Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Klepanie w tylnym lewym kole  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-03, 19:39   [D3 04 4.0TDI ] Klepanie w tylnym lewym kole

Witam,

Dzisiaj usłyszałem jadąc bez muzyki dziwne klepanie w tylnym lewym kole. Nasila się przy hamowaniu silnikiem( jak odpuszczam gaz). Wydaje się to być standardowy dzień łożyska. Jutro jade to sprawdzic kolo w wulkanizacji. A tymczasem zapytam Was jaka jest cena łożyska, piasty ewentualnie? No i co innego jeszcze może to powodować? Wydaje mi się ze to nie tercza hamulcowa bo nie trzecie przy hamowaniu.

Pozdro,
Karol

Dodaje nagrania jak to słychać:
Kod:
http://chomikuj.pl/drago_o/Odg*c5*82osy
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-08-03, 20:22   

Mi łożysko buczało nonstop , bardziej wygląda na przegub . co do łożyska to jedna śruba od półosi i cztery duże torxy od piasty z łożyskiem . Wymieniałem obie strony żeby mieć spokój i zaszło mi po 2 godziny na stronę ( po jednej śrubie się trafiło że trzeba było wycinać ) . Ja bym jeszcze sprawdził czy masz wszystko dobrze dokręcone - wszystko jest możliwe .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-03, 20:28   

Właśnie jutro będę ogarniał bo do domu właśnie wrocilem... Mi dość podobnie łożysko klepalo w mazdzie, no ale tu ewidentne klepanie i nasila się z prędkością, głośne robi się jak odpuszczam gaz i hamuje silnikiem. Przegub mówisz? Kurde jutro rozbiorze tył.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-08-05, 16:52   

A zamieniałeś koła np. tylne na osi (lewe z prawym) i przód z tyłem? Może to opona? Może ma jakieś wybrzuszenie?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-05, 19:26   

Nie opona bo:
1. sprawdzałem w wulkanizacji.
2. klepanie mimo, że równomierne to raz jest większe, raz mniejsze a opona klepała by ciągle tak samo.
3. nic nie zmieniałem ostatnio a pojawiło się to w ciągu ostatnich dwuch dni i trochę się nasila z czasem, wczceśniej przy hamowaniu silnikiem, teraz już ciągle i coraz głośniej, intensywniej.
4. Raz klepie, raz trzeszczy i szumi, czasem skrzypi jakoś.
5. Czuje się lekkie trzesienie zsynchronizowane z klepaniem.

Narazie nie jeżdżę, ale jak wrócę z delegacji to w sobote zabieram się za wymiane łożyska bo już zamówiłem...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-21, 08:07   

Mam pytanie w temacie łozysk... Jaka róznica jest w łożyskach FAG i SKF? Ostatnio kupiłem FAG i na samym łożysku stało jak byk SKF a na obudowie tylko FAG. Ktoś zorientowany? Może nie potrzebnie brałem FAG skoro SKF'a można kupić taniej...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-21, 08:37   

drago_o, wydaje mi się że to zależy od pakowacza. A to prawda że czasami w tańszych niby zamiennikach można trafić dobrej jakości część. Wygląda na to że firma x wypuszcza słabszą wersję która powiedzmy nie spełnia ich norm a i tak są bardzo dobre ale nie idealne dla nich, następnie odsprzedaje je firmie y które je pakuje jako swój produkt.
Na to by wychodziło.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-21, 14:46   

No z małym szczegółem, że FAG jest droższy ;P No ale rozumiem Twój tok myślenia. Może robią dla FAG'a łozyska wedle ich wymagań i norm, a sami robią też takie same ale wedle innych przyjętych przez siebie norm. Tylko mnie zastanawia czy to wszystko nie schodzi z jednej taśmy produkcyjnej i trafia część do FAG'a, część jako SKF. Dlatego pytam czy wie ktoś coś o różnicach w nich. Podobnie temat wygląda z produkcją części przez TRW dla Audi. Jedna taśma produkcyjna a te z nabitym znaczkiem Audi były drogie a te ze znaczkiem TRW tanie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-08-21, 14:54   

drago_o napisał/a:
No z małym szczegółem, że FAG jest droższy ;P No ale rozumiem Twój tok myślenia. Może robią dla FAG'a łozyska wedle ich wymagań i norm, a sami robią też takie same ale wedle innych przyjętych przez siebie norm. Tylko mnie zastanawia czy to wszystko nie schodzi z jednej taśmy produkcyjnej i trafia część do FAG'a, część jako SKF.

Z tej samej taśmy leci jeszcze w pudełka Ruville ;)

Dzisiaj właśnie zmieniłem u siebie tylne prawe łożysko..... w trakcie drogi powrotnej z wojaży po Francji zaczeło mi huczeć i w miarę połykanym kilometrów robiło się coraz głośniejsze.
Ja kupiłem SKF.
Nigdy wcześniej tego w tym aucie nie wymieniałem więc to co włożyłem pewnie wystarczy i dla nowego właściciela ;)
Przy okazji okazało się, że delikatne dźwięki jakie słyszałem już od pewnego czasu z tyłu pojazdu nie to żaden most tylko owe łożysko - kamień z serca bo jeszcze niedawno zmieniałem olej w moście i nic nie wskazywało na to aby miał się kończyć.
Łożysko natomiast w mojej podróży 5-6kkm dostało wyraźnie w kość i postanowiło rozsypać się zdecydowanie szybciej <tjaa>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-21, 18:08   

Mi właśnie po wymianie jednej strony zaczeła huczeć druga (albo tamta huczała głośniej). Zamierzam na koniec miesiąca wygenerować trochę czasu na wymianę łożyska + gum na zwrotnicy z prawej strony (lewa już zrobiona) i jechać na zbierzność bo chyba nie złożyłem tego dobrze :P Mam nadzieje, że będzie wszystko dobrze :D Tylko zastanawiałem się nad tym czy kupowac na drugą stronę też FAG, ale jak to jeden kit to w sumie nie ma sensu płacić więcej. SKF ogólnie też dobra firma. W robocie budujemy linie produkcyjne i wszystkie łożyska zamawiamy od SKFu i naprawdę są dobre na tle konkurencji :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.