Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2014-05-29, 19:49 [D2 98 4.2PB/LPG
] wyciek z półosi
|
|
|
Nasz mechanik napotkał przy próbie wymiany uszczelnienia półosi stwierdził, że wyciek jest bardziej poważny.
Podejrzewamy nr 7 na rysunku (łożysko wałeczkowe) . Czy ktoś już naprawiał taką usterkę ?
Trzeba wyciągać skrzynie i czy jest to skomplikowane ??
Ten olej z czasem to może cały wylecieć, więc najlepiej to od razu naprawić .
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-29, 20:25
|
|
|
To jest zwykłe łożysko do kupienia w sklepie z łozyskami.Do wymiany wystarczy odkrecić obie połosie.W miejscu po prawej odkrecić srubkę centralną .A od strony kierowcy cale mocowanie elementu widocznego na zdięciu jako 11 |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2014-05-29, 22:14
|
|
|
dzięki za odpowiedź.
To jest częsta usterka czy akurat nam się przytrafiło ? |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2014-06-04, 10:36
|
|
|
Zna ktoś wymiary tego łożyska ?? |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-04, 15:46
|
|
|
u mnie na pudelku KOYO opisane jako 6007 2RS C3 GSR
Wiec napewno 6007
RS nie musi byc a jak kupisz to je sciagnij(oslonki )
Obowiazkowo C3
GSR nie mam pojecia
Jak kupisz 6007 C3 czyste dobrej marki to bedzie wpozadku |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-04, 21:14
|
|
|
Tylko olej spusc ze skrzyni bo pojdzie w most.
Nie trzeba odkrecac prawej strony. Wszystko zrobisz z lewej strony. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-05, 05:46
|
|
|
Szyryfisz.
Nie wysunie wewnetrzej osi z dyfra bo bo prawej stronie ma centralna srubke ktora skreca obie flansze do spolu.
Olej moze spuscic ale z dyfra a jak pocieknie to tylko na zewnatrz a napewno nie dostanie sie do skrzyni.
Jak pochyli auto na prawa strone to ten olej sie nie wyleje wiec odpada jego spuszczanie |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-05, 21:38
|
|
|
Robiles to kiedys czy tylko tak sobie piszesz?
Po prawej stronie jest srubka która faktycznie trzyma zabierak. Jesli jednak myslisz ze ta srubka skreca oba zabieraki razem to jestes w błędzie. (mechanizm roznicowy nie działa tak jak myslisz)
Lewy zabierak jest przykrecany na 3 sruby od lewej strony, tam jest łozysko, zabezpieczenie i uszczelniacz.
Probowałes kiedys spuscic olej z dyfra? Ciekawe jak, jak nie ma spustu..
Aha, olej wycieknie na zewnatrz a nie wleci do skrzyni? Gwarantuje ze jak wyjmiesz lewy(długi zabierak to olej ze skrzyni wcieknie do dyfra i sie wymieszaja. Dlatego tez olej ze skrzyni sie zlewa.
Natomiast poziom oleju w dyfrze jest na tyle niski ze nie wleje sie sam z siebie do skrzyni. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-06, 06:45
|
|
|
Nie wiem o jakiej skrzyni prawisz ale nie o 5HP24.
Tak rozbieralem skrzynie do ostatniej srubki i sobie ja sam wyremontowalem.Mam tone zdiec z tej operacji i dzieki temu np moglem podac numer lozyska.
Co do poziomow oleju i przez to ich nie mieszania.Dzialalo by to gdyby skrzynia nigdy nie rpacowala ale stala.Jednak jest inaczej i niema takiej mozliwosci by sie nie przedostaly oleje w nieswoje miejsca wedlug twojego opisu.Niewiem wyjasnij mi to o czym myslisz bo ja tego zrozumiec nie moge.
Spuscic olej z dyfra mozna poprzez wlew .Kazdy srednio ograniety mechanik bedzie to umial.
Teraz troche faktow.
przedni dyfer jest calkowiscie szczelna konstrukcja -nie liczac odpowietrznika na jego szczycie.
Zwracam honor odnosnie srubki ,teraz sobie to uswiadomilem .Prawa flansza ma srubke skrecajaca ja do kola zebatego dyfra by ta nie wyskoczyla. WIec sprostuje.Do wymiany lozyska wystarczy odkrecic Lewy wspornik i wysunac flansze z walkiem.Tam sa i zabezpieczenia i uszczelniacze .Warto go tez wymienic.
Lewy walek przechodzi przez cala szerokosc skrzyni w rurze ktora mozna i trzeba zdemontwac w przypadku rozbierania skrzyni.I to wlasnie ta rura jest rodzajem zabezpieczenia by sie oleje ze soba nie wymieszaly.Samo wyciagniecie lewej flanszy nie zaskutkuje zadnym przeciekiem oleju do skrzyni jedynie jest mozliwosc jego wycieku na zewnatrz po zdemontowanym elemencie.
Jesli prosisz o zdiecia to wyjasniajace to wsytarczy napisac.Wtedy wszystko bedzie jasne. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-06, 07:33
|
|
|
No to teraz fakty nam sie raczej zgadzaja. Oprocz tej rury. Nie wiem jaka skrzynie robiles ale moje 5hp24 nie mialy zadnej rury. Z obu stron lewego zabieraka sa uszczelniacze. Z olejem chodzi o to, ze poziom oleju w skrzyni jest na tyle wysoki(zakladamy ze jest prawidlowy) i po wyjeciu lewego zabieraka moze wlac sie do dyfra. Jest to pewne jesli auto bedzie podniesione lewą strona. I tyle. Kazdy robi jak uwaza. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-06, 07:47
|
|
|
lewe lozysko pracuje w oleju dyfra .Rura odziela olej dyfra od skrzyni oringami po 1 na kazdym koncu |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-06, 23:13
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | lewe lozysko pracuje w oleju dyfra .Rura odziela olej dyfra od skrzyni oringami po 1 na kazdym koncu |
Lewe łozysko pracuje w oleju ze skrzyni. Rury zadnej nie ma, zabierak lewy kreci sie w oleju ze skrzyni. Od zewnatrz uszczelniacz 14, od strony dyfra 5. Tak jak na obrazku z góry. A element który uwazasz za "rure" to korpus w ktorym mocowana jest pompa oleju( niestety tu nie ma go na obrazku). Faktycznie ma cylindryczny otwór na zabierak - inaczej mowiac zeby wyjac pompe musisz wyjac zabierak. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-09, 07:02
|
|
|
Pompa oleju Oring jest od strony skrzyni,wiec olej sie do komory z rura nie przedostanie
Widok przez otwor dyfra po osadzeniu pompy(widac 2 ukryte srubki)
No i rura ktorej nikt nie widzial i nikt nie slyszal
Widok rury od strony ,,zabieraka,,W glebi widac oske mech roznicowego.
Kąśliwie się zapytam.
Rozbierałeś tą skrzynię czy piszesz by pisać?
Więc jaki olej gdzie się znajduje? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-09, 23:37
|
|
|
No coz moge powiedziec, rozbierałem ale ze 2 lata temu. Zwracam wiec honor chyląc czoło.
Widze tą rure i za cholere nie moge jej sobie przypomniec, chyba ze jest jeszcze jedna mozliwosc : inny model skrzyni. Chodzi mi o taką z PRND321 i PRNDS, niby to samo ale moga sie róznic..
Bo moze slepy jestem ale takiego gnata raczej nie przeoczyłbym. Pamietam durne podkładki pod łozyskami, ale rury za cholere. <niewiem>
Rozumiem ze wkładasz ja od strony lewej półosi? Czyli bez jej wyjecia nie wyjmiesz pompy? Jesli tak to na bank u mnie jej nie bylo. Zabierak out, miska, płyta i w zasadzie pompa gotowa do wydłubania. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-10, 06:23
|
|
|
Patrzac na zdiecie ze schematu na poczatku tematu nie rozpoznaje elementu nr5 .
Moze i chlopaki w fabryce zrobili kilka rozwiazan po ktoryms roku .Moze skrzynia PRNDS ma inaczej
U mnie siedzi skrzynia PRND321 wersja S8 czyli niby tylko inny dyfer(wieksze przelozenie)
Wyciaganie tej rury jest tylko mozliwe po wyjeciu ,,zabieraka,, w lewa strone. |
|
|
|
|
|