Autor |
Wiadomość |
Genesis
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 16 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-10, 09:57 Audi A8D3 kontra VW Phaeton
|
|
|
Czy ktoś z Forumowiczów porównywał te samochody? Chodzi mi szczególnie o wersję v12. Pobieżna analiza informacji w necie wskazuje, że więcej osób zmienia Audi na VW niż odwrotnie. Chwalona jest przede wszystkim kultura jazdy, osiągi i koszty eksploatacji. Poza tym, jest znaczna róznica w cenie. Model VW 6.0 l z 2010 można kupić w Niemczech między 25,000 a 30,000 euro, co w przypadku odpowiednika Audi jest raczej niemożliwe. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-09-10, 11:12
|
|
|
Oba modele są bardzo dobre. Oczywiście masz na mysli W12 a nie V12. W VW jest mega cicho i ma bezprzeciągową klimatyzację (brak kratek klimy w kabinie w normalnej pracy). A8 ładniejsze stylistyką w środku i na zewnątrz. Motory są bardzo porównywalne (podejrzewam, że wiele sie między soba mechanicznie nie róznią). W VW bardzo chwalony jest silnik V10 5.0 TDI ze względu na małe spalanie (jak na ta jednostkę) i rozrząd w całości na kołach zębatych, bez łańcuchów i innych badziewiów
Zawiecha to prawie kopia Płyta podłogowa z Bentleya. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-10, 12:09
|
|
|
drago_o napisał/a: | W VW bardzo chwalony jest silnik V10 5.0 TDI ze względu na małe spalanie (jak na ta jednostkę) i rozrząd w całości na kołach zębatych, bez łańcuchów i innych badziewiów |
Ciekawe bo słyszałem dokładnie inne opinie na temat tego bardzo nieudanego diesla. Nawet W TVN Turbo niejaki pan Adam wypowiadał się że ceny tych modeli sa niskie ze względu na nieudana konstrukcje owego silnika.
Ogolnie "fejtonik" mi sie podoba. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-09-10, 12:17
|
|
|
Heh ja swoją wiedze posiadam od mechanika z bezwypadkowo i róznych for internetowych. Gdy szukałem auta to własnie mój dylemat był A8 czy VW. V10 miał bardzo złe opinie w Tuareg'u ale wszędzie gdzie czytałem to w wersji do "Fejtona" został mocno poprawiony w stosunku do tego z Tuareg'a.
Ogólnie tez jetsem zdania, że się podoba. U mnie wygrała stylistyka Audi i w sumie tyle porównania ;P |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-10, 12:22
|
|
|
"Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem"
Fejek nie ma tego prestiżu co A8 i to może być wada albo i zaleta bo daje więcej dyskrecji a naprawde maximum luxusu. Jest cięższy od A8 ale wigoru mu raczej nie brakuje. Mi sie kojarzy z pierwsza Sklasą(W140) Duży, wygodny, kanapowóz idealny na trasy |
|
|
|
|
giganteusz
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: nie a8 :(
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: BS-ski
|
Wysłany: 2014-09-10, 12:43
|
|
|
drago_o, wczytaj się w 5.0TDI żadnego udanego nie było się zaciera silnik i inne cuda.
fajny diesel to jak wiadomo 4.2 tdi |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-09-10, 12:48
|
|
|
No wiem, 4.0 też mi tak zagorzale odradzali Ci co go nie maja. Jak narazie mam go 9 miesięcy, zrobiłem 20tys km i nic się nie dzieję. A km już ma prawie 400tys na blacie.
Ale nie o tym. Luksus... no jest. Gdzieś czytałem, że najwiekszym rynkiem zbytu dla nich byli właśnie bogacze co nie chcieli sie afiszowac i anonimowo podrózować po drogach. Jest mega wygodny. Podoba mi sie klima, jak wieje każdą szczelina deski rozdzielczej ale nie odczuwasz w ogol przeciągów czy dmuchania. Ciekawe rozwiązanie. Deska rozdzielcza ma dla mnei zbyt kwadratowy kształt a w wersji z dzieloną tylnią kanapą ten panel wygląda mega dziwnie i te wyswietlacze... Dopiero poliftowa wersja ma jakieś wyglądające jak na limuzyne przystało |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Genesis
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 16 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-10, 13:26
|
|
|
Wersja z silnikiem diesla mnie nie interesuje. Czy silnik 6.0 l w VW jest tak samo "upierdliwy' w serwisowaniu jak silnik 6.0 Audi? |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-09-10, 13:45
|
|
|
z 5.0 TDi jest taka zabawa ze nikt po za wybranymi stacjami aso nie podejmie sie naprawy
do tego silnika sa dedykowane klucze których niektóre ASO w PL nie maja tym bardziej pan miecio
4.0TDi w Audi ma ten sam problem co 2.5tdi w np a6 c5 , a to taki ze przebieg jest kręcony z 600 na 200 i tyle w temacie , jestem pewien ze fabrycznie nowe 4.0 tdi przekula 300-400k bez wiekszych problemów przy dobrym serwisie i dobrym oleju
zapytajcie jakiegoś znajomego handlarza ja takiego znam i wiem ze w 90% do PL ściaga sie 2 rodzjae aut z dużym przebiegiem albo uderzone no ew to i to
w pancernych 4.2 PB tez słychać juz o usterkach fazatorów i innych z tego wzgledu ze d3 to juz stare auto i przebiegi rzeczywiste sa coraz większe no a niestety teraz zaden silnik nie przejedzie bezawaryjnie miliona km |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-09-10, 14:14
|
|
|
Nie mialem Phaetona ale ostatnio podczas wizyty w ASO VW rozmawiałem nt. trwalosci Phaetona i A8 to doradca serwisowy stwierdzil, ze nie ma co porównywać, mają paru klientów z Phaetonami i co chwila coś się w nich sypie, stwierdził że np. A8 ma sporo mniej awaryjną elektronikę niż VW. Stawiając a8 obok phaetona ten drugi wyglada sporo skromniej - dla jednych wada dla innych zaleta. Nie mialem Phaetona napewno jest to przyjemne auto, zaawansowane technologicznie jednak nie od jednego mechanika slyszalem, ze mocno awaryjne i trudne w naprawach. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-10, 18:11
|
|
|
zawsze to tylko vw ....awaryjne i nie trzymaja ceny |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2014-09-10, 19:28
|
|
|
drago_o napisał/a: | W12 zawsze będzie mega problematyczny |
Bez urazy ale skąd taka negatywna opinia ??
Osobiście uważam odwrotnie mianowicie statystycznie patrząc oraz czytając nasze forum to W12 jest najmniej awaryjnym silnikiem montowanym w D3 .
Gdyby to był taki wynalazek jak piszesz nie byłby dalej rozwijany przez Audi i Bentley-a. |
|
|
|
|
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2014-09-10, 19:47
|
|
|
jacek, byc moze dlatego ze tak malo osób może pozwolić sobie na W12 ? I to jeszcze bez gazu ...Nie znam się na tym bo nigdy nie miałem W12 ale też myślę że to jeden z najlepszych silników a jeśli ktoś ma problem z nim to uderza na serwis a nie na fora ... Co do pejtona jest to na prawdę dobre auto a z używanych można kupić w dobrej kasie TYLKO ze tp nadal tylko das auto ... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-09-10, 19:55
|
|
|
Nie nie nie... Absolutnie źle się zrozumielismy. Nie wypowiadał się o awaryjności, tylko o tym, ze nie ma co liczyć na naprawę poza Aso bo mniejsze warsztaty i tańsze nie tkna tego silnika. Chodziło mi o wynalazek tylko w tym wymiarze. W12 jezdzilem ale dwa razy i nie wiem nic o ich awaryjności. Może dobralem źle słowa. Ale ogólnie toracje ma kolega, ze po prostu jest ich malo dlatego malo postów o ich awariach |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|