Autor |
Wiadomość |
s6sowa
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S6
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-27, 14:55 [S6 C5 99 4.2Q ] Drgania i szarpanie TIPa
|
|
|
Witam.
Jestem właścicielem od miesiąca, Problem jest następujący. Po odpaleniu buja delikatnie samochodem. Po wciśnięciu D lub R przestaje bujać / falować ale auto zaczyna lekko drgać, wyczuwalne jest to jedynie kiedy trzymam pedał hamulca. Kolejnym problemem jest z zmiana biegów z 3 na 4 i redukcja z 4 na 3, wtedy występuje szarpnięcie, tylko wtedy. Nie ma znaczenia czy jadę spokojnie czy dynamicznie. Nie szarpnie przy zmianie z R na D. Nie wiem kiedy wymieniany było olej w skrzyni. Proszę o podpowiedz z jakimi kosztami muszę się liczyć jeżeli na podstawie tych objawów można coś wywnioskować. Gdzie w woj mazowieckim można udać się na konkretnę diagnozę? oczywiście w miarę dobrych pieniądzach ? czy midparts jest dobrym wyborem ?
Auto to audi S6 C5 1999r, 4.2 PB
..............................
Poprawiłem tytuł tematu-Nie piszemy kaps lockiem!
Apophis |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-27, 15:00
|
|
|
Najpierw przed napisaniem tematu prosze się przywitać w przywitalni! |
|
|
|
|
|
|
|
s6sowa
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S6
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-27, 15:33
|
|
|
ok, już to zrobiłem. |
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-07-27, 16:08
|
|
|
Nie sądze aby falowanie auta miało coś wspólnego z szarpaniem skrzyni. To szarpanie z 3 na 4 bieg może to być konwerter lub sterownik skrzyni biegów. Co pokazuje VAG? Jeśli to konwerter, to regeneracja ok.600 zł + zdjęcie i zamontowanie skrzyni wiec ok.1500zł. Jeśli sterownik to wystarczy zregenerować, lub kupić inny (sprawny). Ostatnio zmieniałem w swojej A8 sterownik to nie zdążyłem papierosa spalić, a już miałem zamontowany |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-27, 18:34
|
|
|
s6sowa, Co do szarpania przy zmianie biegów sprawdź dokładnie mocowanie wału, podporę, tylny most, zawieszenie tył itp. W moim przypadku okazało się zerwane poduchy mocowania tylnego mostu.
Co do bujania to polecam podłączenie pod kompa. Takie bujanie na wolnych obrotach na P czy N a zanikające przy zapodaniu D lub R określają jakąś niesprawność jednostki napędowej. Wypadanie zapłonów, brak zapłonu, niesprawności sąd lambda lub przepływomierza,
Bez kompa się nie obejdzie. Podłącz i sprawdź jakie błędy wyrzuci.
Jeśli masz jakieś niedomagania w osprzęcie silnika jednocześnie przekłada się to na kulturę pracy skrzyni biegów. Więc i to szarpanie przy zmianie biegów może mieć też związek z silnikiem.
Sprawdź przepływomierz jakie wartości podaje i czy dobrze liczy masę powietrza przepływającą przez niego.
Jeśli odczytasz błędy to podaj, wtedy będziemy myśleć co robić dalej.
Zakłady gdzie robią skrzynię zapytają się czy silnik ma jakieś błędy. Jeśli tak to każą Ci najpierw ogarnąć błędy w silniku dopiero diagnoza co do skrzyni |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-27, 19:03
|
|
|
Mam to samo i to nie jest wada żadnych półosi przegubów tylko skrzynia jest uszkodzona ale w jakim stopniu to już nie powiem . Jak włączysz 3 bieg na lewarku to wszystkie dolegliwości szarpania znikną . Rozumiem że jak dolatujesz do skrzyżowania i zwalniasz to nagle jebnięcie . Ja czekam aż się wysypie skrzynia całkiem i wtedy wymienię na sprawdzoną jak na razie rok z tym latam. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-07-27, 20:10
|
|
|
chicken20091986, nie czekaj tylko weź skrzynke ode mnie bo mam na sprzedaż Udało mi się kupić skrzynie, konwerter oraz sterownik za śmieszne pieniądze. Zamontowałem wszystko, i póki co jest bajka W starej skrzyni miałem taki objaw: Jechałem powyżej 90 km/h i gdy dałem mocno gazu (redukcja z 5 na 2 bieg) było pierw baardzo mocne uderzenie (w momencie zrzucania biegu czuć było, że przechodzi przez 4 bieg) a potem ładnie wchodziła dwójka. Na kompie pokazywało mi "Konwerter - uszkodzenie". Zmieniłem skrzynie i konwerter ale delikatnie poszarpywania przy 4 i 5 biegu pozostały . Jak się później dowiedziałem, mechanik zapomniał zmienić sterownika, a wiec w 5 minut wymieniłem sterownik i teraz jest super s6sowa, Najtaniej oraz najszybciej bedzie, jak ktoś ci użyczy sterownik skrzyni i podmienisz go. Zobacz czy szarpania dalej będą. Jeśli okaże się, że sterownik uszkodzony, broń boże nie wysyłaj go do AID ASB w Tczewie (wiem, że facet regeneruje tam sterowniki ), ale o tym poczytaj w dziale "Odradzam" |
|
|
|
|
s6sowa
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S6
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-28, 08:21
|
|
|
dzięki ernesto
VAG nie pokazuje błędów, kiedyś był błąd sondy lambda ale teraz już nie wyskakuje.
Mój tester to MOTORSCAN TOTALDIAG 5800
Ogólnie za samochodem słychać lekki strzał z wydechu co sugeruje wypadanie.
Jaką wartość zasysanego powietrza jest wymagana ? sprawdzę to.
Ogólnie auto kupiłem po strzale w koło, wymieniłem mocowanie sanek i całą goleń. Możliwe jest że któraś poduszka została naruszona ale pod łyżką nic nie czuć. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-28, 08:27
|
|
|
No z tym sterownikiem jak by ktoś był uprzejmy w okolicach Szczecina to by było super. W rejonie Szcz bede za 3 tyg. jak by co . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-28, 08:29
|
|
|
pawelbtw napisał/a: |
chicken20091986, nie czekaj tylko weź skrzynke ode mnie bo mam na sprzedaż |
A masz do 4hp 24a ?? ten sterownik |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-07-28, 17:46
|
|
|
Niestety, do 5hp24 mam |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-08-03, 08:24
|
|
|
s6sowa, to sproboj olej wymienic. Masz zawsze te 50/50 ze sie poprawi jak to bylo w moim przypadku. Objawy podobne, poza bujaniem po dodpaleniu, ale w drodze porafilo trzesc autem i byly szarpniecia wlasnie mieszy 3-4 biegiem i na odwrot. Wyjscia nie bylo, olej musialem zmienic. Wymiana statyczna na dwa razy. Za drugim razem po ok 500-700km nowy filrt, świeżutki olej i smigam juz 1,5 roku bez problemow.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
s6sowa
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S6
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-13, 18:57
|
|
|
Kogo możecie polecić z okolić Siedlec (do 100km) a żeby to zdiagnozować ? Silnik już nie faluje, problemem był źle ustawiony rozrząd. Pozostało sporadyczne szarpnięcie z 3 na 4 i czasem przy zejściu z 2 na 1. Czuć wyraźnie uderzenie z tylnej części pojazdu. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-13, 19:11
|
|
|
Najtańsze możliwe opcje:
- podpora wału
- tuleje mostu
- tuleje sanek |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-13, 19:23
|
|
|
s6sowa napisał/a: | Kogo możecie polecić z okolić Siedlec (do 100km) a żeby to zdiagnozować ? Silnik już nie faluje, problemem był źle ustawiony rozrząd. Pozostało sporadyczne szarpnięcie z 3 na 4 i czasem przy zejściu z 2 na 1. Czuć wyraźnie uderzenie z tylnej części pojazdu. |
Też kiedyś miałem takie twarde zejście z 2 na 1, też odczuwalne z tyłu. Okazało się, że był ubytek oleju w skrzyni, źle zamontowana uszczelka wylewała olej. Partacze z MidPartsu tak mi olej wymieniali <niewiem> Po uzupełnieniu oleju problem znikł. Ja bym na Twoim miejscu zajrzał do oleju.
Co do warsztatów od diagnozy to nie ma cudów, gdzie nie pojedziesz to usłyszysz, że skrzynie trzeba wyjąć, a wiadomo czym to się kończy zazwyczaj Do niedawna jeszcze poleciłbym MidParts, ale po ostatnich doświadczeniach kategorycznie odradzam!!! |
|
|
|
|
|