|
Autor |
Wiadomość |
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-03-31, 17:37 [S8 D2 98 LPG
] Błędy VAG TipTronic
|
|
|
Witam, nie wiem czy to dobry dział więc na zapas przepraszam i proszę admina o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Zacznijmy od początku... Przy ósemce wymieniałem magiel i pompę wspomagania po złożeniu auta (5 dni postoju) ładnie odpaliła i żadnych problemów, po wyjechaniu na drogę i przekroczeniu 20-30 km/h. Zaświecił się ABS ESP i podświetliły się na fisie przełożenia skrzyni, auto przestało jechać (wrażenie ślizgającego się sprzęgła) mam nadzieje że to tryb awaryjny skrzyni. Po podłączeniu VAGa wyszło
w skrzyni:
17087 - z tego co pamiętam to stały błąd i chodzi o przełącznik STOP
18264 - potencjometr przepustnicy
ABS:
18264 to samo co w skrzyni
SILNIK:
17800 - wałek rozrządu
16506- niskie napięcie czujnika położenia przepustnicy
Przestraszyłem się że to coś ze skrzynią się dzieje nie dobrego... Przy wrzucaniu D jest szarpnięcie, zanim pojawiły się błędy tego nie było czy może to być spowodowane trybem awaryjnym?
Czego to może być przyczyna i od czego zacząć poszukiwania.
W między czasie próbowałem zlikwidować zimne luty w module tempomatu, czy jeśli zrobiłbym to wyjątkowo nie udolnie mogło by to powodować powyższe objawy (przynajmniej te dotyczące przepustnicy?
Czy wymiana magla mogła przyczynić się do naruszenia jakiegoś przewodu, modułu, czujnika itp czy to po prostu zbieg okoliczności?
Błędów nie da się usunąć.
Panowie czekam na podpowiedzi
Z góry dziękuje |
_________________ "Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem" - J. Clarkson |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-03-31, 22:45
|
|
|
Raczej magiel nie mógł się do tego przyczynić - jakiś dziwny zbieg okoliczności.
Spróbowałbym odłaczyć aku na jakąś godzinę lub wieczorem na całą noc - może to coś pomoże. |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-31, 23:33
|
|
|
masz blad odnosnie potencjometru przepustnicy.
Sprawdz czy sie wtyczka nie wypiela na przepustnicy silnika podczas prac przy wymianie magla |
|
|
|
|
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-04-01, 17:30
|
|
|
Wszystko co ma być podłączone do przepustnicy jest tak jak ma być. Na noc był odpięty aku, i rano zero błędów. Zanim odpaliłem silnik na zapłonie sprawdziłem jaki sygnał jest z przepustnicy "bieg jałowy - 7", przy wciskaniu i odpuszczaniu parametry zmieniały się prawidłowo do 90. W chwili odpalenia silnika na wolnych obrotach było wszystko ok. Dodając gazu od razu złapał błąd i pedał w pozycji biegu jałowego pokazywał 0,74 i dochodzi do max 4,5, błędu nie da się skasować. Czy coś innego może wpływać na ten błąd np. ECU-uszkodzone, coś od skrzyni itp? Gdzieś coś jeszcze sprawdzić bo nie chce bez sensu kupić przepustnicy... |
_________________ "Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem" - J. Clarkson |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-04-01, 23:38
|
|
|
Wskazania sa poprawne.
Dla scislosci dopytam.
Gdzie odczytujesz bledy?
Skrzynia otrzymuje od silnika info o obciazeniu dlatego jest mozliwosc otrzymania bledu o przepustnicy.
Jakie bledy masz w silniku ?Czy to co opisales odczytywales joz w silniku?.Moze glupie ale jakie masz napiecie w instalacji po odpaleniu?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-04-05, 12:47
|
|
|
Powodem usterki prawdopodobnie byl czujnik połeżenia wałka rozrzadu. Ułamała się wtyczka czujnik wpadł do swojej obudowy a pierscien czujnika przy odpaleniu zmielil czujnik na pył i robilł zwarcie na instalacje... czekam az z niemiec sciagna mi ten pierscień bo się troche zdeformował bo nigdzie go nowego nie było... we wtorek montuje i zobaczymy co się będzie działo.
Przyczyną usterki był uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam |
_________________ "Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem" - J. Clarkson |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |