Autor |
Wiadomość |
krypto35
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: pomorskie/niemcy
|
Wysłany: 2014-04-23, 20:31 [D3 05 4.2MPI
] Zawieszenie
|
|
|
Tak dla pewności.Czy trzeba za każdym razem gdy blokuję zawieszenie musi być w pozycji LIFT,czy można zablokować np.CONFORT.
Druga sprawa, jak auto jest na lawecie to też blokujemy
Czekam na cenne uwagi i podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-23, 20:45
|
|
|
Chodzi Ci o włączenie trybu podnośnika ? Jeśli tak to można go włączać z dowolnego trybu zawieszenia.
Jak auto na lawecie i jest całe tzn. stoi na 4 kołach to tryb podnośnika niepotrzebny. Do wciągnięcia chyba warto go postawić w tryb LIFT ale nic poza tym.
A jak w kawałkach to nie ma już po co włączać czegokolwiek... |
|
|
|
|
|
|
|
krypto35
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: pomorskie/niemcy
|
Wysłany: 2014-04-23, 20:54
|
|
|
Oto mi chodziło <okioki> |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-04-23, 21:58
|
|
|
Powiedzcie, czy zawieszenie pneumatyczne zmieniając swoje położenie podczas jazdy w trybie automat, powinno sygnalizowac to kontrolką zawieszenia lub strzałką na wyświetlaczu 'mmi' Jadąc różną szybkością nic mi nie sygnalizuje i na dynamik samo nie przeskakuje <niewiem> tak ma byc/ |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-04-23, 22:16
|
|
|
są dwa typy zawieszena. Jedno nie zmienia poziomu w trybie dynamic i comfort a drugie zmienia wysokość pomiędzy tymi trybami. Może nie zmieniać wysokości i nie sygnalizować tego. Jedynie chyba jak jedzie się jakiś czas powyżej 120 chyba to obniża się o dodatkowe milimetry |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-26, 22:28
|
|
|
olimpus104 napisał/a: | Powiedzcie, czy zawieszenie pneumatyczne zmieniając swoje położenie podczas jazdy w trybie automat, powinno sygnalizowac to kontrolką zawieszenia lub strzałką na wyświetlaczu 'mmi' Jadąc różną szybkością nic mi nie sygnalizuje i na dynamik samo nie przeskakuje <niewiem> tak ma byc/ |
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm (dynamic) i w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego. Jeśli auto podniesie się do wysokości standardowej, kontrolka zgaśnie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-04-26, 23:14
|
|
|
pebo napisał/a: | w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego. |
W polifcie jest to sygnalizowane zieloną kontrolką? <niewiem> wydaję mi się że nie. |
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2014-04-27, 07:03
|
|
|
Hmmm ja też nie zauważyłem żeby mi się zielona <niewiem> kontrola paliła |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-04-27, 08:26
|
|
|
pebo napisał/a: | Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm (dynamic) i w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego. Jeśli auto podniesie się do wysokości standardowej, kontrolka zgaśnie. |
drago_o napisał/a: | Jeśli o obniżanie się chodzi to przy 120km/h nie podałem wartości bo są one różne:
-Tryb comfort - po 30sec jazdy powyżej 120km/h obniża o 25 mm
-Tryb dynamic - po 30 sec jazdy powyżej 120km/h obniża o 5mm
W obu przypadkach osiąga 95mm prześwitu, jesli nic nie kombinowaliśmy |
Tyle na ten temat klepiemy a wy koledzy jakoś nie czytacie chyba ze zrozumieniem...... bo to co piszecie powyżej nie jest prawdą.
pebo, powyżej prędkości 120km/h nie obniża się o 25mm - to działa inaczej.
drago_o, w trybie comfort nic się nie obniża niezależnie od wersji zawieszenia, niezależnie od prędkości i niezależnie od czasu jazdy.
Aby wyprostować to co piszecie poniżej jeszcze raz kompletny opis działania zawieszenia pneumatycznego - może ktoś ma inne zdanie o sposobie jego działania więc dodam od razu, że to poniżej to cytat z serwisówki Audi.
"Następujące programy mogą być wybierane ręcznie lub automatycznie:
Podwozie standardowe:
Tryb „automatic“:
Jest to podstawowy poziom zawieszenia, mający na celu zapewnienie komfortu jazdy i dostosowanie odpowiedniej charakterystyki tłumienia.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm („Obniżenie na autostradzie“).
To obniżone położenie nadwozia powoduje poprawienie aerodynamiki i zmniejszenie zużycie paliwa.
Tryb „comfort“:
Wysokość samochodu jest taka, jak w trybie „automatic“, słabsze jest jednak tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości, połączone z dalszym zwiększeniem komfortu jazdy w stosunku do trybu „automatic“.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.
Tryb „dynamic“:
Samochód jest obniżony w stosunku do trybu „automatic“ o 20 mm. Automatycznie zostaje nastawiona charakterystyka tłumienia o sportowym charakterze.
Od prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie takie przeznaczone jest do warunków jazdy komfortowej jak w trybie „automatic“.
Podwozie sportowe:
Tryb „automatic“:
Podstawowy poziom zawieszenia samochodu odpowiada trybowi „dynamic“ podwozia standardowego, a zorientowane na sportową jazdę dopasowanie posiada odpowiednio dostosowywaną charakterystyką tłumienia (dopasowanie bardziej komfortowe niż w trybie „dynamic“).
Od 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „dynamic“:
Poziom zawieszenia samochodu jak tryb „automatic“ podwozia sportowego, dopasowanie sportowe, twarde z odpowiednio dopasowaną charakterystyką amortyzatorów.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „comfort“:
Poziom samochodu jak w trybie „automatic“podwozia sportowego, jednak niższe jest tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.
Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie zorientowane jest na tryb sportowy."
Dodam jeszcze, że kwestia sygnalizowania kontrolkami zieloną i pomarańczową jest zależna od rodzaju zawieszenia (standard/sport) a prawdopodobnie również od rocznika bo jak widać jest sporo rozbieżności na ten temat.
Poniżej następny fragment serwisówki:
"Koncepcja obsługi / wskazań
Przełączanie z jednego na drugi tryb i wskazywanie / sprawdzanie stanu systemu stanowi element składowy koncepcji obsługi systemu MMI.
Naciśnięcie przycisku „CAR“ powoduje bezpośrednie przywołanie menu funkcji "adaptive air suspension" (układu zawieszenia pneumatycznego) na wyświetlaczu MMI.
Gwarantuje się przy tym, że system "adaptive air suspension" (układ zawieszenia pneumatycznego) otrzymuje priorytet 1.
Oznacza to, że już istniejące inne funkcje zostają zamaskowane na korzyść wskaźnika obsługi / statusu systemu "adaptive air suspension".
Obrócenie przycisku sterowania na inny tryb, a następnie naciśnięcie tego przycisku prowadzi do uaktywnienia nowego trybu.
Naciskając przycisku SETUP można odczytywać informacje statusu w systemie i wprowadzać specjalne nastawienia.
(patrz aktualna instrukcja obsługi samochodu i „strategia regulacji“ przy „szczególnych stanach systemu“.)"
W przypadku podwozia standardowego tryb „dynamiczny“ (niski poziom) jest wskazywany dodatkowo jako informacja dla kierowcy za pomocą lampki kontrolnej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
Krańcowe poziomy niskie i krańcowe poziomy wysokie wskazywane są za pomocą lampki kontrolnej i lampki ostrzegawczej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
(patrz strategia regulacji przy szczególnych stanach systemu.)"
Tu dodam, że kontrolka zielona wg. serwisówki to "lampka kontrolna krańcowego niskiego poziomu" a kontrolka pomarańczowa to wbrew twierdzeniu niektórych osób "lampka ostrzegawcza" a nie "lampka sygnalizująca poziom Lift".
Jeżeli komuś działa inaczej to albo producent na przestrzeni lat zmienił koncepcję regulacji i w "serwisówkach" tego nie ma albo po prostu zawias jest niesprawny.
HOWGH! |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2014-04-27, 08:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Tomcio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 113 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-04-27, 08:28
|
|
|
Cytat: |
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm (dynamic) i w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego. Jeśli auto podniesie się do wysokości standardowej, kontrolka zgaśnie. |
Zielona kontrolka będzie się świecić jeżeli jest zawieszenie zwykłe bo przy sportowym już nie. |
_________________ 😎NIC NIE KLEI SIĘ JAK QUATTRO👍 |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-27, 08:49
|
|
|
Ja ma sportowe zwiesenie i powyżej 120km/h i 30s auto sie obniża, a mozna to jedynie zobaczyć mająć właczone MMI w pozycji CAR i wtedy jak auto schodzi na dół to na wyświetlaczu MMI zapala sie biala strzałka w dół, tak jak przy podnoszeniu i opuszczaniu auta.
Natomiast powrót do standardowej wysokości nie jest już sygnalizowany w żaden sposób. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-04-27, 08:52
|
|
|
tomi5 napisał/a: | Ja ma sportowe zwiesenie i powyżej 120km/h i 30s auto sie obniża, a mozna to jedynie zobaczyć mająć właczone MMI w pozycji CAR i wtedy jak auto schodzi na dół to na wyświetlaczu MMI zapala sie biala strzałka w dół, tak jak przy podnoszeniu i opuszczaniu auta.
Natomiast powrót do standardowej wysokości nie jest już sygnalizowany w żaden sposób. |
Tomku, obniża się a i owszem.... i u mnie też się obniża..... ale nie tak jak to opisywali koledzy powyżej.
U ciebie obniża się na "automatic" i na "dynamic" - na "comfort" na pewno nic się nie zmienia.
I powyżej prędkości 120km/h obniża się już tylko o 5mm a nie żadne 25mm bo masz zawias sportowy i masz fabrycznie na stałe 20mm niżej niż przy zawieszeniu standardowym w trybie "comfort" |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-27, 09:35
|
|
|
FOSS napisał/a: | tomi5 napisał/a: | Ja ma sportowe zwiesenie i powyżej 120km/h i 30s auto sie obniża, a mozna to jedynie zobaczyć mająć właczone MMI w pozycji CAR i wtedy jak auto schodzi na dół to na wyświetlaczu MMI zapala sie biala strzałka w dół, tak jak przy podnoszeniu i opuszczaniu auta.
Natomiast powrót do standardowej wysokości nie jest już sygnalizowany w żaden sposób. |
Tomku, obniża się a i owszem.... i u mnie też się obniża..... ale nie tak jak to opisywali koledzy powyżej.
U ciebie obniża się na "automatic" i na "dynamic" - na "comfort" na pewno nic się nie zmienia.
I powyżej prędkości 120km/h obniża się już tylko o 5mm a nie żadne 25mm bo masz zawias sportowy i masz fabrycznie na stałe 20mm niżej niż przy zawieszeniu standardowym w trybie "comfort" |
Tak tak, dokładnie.
Nie czytalem całego tematu tylko watek o tym, czy sygnalizuje obniżenie powyżej 120km/h.
W zeszytach szkoleniowych bardzo fajnie jest to przedstawione.
|
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|