Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Gaśnie podczas hamowania  
Autor Wiadomość
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-02-24, 09:52   [D2 95 4.2PB ] Gaśnie podczas hamowania

Witam,

Audi A8 D2 1995r 4.2L Quattro 220KW

Od dłuższego czasu mam problem z którym nie potrafię sobie poradzić.

Problem wygląda następująco.

Dojeżdżam do świateł... Hamuję... Auto staje i w tym momencie obroty spadają prawie do zera i albo wrócą albo nie i po prostu zgaśnie... szczególnie potrafi zgasnąć przy ostrym hamowaniu.

Zauważyłem też że przy tej samej sytuacji ale przy zmianie biegu na N mogę stanąć dęba i nic się nie dzieje... wszystko jest ok...


Dodam tylko że przepustnice czyściłem, nasmarowałem...
Silniczek krokowy też wyczyściłem... a kiedy to nic nie dało postanowiłem wymienić silniczek krokowy co też niestety nic nie dało...

Dodam że pewien znajomy miał coś podobnego ale w jego mniemaniu podczas skręcania mu gasł... niby wymienił (z tego co zrozumiałem) czujnik obrotów wału korbowego zwanego też czujnikiem na kole zamachowym.
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-24, 17:01   

a masz problemy z odpaleniem na zimno badz cieplo? Jesli tak to czujnik to wymiany bo to jeden z objawow jego zlego dzialania. Mozna tez zmierzyc opornosc czujnika i bedzie wiadomo czy to jego wina po to zeby nie wymieniac bezsensownie. Sprawdz tez vagiem czy komputer cos zapisal
 
 
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-02-24, 17:13   

paulo79 napisał/a:
a masz problemy z odpaleniem na zimno badz cieplo? Jesli tak to czujnik to wymiany bo to jeden z objawow jego zlego dzialania. Mozna tez zmierzyc opornosc czujnika i bedzie wiadomo czy to jego wina po to zeby nie wymieniac bezsensownie. Sprawdz tez vagiem czy komputer cos zapisal


VAG'iem sprawdzałem TPS na przepustnicy i chyba samego Krokowca... i wszystko było OK... to znaczy... katalogowo... ? :P hehe

Co do czujnika ? Jak mówisz o czujniku wału korbowego itd to jedynie można go sprawdzić za pomocą oscyloskopu ? Tyle doszedłem w tym temacie... i tyle że podobną są dwa...

Co do odpalania... to raz czy dwa... pokręcił dłużej...
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-24, 17:41   

czujnik jest jeden miedzy skrzynia a motorem i sprawdzic go mozna zwyklym miernikiem jaka ma opornosc. Te czujniki maja w sobie opornosc wiec trzena wypiac kostke i sprawdzic opornosc poprostu, prosciej tego zrobic nie mozna. Gazu nie masz oczywiscie?
Typowy objaw padnietego czujnika to trudne odpalanie (dlugo kreci) na zimnym badz cieplym zalezy od auta i czasem auto potrafi zgaznac gdzy zgubi sygnal, vag nie zawsze pokaze ten blad dlatego najprosciej sprawdzic go jak pisalem wyzej i wcale nie potrzeba oscyloskopu.
 
 
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-02-24, 18:32   

paulo79 napisał/a:
czujnik jest jeden miedzy skrzynia a motorem i sprawdzic go mozna zwyklym miernikiem jaka ma opornosc. Te czujniki maja w sobie opornosc wiec trzena wypiac kostke i sprawdzic opornosc poprostu, prosciej tego zrobic nie mozna. Gazu nie masz oczywiscie?
Typowy objaw padnietego czujnika to trudne odpalanie (dlugo kreci) na zimnym badz cieplym zalezy od auta i czasem auto potrafi zgaznac gdzy zgubi sygnal, vag nie zawsze pokaze ten blad dlatego najprosciej sprawdzic go jak pisalem wyzej i wcale nie potrzeba oscyloskopu.


GAZU brak :) Ale miernikiem to kumam... ale jaka ma być wartość itd ? Nie znam się tym za bardzo... a nie chce myśleć i kombinować jak będę na kanale w warsztacie (gdzie nie mam pewności że mi pozwolą się pobawić) czy też na stacji diagnostycznej gdzie ktoś będzie się na mnie wkur***** z każdą minutą....
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-24, 18:50   

kolego z tego co pamietam to rezystancja powinna wynosic okolo 800 ohm-ów. Sprawdz ten czujnik bo to on odpowiada za wiele rzeczy w silniku i mozna to sprawdzic domowym sposobem, gdyby okazalo sie ze to nie to, to bedziemy myslec dalej. Pamietaj ze wyczyszczenie krokowca o niczym nie swiadczy, on tez odpowiada za wolne obroty i moze byc padniety.
 
 
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-02-24, 21:24   

paulo79 napisał/a:
kolego z tego co pamietam to rezystancja powinna wynosic okolo 800 ohm-ów. Sprawdz ten czujnik bo to on odpowiada za wiele rzeczy w silniku i mozna to sprawdzic domowym sposobem, gdyby okazalo sie ze to nie to, to bedziemy myslec dalej. Pamietaj ze wyczyszczenie krokowca o niczym nie swiadczy, on tez odpowiada za wolne obroty i moze byc padniety.


OK... Dzięki... na dniach to sprawdzę...
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
jacekjaceklw 
Użytkownik



Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jacek
Jeżdzę: A8 quatrro
Wiek: 44
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: lwówek śląski
Wysłany: 2010-02-25, 21:09   

witam miałem ten sam problem na vag-u tez pokazywało błąd czujnika
wymieniłem tylko świece na nowe i wszystko wróciło do norma a czujnika nie ruszałem i po skasowaniu błędu i wymianie swiec już nic nie wyskoczyło
_________________
jacekjaceklw
 
 
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-03-04, 14:42   

Dziś się okazało że wszystko jest OK... Po prostu przepustnica niby ma luzy... i TPS błędnie odczytuje dane o jej otwarciu... daje ją do regeneracji w następnym tygniu i dam znać czy coś to dało...
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-07-13, 08:09   

Witam

U mnie sytuacja wygląda następująco:
Silnik normalnie odpala na zimno i ciepło, pracuje równo i niby wszystko jest ok jednak od czasu do czasu pracując dłużej na biegu jałowym auto zgaśnie - wygląda to w taki sposób jakbym go normalnie wyłączył kluczykiem, ostatnio nawet zdarzyło się iż zgasł w trakcie jazdy (oczywiście wyglądało to tak, że w trakcie jazdy szarpnął i mrugnęła kontrolka KAT i auto odpaliło siłą rozpędu na pych)

Wczoraj zauważyłem też, że auto jak było ciepłe chciałem odpalić, silnik odpalił jednak zdławił się, ponownie uruchomiłem go i normalnie wszedł na obroty.
Robi tak również czasami.

Pytanie brzmi czy to przepustnica powietrza może jest brudna? czy może coś innego?
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-07-13, 09:35   

Może to być przepływka albo padająca pompa paliwa. Również zdaje mi się że może z tym mieć związek czujnik obrotów wału.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-07-13, 09:41   

Nie wiem czy to pompa paliwa, bo w większości jeżdżę na lpg

Na vagu czysto żadnych błędów, a jak to sprawdzić, gdzie wejść czy to przepływka lub coś innego w jakie wartości wejść i ile mają wynosić?

W poniedziałek jadę na południe polski i ni chciałbym stanąć po drodze i wracać na lawecie na północ

[ Dodano: 2010-07-13, 10:42 ]
a ten czujnik obrotów wału gdzie się znajduje i jak go sprawdzić czy jest ok?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-07-13, 10:31   

Wloty powietrza które idą do filtra pow. masz oryginalne i całe ?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-13, 11:14   

moze gdzies masz pekiniety przwod/rurke doprowadzania powetrza i auto lapie powetrze ;-)
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-07-13, 11:19   

wszystko mam ori z wyjątkiem filtra powietrza, od kilku miesięcy mam wkład K&N

Oczywiście pod wieczór sprawdzę cały dolot, oraz przeczyszczę przepustnicę powietrza bo słyszałem że lubią się przycinać jak są zabrudzone i to może być przyczyna. No ale znawcą nie jestem dlatego proszę o radę

czy jest możliwym że taka sytuacja może mieć miejsce z powodu wadliwych/uszkodzonych wtrysków gazu, poza tymi sporadycznymi gaśnięciami auto chodzi normalnie, pali jeździ.
Ostatnio zrobiłem trasę ponad 1000 km wszystko ok było poza jednym przypadkiem kiedy zgasł na wolnych obrotach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.