie to on. Macie może jeszcze jakieś sugestie ? |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 12:52
|
|
|
Tz w czasie jazdy jest spoko ale jak stanę na P czy tam N i stoje to takie lekkie wibracje.. |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-28, 13:16
|
|
|
u mnie jest podobnie i tak samo miałem w A4. przy włączeniu klimy uruchamia sie sprężarka i jest to deilkanie odczuwalne, ale nie powinno trząść nie wiadomo jak bardzo |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 13:20
|
|
|
Jeżeli tak jest to spoko Wiadomo nie trzęsie, że WunderBaum spada, ale jest to odczuwalne Tak więc zostawiam - działa jest ok |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-28, 13:39
|
|
|
ale to jest też dobre, bo przynajmniej wiadomo że działa |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-03-28, 14:27
|
|
|
Normalne to nie jest. Na PB i na LPG na wolnych obrotach to samo ? Jak podniesiesz obroty uspokaja sie ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-03-28, 14:33
|
|
|
napewno nie jest to nnormalne bo u mnie nie ma żadnych najmniejszych drgań a jezdzee zawsze z właczoną klimą albo wyłaczonym totalnie nawiewem a econ nie używam |
_________________ dare to be great
|
Ostatnio zmieniony przez danielos8 2014-03-28, 21:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-28, 14:51
|
|
|
Cytat: | Normalne to nie jest. Na PB i na LPG na wolnych obrotach to samo ? Jak podniesiesz obroty uspokaja sie ? |
Na obu tak samo, tak są nie są odczuwalne na wysokich. Chyba, że to od skrzyni bo teraz mi mechanik całą wymienia. |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-28, 17:22
|
|
|
U mnie po zalaczeniu klimy czuc nieco inna prace silnika tak jak by wlasnie dostal wieksze obciazenie. Jakies minimalne cykliczne wibracje przy tym wystepuja i jest to normalne bo bylo tak od poczatku i wszystko jest ok.
Jako ciekawostke powiem ze w fordzie puma jakiego posiadalem zalaczona na minimum klima w upalny dzien potrafila nawet przychamowac auto delikatnie. Wiec opor na sprezarce jest spory i V8 na biegu jalowym to lekko odczuje. |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-28, 18:34
|
|
|
danielos8 napisał/a: | napewno nie jest to nnormalne bo u mnie nie ma żadnych najmniejszych drgań a jezdzee zawsze z właczoną klimą albo wyłaczoną a econ nie używam |
A można wyłączyć klimę w inny sposó niż aktywowanie funkcji ECON ? |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-28, 19:09
|
|
|
Można zejść do zera z nadmuchem i klima wyłączona, zamiast tego uchylasz szybkę i jazda...kłopot wibracji i głośniejszej pracy rozwiązany |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-28, 20:01
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Można zejść do zera z nadmuchem i klima wyłączona, zamiast tego uchylasz szybkę i jazda...kłopot wibracji i głośniejszej pracy rozwiązany |
hehe <brawo2>
dzis u nas w Lodzi bylo okolo 18°C wiec klime zalaczylem i tak jak Apophis, pisze jest odczuwalne obciazenie silnika przy wlaczonym kompresorze. Podczas jazdy oczywiscie zero "negatywnych" odczuc, natomiast na jalowym jest odczuwalna roznica niedzy wlaczonym a wylaczonym klimatronikiem....tak juz pisalem w A4 bylo to samo i a propos sprawdzalem u kolegi w A6 C5 2,4 i dokladnie ta sama reakcja silnika |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|