Autor |
Wiadomość |
dudus88
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-07-21, 07:50 [D2 96 3.7PB/LPG
] Amortyzatory - wymiana
|
|
|
Witam
Przymierzam się do wymiany 4 amortyzatorów. Prosiłbym kolegów o jakieś porady w tym temacie. Włożyłem w auto sporo gotówki i problem w tym, że mam ograniczony budżet w chwili obecnej. Więc może lepiej byłoby kupić jakieś dobre używki, niż nowe byle co, hm ?
Tagi należy wybierać z listy obok napisu temat, nie piszemy ręcznie |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-07-21, 08:19
|
|
|
napisz do kolegi daniell-gda on powinien miec > http://www.a8team.pl/audi...oke-vt13112.htm
ja ostatnio od zaprzyjaźniego sprzedawcy z Alledrogro kupiłem w bdb. stanie kompletne amorki na przód za 200pln |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-21, 17:49
|
|
|
Chłopaki niedługo bedziecie handlowac uzywanymi paskami albo olejem po 5 tyś przebiegu. AMory to rzecz exploatacyjna odpowiedzialna za bezpieczeństwo i komfort. Nie ocenimy ich jak np tarcz ham czy zjechane czy nie. Owszem czasem ktos trafi se sprawne ale to druciarstwo!
Tylko nowe! |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-07-21, 19:37
|
|
|
eee jak tak nie uważam ale to tylko moje zdanie <niegadam> a i owszem takie rzeczy jak hamulce , klocki, elementy rozrządu itp to nowe ,ale jak mam jak to marekp750, napisał > marekp750 napisał/a: | po znajomości i w razie czego można zwrócić. | to sie nawet nie zastanawiam, a mam gostka co tym handluje u np. kupiłem od niego wręcz w idealnym stanie komplet wahaczy na tył z anglika po niskim przebiegu za 300zł. - ASO ... pewnie z 5x tyle a zamienników nie ma. Podobnie było ze sprężynami.
Ale rozumiem wasze poirytowanie bo to różnie można trafić, natomiast nie uważam tego za druciarstwo |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-21, 19:44
|
|
|
Nie dziwacz nie dziwacz amor to specyficzna sprawa. Spring czy wahacz tez się da jakoś oblukać.
Amorki nowe bo stare to nie po bożemu |
|
|
|
|
|
|
|
dudus88
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-07-22, 07:45
|
|
|
TRW koszt 1000 zł, więc chyba na to padnie |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-08-02, 19:46
|
|
|
Apophis napisał/a: | Nie dziwacz nie dziwacz amor to specyficzna sprawa. Spring czy wahacz tez się da jakoś oblukać.
Amorki nowe bo stare to nie po bożemu |
heh Apophis, nie wyrazilem sie zbyt dobrze <tjaa> ja kupilem kompletne amorki za 200pln. a chodzilo mi o wymiane samej sprezyny, ktora to mi pekla a nie amora .
j#a osobiscie kupilbym (to tez pewnie uczynie jak mi sie moje amory posypia) komplet SACHSa gazowego. <niegadam> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-02, 21:01
|
|
|
Moje nowe amory mające kilka tyś przebiegu na przeglądzie wykazało że sa do wymiany-ok 55% każdy. Teraz zastanawiam się czy stare mający ten sam wynik nie były jeszcze ok <niewiem> |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2014-08-02, 21:08
|
|
|
te 55 % to nie najlepszy wynik ale chyba jeszcze można jezdzic z tego co wiem to 0k 45 % to juz martwica,a często jest tak ze nowe maja 70-80% choć przyznaje ze dla większego bezpieczeństwa lepiej wymienić |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-02, 21:27
|
|
|
To co ile mam wymieniać? Razem z olejem? Auto jezdzi elegancko wiec te maszynki pomiarowe to jakis chłam. |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2014-08-02, 22:48
|
|
|
cos slabo te nowe trzymają,albo na pomiarach zle wyszlo ja w poprzednieJ a8 miałem slabe amortyzatory tyl i bralem u jakiegoś forumowicza niestety nie pamiętam u jakiego wiem ze były nowe wloskie i na badaniu wyszlo jeśli dobrze pamiętam 76% |
|
|
|
|
|
|
|
Damian921221 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-03, 05:41
|
|
|
Poniżej 20% to zagrożenie dla życia i tak stopniowo idąc do góry od 20-40 % średnie 40-60% dobre, powyżej 60% bardzo dobre. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-08-03, 06:47
|
|
|
cos wam powiem z doswiadczenia i sytuacji kilkukrotnie powtórzonych, a mianowicie ja osobiscie w te dane z jakiejkolwiek stacji diagnostyczniej na temat % zużycia amorkow NIE WIERZE
a to dlatego ze kilka razy byly u nas (mojego mechanika) osoby z problemem ze auto dziwnie sie zachowuje na nierównej nawierzchni lub zakretach. Po wizycie na stacji diagnostycznej...no suuupper ponad 60%...a jak wyjelismy jeden czy drugi amorek to ten tłok latal jak zyd po pustym sklepie. <jezu>
i zeby tak bylo na jednej stacji, ale prawie kazda ktora odiwedzilismy pokazywala podobnie. <lipa>
przyklad u mnie....mam wymienione prawie wszystko na nowe jesli chodzi o zawieche w aucie, bylem na przegladzie i super machina pokazala mi ze amorki maja ponad 75% (ori SACHS), co mnie troche zdziwilo jak na 14sto letnie auto ktore od 7 lat jedzi po Polsce. Objaw...na autostradzie powyzej 220km/h zazczna plywac autem, niekiedy rowniez na zakretach.
ogolenie to sie zastanawiem jak ta machina potrafi wskazac % zuzcia amorow jesli sa tam jeszcze sprezyny ktore tlumia drgania... <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 247 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5111 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-08-03, 14:26
|
|
|
Pisałem już o tym, przeglądy amortyzatorów w SKP nie są w ogóle miarodajne |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|