Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Szyba przednia ogrzewana  
Autor Wiadomość
michaex
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-04, 11:46   [D2 ALL ] Szyba przednia ogrzewana

Witam

Bardzo proszę o informację, w jaki sposób można stwierdzić, czy szyba zamontowana w samochodzie jest ogrzewana, czy nie. Tylko nie zaparowując ją i włączając :mrgreen: Powinna mieć widoczne przewody grzewcze?

Pozdrawiam
Michał
 
 
Pers 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 177
Skąd: Poznań/Suchy Las
Wysłany: 2010-03-04, 12:07   

Witam. Jeżeli masz ogrzewaną szybe to powinienes mieć juz odpowiedź w te mroźne dni!
W tych szyba nie widać jakis tam przewodów czy coś takiego
Ja u siebie mam przycisk i jak go włączę to cały nawiew idzie na szybe a potem kontrolka zaczyna mrugać( w tym momencie szyba sie nagrzewa)
Powiem szczerze że w pierwszy dzień zimna i szronu jak kupiłem samochód byłem miło zaskoczony skutecznością działąnia przedniesz szyby Mega szybko puszcza lód
Ale czasem miałem wrażenie ze to sie uruchamai za każdym razem automatycznie tak samo jak lusterka zewnętrzne :)
_________________
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-03-04, 15:05   

Pers napisał/a:
(...)Ale czasem miałem wrażenie ze to sie uruchamai za każdym razem automatycznie tak samo jak lusterka zewnętrzne :)

Może tak być: http://www.audiklub.org/p...1356394#1356394
_________________
Black Cars Matters
 
 
michaex
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-04, 18:00   

Dzięki :-)

Wystawię na noc z garażu i sprawdzę czy szron znika z całości równo ;-)

Pozdrawiam
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-09, 10:04   

Odgrzewam.

Panowie, wymieniam czołową szybę (pęknięcie po kamyczku) i wg VINu mam podgrzewaną, szyba posiada 4 paski złote (2 u góry obok siebie, 2 na dole po rogach). To jest podgrzewanie na 100%, wiem jak to działa (mam 3 lata auto) a szybiarze dzisiaj się nabijali ze mnie, że to nie podgrzewanie a anteny do radia.. Mówię anteny do radia są z tyłu na szubie razem z grzejnymi.. Gość szybciutko mówi, że od nawigacji, za to ja mówię tam na klapie jest antena no i teoria upadła. Wyszło, że to jest coś tam klimakontorl czy klimo bost.. WTF?

Proszę o szybką odpowiedź..
_________________
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-09, 11:51   

a te anteny od tv ?

skoro ci dziala to ty juz najlepiej wiesz co masz nie przejmuj sie innymi
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-09, 15:55   

preston81 napisał/a:
a te anteny od tv ?

Też są w tylnej szybie :P

Teoria im upadła, dalej obstają przy jakimś klima coś tam :P
_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-09, 22:45   

Moim zdaniem ten klimabost to bzdura.
Sami chyba tak naprawdę nie widzą co montują. Gdzieś dzwonią, w jakimś kościele ale nie wiadomo w którym.
Może im się pomyrdało z solarem :P bo na to by wychodziło.

Gdyby przednia szyba miała związek z klimatyzacją, przewietrzaniem wnętrza czy co kolwiek innego w D2 to na pewno by ktoś wspomniał o tym na forum.
Krzychu opieraj się na danych technicznych a nie wiedzy kogoś kto widzi auto pierwszy raz w życiu i wysnuwa teorie wyssane z palca.

A tam na klapie to nie antena od navi tylko nadajnik co łączy się z inną cywilizacją i przepowiada pogodę.

Bajki moim zdaniem.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-01-09, 23:02   

ogrzewana szyba ma z tego co pamietam na górze do podłączenia 2 przewody nic wiecej.
widziałem zdjecie jej kiedys ale nie moge znalezc. Krzysiek Kwestia czy masz sterownik do niej koło lusterka wewnetrznego. POza tym dostepna tylko w serwisie(3200zł) z tego co sie dowiadywałem bo miesiąc temu wymieniłem swoja.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-09, 23:12   

uszek, ma 2 kabelki przy lusterku wstecznym i 2 na dole po rogach. Moduł jest i jak włączam auto przy przymrozku to miga lampka od nadmuchu na szybę czołową (mrugająca lampka wg instrukcji jest wyznacznikiem pracy ogrzewania szyby czołowej, po zakończonym cyklu gaśnie).

Zachowanie podgrzewania jest dokładnie takie same jak na tym video. https://www.youtube.com/watch?v=0BW9_JJvZJw

uszek napisał/a:
POza tym dostepna tylko w serwisie(3200zł) z tego co sie dowiadywałem bo miesiąc temu wymieniłem swoja.

Miałem ją mieć już z montażem w cenie samej szyby dzięki zniżkom.. Ale dopadłem taką samą na alle i zostało ponad 2klocki w kieszeni.

ernesto, szybę fajnie wkleili ale do końca beka była o grzanie. Coś tam też o solarze było mówione.. No nic, nigdy nie włączałem ręcznie nadmuchu na szybę czołową i wychodzi na to, że przez 3 lata miałem omamy :P Ile razy pod pracą odpalałem samochód i po chwili uruchamiałem wycieraczki i była kopara do ziemi <hihi>
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-01-09, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-01-09, 23:23   

ale tempo, ja pierdziu <amasz>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-10, 09:29   

Działanie ogrzewania przedniej szyby (zaczerpnięte z serwisówki modelu D3):

Cytat:
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- zamontowany jest w bagażniku po lewej stronie pod akumulatorem -A- (akumulator samochodu).
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek” (Odczyt bloku wartości mierzonych).
– Po każdym uruchomieniu zimnego silnika, jeżeli temperatura zewnętrzna jest niższa niż + 5° C a na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255- ustawiony jest tryb pracy „Auto”. Temperatura musi być tak ustawiona na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, aby układ klimatyzacji znajdował się w trybie grzania, a żaden z czujników (czujnik temperatury nawiewu po lewej stronie -G150-, czujnik temperatury nawiewu po prawej stronie -G151-) nie mierzył więcej niż + 35 °C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej maksymalnie 6 minut (przy -40°).
– Przy wyborze trybu pracy „Rozmrażanie” na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, jeżeli temperatura zewnętrzna jest poniżej + 5° C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej pomiędzy 2 i 6 minut. Dopóki ogrzewanie przedniej szyby jest włączone, miga lampka kontrolna włączenia w przycisku rozmrażanie. Wysterowanie odbywa się tylko przy pracującym silniku.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- włącza ogrzewanie przedniej szyby, jeżeli spełnione są następujące warunki skrajne.
– Przednia jednostka obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- wysterowuje sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505-.
– Napięcie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- jest wyższe niż 12,70 V.
– Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie przegrzał się.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- poprzez przewód danych. Jeśli w sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- występuje warunek uniemożliwiający włączenie ogrzewania przedniej szyby, poprzez ten przewód danych przedniej jednostki obsługi i wskazań, sterownika układu Climatronic -J255- przekazywana jest informacja, że ogrzewanie przedniej szyby nie zostanie włączone → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek” (Odczyt bloku wartości mierzonych).

t Elektryczna rezystancja folii metalowej -1- w ogrzewanej przedniej szybie -Z2- wynosi ok. 1,9 oma. Aby na przedniej szybie została osiągnięta maksymalnie możliwa moc grzania ok. 1000 W (Wat), potrzebne jest napięcie większe od napięcia w instalacji samochodu. Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- zmienia napięcie w instalacji elektrycznej ogrzewania przedniej szyby -Z2- w napięcie zmienne, wynosi ono w zależności od napięcia w instalacji elektrycznej pomiędzy 25 i 48 V. Przy napięciu na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- powyżej 13,10 V ogrzewanie przedniej szyby -Z2- jest sterowane napięciem powyżej 41 V (do maks. 48 V) → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.

t Aby instalacja elektryczna samochodu nie została przeciążona, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- reguluje moc ogrzewania przedniej szyby, wynosi ona przy napięciu instalacji elektrycznej samochodu 12,70 V ok. 200 W i jest bezstopniowo regulowana do 1000 W przy 13,10 V. Aby napięcie w instalacji samochodu podczas włączania ogrzewania przedniej szyby nie było od razu za wysokie, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- dopuszcza wzrost oddawanej mocy o maksymalnie 200 W na sekundę.
t Aby podczas zwarcia lub przerwy w przewodach ogrzewanie przedniej szyby -Z2- nie było sterowane, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- odczytuje rezystancję ogrzewania przedniej szyby -Z2-. Jeśli zmierzona rezystancja jest niższa niż ok. 1,5 oma (zwarcie) lub większa niż ok. 3,3 oma (przerwa lub rezystancja przejścia) sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie włącza ogrzewania lub wyłącza je


A tu info odnośnie serwisówki do D2 po angielsku ale niemalże to samo co powyżej:
Cytat:
‒ After every engine cold-start if the ambient temperature is less than + 5°C and "Auto" mode is set on the operating and display unit -E87. The temperature at the -E87 must be set so that the air conditioner is in heating mode, and neither of the two vent temperature senders (-G150, -G151) should measure more than + 35°C. The heating period lasts up to 4 minutes, depending on the ambient temperature.
‒ When "Defrost" mode is selected on the -E87 if the ambient temperature is less than + 5° C. The heating period lasts between 2 and 4 minutes, depending on the ambient temperature. The indicator lamp in the "Defrost" button flashes while the heated windscreen is switched on. The heated windscreen is only actuated when the engine is running.



◆ → The heated windscreen control unit -J505 -B- switches on the windscreen heating if the following conditions are met.
‒ The operating and display unit -E87 activates the -J505.
‒ The voltage at the control unit -J505 is greater than 12.70 V.
‒ The control unit -J505 is not overheated.
◆ The electrical resistance of the metal foil in the heated windscreen -Z2 is approx. 2 ohms. To enable the heated windscreen to attain the maximum possible heating power of approx. 1000 W (Watts), a voltage greater than the vehicle electrical system voltage is required. The heated windscreen control unit -J505 converts the vehicle voltage into a variable voltage which, depending on the vehicle voltage, is between 25 and 48 V.
◆ To prevent the vehicle electrical system from being overloaded, the -J505 regulates the heating power of the heated windscreen. At a vehicle voltage of 12.70 V the heating power is approx. 200 W, and it is regulated steplessly up to 1000 W at 13.10 V. To prevent the vehicle voltage from collapsing when the heated windscreen is switched on, the -J505 permits the specified power output to rise by a maximum of 200 W per second.
◆ During activation of the heated windscreen the voltage at the fresh air blower -V2 is limited by the operating and display unit -E87 (to approx. 4V in "Auto" mode and to approx. 7V in "Defrost" mode



Najistotniejsze pogrubiłem i podkreśliłem, szybiarzom wyślę meila z notatką :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-01-10, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomas5 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 44
Skąd: OGL
Wysłany: 2015-01-10, 09:43   

Dodam tylko że w fordzie widać po szybie czy jest podgrzewana. Jak się przyjrzy widać pionowe pofalowane linie od podgrzewania na całej powierzchni szyby. Troche dziwnwe żeby w audi było by to kompletnie nie do zauważenia. Ale co niemiecka technologia to niemiecka :p
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-10, 09:48   

Tomas5 napisał/a:
Dodam tylko że w fordzie widać po szybie czy jest podgrzewana. Jak się przyjrzy widać pionowe pofalowane linie od podgrzewania na całej powierzchni szyby.

Pierwsze co, to szukali tych pasków (paski srebrno coś tam naniesione metodą sitodruku dobrze przewodzące prąd pomiędzy 2 warstwami szkła) ale ich nie znaleźli :)

Tomas5 napisał/a:
Troche dziwnwe żeby w audi było by to kompletnie nie do zauważenia. Ale co niemiecka technologia to niemiecka :p

W audi grzeją te białe pasy, jeden na górze, 1 na dole (poniżej moja szyba):

_________________
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-01-10, 09:52   

to uzywka?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.