Autor |
Wiadomość |
Nynek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-04-07, 18:21 [D3 04 4.2 MPI] Dziwny dźwięk spod lewego błotnika...
|
|
|
Witam,
jak w tytule, w aucie po nagrzaniu, po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna być słyszalny dziwny dźwięk.
trudno go opisać słowami. Na początku myślałem, że to jakaś rolka zaczyna wyć (bardzo podobny dźwięk" łuu......łuu......łuu..... Proszę o wyrozumiałość dla mojej inwencji twórczej ), którego częstotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika, na biegu jałowym - cisza. . Po dłuższej chwili zlokalizowałem dźwięk- wydobywa się spod lewego przedniego błotnika i towarzyszą mu dość mocne wibracje przenoszące się właśnie na błotnik.
Pytanie, jakie tajemnicze urządzenie może się tam znajdować które to właśnie zdradza pierwsze oznaki rychłego końca.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-04-07, 18:44
|
|
|
Kompresor? |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-08, 06:04
|
|
|
Z tego co opisujesz to miejsce kompresora, tylko kompresor jest elektryczny i jego praca nie wzrasta proporcjonalnie do obrotów silnika, baa ona nawet nie ma nic wspólnego z obrotami, bo kompresor możesz odpalić na wyłączonym silniku.
Miałem podobny dźwięk, był on bardzo dziwny, i okazało sie że jest to powoli kończące się łożysko koła strona lewa, czyli strona kompresora.
Teraz pytanie czy ten dźwięk jest słyszalny na postoju jak lekko podkręcisz obroty czy tylko podczas jazdy.
Na postoju ustaw zawieszenie na lift i stań koło błotnika i nasłuchuj czy to ten dźwięk, gdy auto będzie sie podnosić. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-08, 06:06
|
|
|
A jak by się kończył kompresor, to mam tutaj w Lubinie chłopka który sprzedaje te cudeńka nowe prosto w fabryki niemieckiej, za 950zł, sam mam taki od niedawna.
Chłopak czasami trudno uchwytny, zapracowany zabiegany, ale bardzo pomocny no i z czystym sumieniem mogę go polecić. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Nynek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-04-08, 06:36
|
|
|
Na pewno nie łożysko bo jest słyszalne na postoju również, i tak jak opisujesz przy lekkim dodaniu gazu, ruchu kierownicą, czymkolwiek co powoduje zawahanie lub wzrost obrotów zaraz staje się to słyszalne. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-04-08, 08:30
|
|
|
Może być pompa wspomagania. |
|
|
|
|
Nynek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-04-08, 10:21
|
|
|
ok, tylko czy pompa jest po lewej stronie ??? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-04-08, 19:11
|
|
|
Nynek napisał/a: | ok, tylko czy pompa jest po lewej stronie ??? |
Tak pompa jest po lewej stronie (po stronie kierowcy) |
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-04-08, 21:07
|
|
|
pompa wspomagania lub kompresor klimatyzacji, zalacz klime i wylacz zobacz czy jest roznica, np. w 3.0tdi padały nagminnie |
|
|
|
|
|
|
|
Tupac
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: Audi D3
Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 63 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2014-05-12, 16:37
|
|
|
I co wiadomo coś w temacie ? |
|
|
|
|
Nynek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-12, 18:39
|
|
|
Nie było okazji, problem w tym, że dzieje się to sporadycznie więc ciężko namierzyć. Ale staje się to coraz bardziej uciążliwe, więc oddaje po weekendzie i będą musieli znaleźć przy okazji wymiany klocków z przodu. |
|
|
|
|
|
|
|
Tupac
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: Audi D3
Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 63 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2014-05-13, 14:31
|
|
|
Ja stawiam na pompę wspomagania |
|
|
|
|
|