|
Autor |
Wiadomość |
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-02-19, 10:04 [D2 W12] Opinie na temat silnika
|
|
|
Czy ktoś jest użytkownikiem autka z takim silnikiem? czy ktoś miał z nim styczność? jaka jest awaryjność, spalanie itp. Bać się tego silnika czy nie? słyszałem opinie że nie cieszą się bezawaryjnością ale nic więcej nie słyszałem co się psuje jak i dlaczego ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-19, 12:13
|
|
|
miałem styczność, ale nie w A8. Generalnie nie brzmi tak fajnie jak V8, w trasie spala niedużo więcej, ma niezłego kopa, jest na łańcuchu, więc rozrządu (teoretycznie) nie trzeba wymieniać. O małej awaryjności silnika też dużo słyszałem (w końcu montują je w Audi, VW, Bentleyach, Spykerach - te dwie ostatnie to raczej wyższa półka, więc wydaje mi się, że złomu by tam nie wstawili...). Poza tym W12 prawie (prawie robi wielką różnicę :roll: ) nie zmienione montują od okolic chyba 2000 roku do teraz, a to o czymś chyba świadczy?
Co do minusów, to:
jest ciasno pod maską i znaczna większość napraw/wymiany czegoś poważniejszego w silniku wymaga wyciągnięcia silnika, do wymiany termostatu trzeba zdjąć kolektor dolotowy (który jest z magnezu, więc lepiej nie uszkodzić) i inne tego typu cuda. Oleju wchodzi koło 12 litrów, świeczek jest o 50% więcej niż w V8 :wpale: ale to szczegóły. Krążą pogłoski (ale na jaki temat nie krążą, nie?), że często wszelkie czujniki się sypią w silniku - ale jak mówię, gdzieś obiło mi się o uszy, ale może być to taki 'mit' internetowy.
Generalnie mało o tym w polskim internecie. Na AKP jest chyba relacja jednego gościa, który wybrał się A8 D2 W12 oglądać i jest to chyba najobszerniejszy tekst o W12 w polskim internecie :mrgreen:
Fajnie, że temat jakiś u nas o tym, bo za lat kilka sam mam zamiar W12 dosiąść, ale w wydaniu VW. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-02-19, 12:15
|
|
|
Trochę już o tym było, tu, czy na AKP, więc w skrócie.
Plusy:
-moc (wiadomo, że ciagnie lepiej niz V8, czuć to rzecz jasna w karku, ale samej predkosci nie czujesz, musialbys spojrzec na zegary)
- bogate stand wyposażenie (zazwyczaj indywidualne lub maks)
- silnik
Minusy:
- cichy (dźwięk nieporównywalny z V8 - po prostu cisza )
- silnik (a w zasadzie osprzet, do tego czujniki itp pierdoły
Ze wzgledu na miejsce i rozmiary, prawie za kazdym razem trzeba go wyjmować
- serwis raczej tylko w ASO (mało kto to ogarnia), brak zamienników (filtry, hamulce tak, ale reszta - ASO)
Waga - silnik jak wiadomo zaraz z przodu, ciężki, samochód dziwnie się prowadzi (dość specyficznie, na PL drogach zapewne by to denerwowało, pływa)
- utrzymanie auta (pomijajac spalanie) nie przesadzajac 2x 4.2
Ogólnie - jeśli brakuje Ci mocy w D2 pieniadze lepiej przeznaczyć na S8 i dokładać kompresor (ta sama moc, koszt serwisu jak zwykłe V8, lepsze prowadzenie niż W12). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-02-19, 20:56
|
|
|
Ja także myślałem kiedyś o zakupie D2 z motorem W12 ale po zgłębieniu tematu to tak jak napisał kolega dice... koszty utrzymania W12 = utrzymanie 2 x 4,2V8.
A ponieważ worka pln-ów na balkonie nie posiadam więc wolę mieć 2 x 4,2V8 (w tym jedną eSę) niż tylko jedno W12.
Ja zdecydowanie polecam S8 bo w użytkowaniu i serwisowaniu to prawie to samo co zwykłe A8 4,2V8 :lol:
niestety ciężko znaleźć coś godnego zakupu :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-19, 22:12
|
|
|
No jeżeli mowa o D2 to zgadzam się, ale jak spojrzymy na D3, to okazuje się, że W12 koło 100k chodzi a S8 koło 150k PLNów (bo dopiero od 2007 czy jakoś tak roku) i tu już się można zastanawiać... Ale jak to S8 brzmi...
http://www.youtube.com/watch?v=7QqIkxQ0PU8 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-02-20, 00:27
|
|
|
Koszty utrzymania D3 S8 a W12 są podobne, ale jeszcze wyższe niż D2 z W12 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
alduwiel
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-09-28, 13:00
|
|
|
a moj przyjaciel ma w12 d2 juz ponad rok i ani jednej awari, absolutnie nic. Przyczym auto kupil za 20tys bo ma przebieg 460tys i chodzi jak ta lala, a do tego jest na tyle skapy ze nawet oleju nie wymienil.... tylko leje zupe i lata jak opetany ( jedyne co musial kupic to szybe bo zostawil tel na fotelu)
[ Dodano: 2011-09-28, 14:06 ]
auto bylo rok temu ponad do kupienia na allegro za 30tys ale wlascicielowi chyba nie zalezalo na gotowce bo nam tyle opuscil ze hoho, sam bylem z nim to kupic i chodz odradzalem mu to nawet za tak smieszne siano on to kupil. Jestem w szoku ale sie nie przejechal na tym aucie. Teraz mnie zaraził i mysle o w12 d3 |
Ostatnio zmieniony przez alduwiel 2011-09-29, 13:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-28, 13:19
|
|
|
alduwiel napisał/a: | a moj przyjaciel ma w12 d2 juz ponad rok i ani jednej awari, absolutnie nic, przyczym auto kupil za 20tys bo ma przebieg 460tys i chodzi jak ta lala, przy czy jest na tyle skapy ze nawet oleju nie wymienil tylko leje zupe i lata jak opetany ( jedyne co musial kupic to szybe bo zostawil tel na fotelu)
|
rozwalili te klejone? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
alduwiel
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-09-28, 13:31
|
|
|
tam sa zwykle szyby :shock:
[ Dodano: 2011-09-28, 15:19 ]
Opowiem jak to bylo, jadac po auto radze koledze- takie fury ani troche nie maja wziecia wiec ostro sie targoj!!! Na miejscu po ogledzinach ten jak wyjechal ze da 20tys to mnie zamórowalo (ostro targoje mysle sobie) a sprzedawca chwile zastanowienia i sie zgodził :shock: :shock: :shock: , biore kumpla na bok i mowie ze nikt niczego za darmo nie daje pewnie jest tam jakas ukryta wada i jeszcze ten przebieg, mowie daj sobie spokój bo sie wkopiesz, to jest napewno jakas płapka!!! Niestety on juz byl w innym swiecie i nic do niego nie docierało, cały czas ta sama gadka ze na ten silnik te 450tys przebiegu to nic. Na nastepny dzien jezdzimy fura i wszystko gra, mówie do niego ze moge sie załozyc, nim minie rok to auto sie tak zepsuje ze bedzie plakal, załozylbym sie wtedy o kazde siano- dobrze ze on niechciał bo BYM PRZEGRAL.
[ Dodano: 2011-10-09, 17:19 ]
sprostowanie - faktycznie tam była szyba podwójna klejona i widac taką tez da sie załatwic, akurat sie wczoraj z nim widziałem i to sprawdzilem |
|
|
|
|
|
|
|
dziq111
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: a8
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 49 Skąd: Bieruń
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-02, 15:05
|
|
|
zrobił zdjęcie rozwalonej? ciekawe jak to wygląda |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-12-02, 22:37
|
|
|
Widziałem na żywo silnik w12 d2 i powiem Wam serio wygląda imponująco.To tak jakby reszta auta była tylko dodatkiem wiedząc że ma sie taki silnik 8-) |
_________________
|
|
|
|
|
dziq111
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: a8
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 49 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: 2011-12-02, 23:22
|
|
|
ja mam tez w12 le niestety motor sie zatarl ktos przedemna wymienil dwa tloki skladja rzrzad nie dokrecil sruby na walku wyrownowazajacym i posypal sie rozrzad wraz z brakiem smarowania sie zatarl |
_________________ zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pok...d2da7413be.html |
|
|
|
|
|
|
|
alduwiel
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-03-22, 19:08
|
|
|
maciu napisał/a: | zrobił zdjęcie rozwalonej? ciekawe jak to wygląda |
szyba pękła i się wygieła do środka auta... do dziś dzień nie wymieniona bo ponoć nie ma gdzie kupić takiej szyby (od drzwi tylnich) w dobrej cenie więc...
UWAGA, po 1,5roku masakra... auto nie pali na wszystkie gary, bardzo mocno kopci z wydechu, brak mocy absolutna wtopa!!! do tego automat zaczoł szarpać a w dodatku kolega stracil prace :cry: teraz nie ma na benzyne ,ani na naprawę. Matko ależ się wpakowal WIEDZIAŁEM!!!
Ostrzegam wszystkich napaleńców!!! Z daleka od w12 !!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|