Autor |
Wiadomość |
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-10-05, 13:50 [S8 D2 99
] Uderzenie przy zmianie z 1 na 2
|
|
|
Witam.
Mam problem ze skrzynią Tiptronic lub czymś innym? Auto ma przejechane 238tyś km (podobno przebieg oryginalny)
Przeglądałem to forum i nie znalazłem tego samego problemu u nikogo innego.
Chodzi o to, że gdy auto zmienia bieg z 1 na 2 to przeważnie jest mocne szarpnięcie, a dodatkowo jak puszczę w tym momencie pedał gazu to jest takie uderzenie słyszalne jakby coś w podłogę auta grzmotło, dodatkowo przy zmianie biegu z 3 na 4 czasami występuje szarpnięcie ale już nie tak duże jak z 1 na 2. (dolegliwości te ujawniają się zazwyczaj dopiero po rozgrzaniu oleju w skrzyni)
Sprawdzony stan oleju i podobno jest OK, błędów w skrzyni nie ma żadnych.
Czasami bywają takie dni, że jeżdżę cały dzień i nic się nie dzieje, ale przeważnie są te szarpania jak wyżej.
Auto posiadam od miesiąca i od początku takie problemy są- może bez tego grzmotnięcia przy puszczeniu pedału gazu podczas zmiany z 1na2, bo tego nie było.
Mechanik mówi, że skrzynia do roboty, ale zastanawia mnie dlaczego czasem są takie dni, że nie szarpie praktycznie nic?
Zna ktoś może jakiś dobry warsztat który pomoże mi w tych dolegliwościach- najlepiej okolice Inowrocławia, Bydgoszczy, ewentualnie Torunia
Ps. Poprzedni właściciel wymieniał olej i filtr w skrzyni jakieś 4tyś km temu, gdy auto kupowałem to mówił mi o jakiejś sparciałej poduszce pod skrzynią lub silnikiem i stąd te delikatne (w tamtym momencie) szarpnięcia. Poduszki pod skrzynią sprawdzone przez mechanika i niby są ok.
Proszę o pomoc bo już nie daję z tym rady, a boję się, że przez te uderzenia przy szarpaniu zniszczę połosie, podporę wału itd. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-10-05, 17:48
|
|
|
w Toruniu masz pare zakładów które zajmują się asb, z inowrocławia to wmiare blisko |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-05, 18:02
|
|
|
lesdud, Nie słuchaj jak na razie mechanika. Jak mechanik jest pewny w 100% to ok ale szczerze wątpię by znał tak dokładnie technikę tego pojazdu by stwierdzić że jest to wina skrzyni biegów.
U mnie było identycznie podczas dojeżdżania do skrzyżowania następowało uderzenie. Po pewnym czasie to ustąpiło i sam nie wiem dlaczego.
sprawdź czy na tipie dzieje się to samo teraz jak masz pozycje D i hamujesz komputer zmienia biegi w momencie kiedy jest jak najmniejszy moment obrotowy lub obroty silnika.
Dam Ci przykład zredukuje bieg z 2 na 1 przy 1500obr/min strzelam z tymi obrotami bo nie wiem, sprawdź czy na Tip-e jadąc na 2 powiedzmy masz obroty 2000 i zredukuj Tip-em +/- do pierwszego biegu. Zobacz czy wtedy bije.
Sprawdź bardzo dokładnie poduszki silnika, skrzyni biegów, podwieszenie wału i podporę wału czy nie ma luzów to podstawa jeśli są bardzo duże luzy w napędzie to czasami jak dobrze się ułoży będzie chodziło dobrze a jak źle będzie biło.
Do sprawdzenie cały dolot silnika mianowicie od filtra powietrza do przepustnicy pod kontem lewego powietrza.
Przepływomierz i jego dokładny pomiar i szczelność na dolocie ma ogromny wpływ na zmianę biegów jeśli będzie występowała lewizna może szarpać u mnie np występowały uderzenia podczas zmiany z 3 -> 4 gumowe łączenia pod opaskami itp.
Jest jeszcze z przodu silnika poduszka zaraz obok filtra powietrza, nad alternatorem ( wspornik momentu obrotowego )
Słyszałem opinie że jej uszkodzenie odbija się na kulturze zmiany biegów. Układ zawieszenia jednostki napędowej powinien być sprawny, jeśli nie będzie będzie się to odbijało na kulturę pracy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-05, 18:33
|
|
|
Ernest dobrze pisze, dodatkowo sprawdzić trzeba jeszcze tuleje mostu i tuleje wózka tylnego. U mnie po pałowaniu auta jest takie puknięcie z 2 -> 1 i mam wybombane tuleje wózka.
ernesto napisał/a: | Jest jeszcze z przodu silnika poduszka zaraz obok filtra powietrza, nad alternatorem ( wspornik momentu obrotowego )
Słyszałem opinie że jej uszkodzenie odbija się na kulturze zmiany biegów. Układ zawieszenia jednostki napędowej powinien być sprawny, jeśli nie będzie będzie się to odbijało na kulturę pracy. |
Tutaj prędzej obstawiłbym te poduszki pod silnikiem z tym czujnikiem (cewką) bo one się utwardzają w zależności od prędkości bo ta od momentu obrotowego to amortyzuje "wykręcanie" silnika bardziej. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-05, 20:08
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | dodatkowo sprawdzić trzeba jeszcze tuleje mostu i tuleje wózka tylnego. U mnie po pałowaniu auta jest takie puknięcie z 2 -> 1 i mam wybombane tuleje wózka.. |
Krzychu właśnie, u siebie jeszcze tego nie sprawdzałem. Tu też wiele ma na rzeczy bo cała ława może latać do przodu i do tyłu i podczas zapinania 4 biegu czyli spinania całego napędu zaczyna bić. Moja skrzynka też jest już po zabiegu regeneracji. Na wolnym dniu u siebie też to sprawdzę.
Tak więc kolego do roboty i nie daj się naciągać na remont skrzyni puki co. Bo koleś zrobi remont za kilka patyków a się okaże że winne były tulejki za parę stówek. A po remoncie okaże się że będzie to samo lub przypadkiem natrafi na to że jeszcze coś może być nie tak. Dobry mechanik jest taki który powie:
Czekaj... zanim zaczniesz wymieniać motor sprawdź ten, dokładnie bo może okazać się że wymienisz coś za parę złotych i będziesz śmigał dalej. Ale jak masz kasę to rób co chcesz. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-10-06, 06:52
|
|
|
Z tymi wymianami elementow gumowych na nowe /sprawne to tez nie tak do konca milo sie konczy.
Auto jezdzi co czuc ze moglo by byc sztywniej /stabilniej itp.
Okazuje sie ze np polowa czy iles tam procent tych tulei jest do wymiany.
Powymieniales czyli wzystko jest sztywne tak jak fabryka przykazala i sie okazuje ze o ile wczesniej jakies slabiutkie przytlumione uderzenia bylo czuc/slychac to teraz wali i szarpie autem.
Dzieje sie tak gdyz na miekkich/pozrywanych tulejach moment rozchodzil sie i do kol ale i w zawieszenie za kazdym razem niwelujac luzy.Po Usztywnieniu tego wydobywamy na swiatlo dzienne luzy ktore auto nabylo w uklad napedowy po ilus tysiacach km.I teraz trzeba wlasnie przejzec podpory walu,przeguby walu,pulosie i przeguby,czasem dyfry,
Oczywiscie wszelkie luzy i zniszczone elemnety nalezy wymienic,jednak trzeba miec swiadomosc ze wczesniesza jazda z wybitymi elementami uszkodzila tez inne nie podejzewane elementy i zabranie sie za jedne drobny element MOZE zapoczatkowac otwarcie rachunku u mechanika :p |
|
|
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-06, 11:07
|
|
|
a ja zacytuje Ernetso ktory pomogl mi :
ernesto napisał/a: | wygląda to następująco: Wiązka -> ECU -> komp LPG -> silnik, wtryski
Auto przez jakiś czas chodząc na benzynie złapie swoje prawidłowe ustawienia, przez ten czas komp LPG czyta sobie mapę i się jej uczy, kopiuje ją.
Jeśli tego nie zrobi i od razu przeskoczy na LPG może nałapać błędów co może pogorszyć kulturę pracy jednostki napędowej. Dlatego zawsze po każdym dłuższym odłączeniu aku lepiej by auto jakiś czas pochodziło na benzynie. |
pytanie czy odlaczales aku ?
jesli aku bylo odpiete to auto po pierwszych kiloemtrach bedzie tak swirowac, przeciagac szarpac, ja musialem walnac dokladnie 160km zeby wszystko chodzilo jak nalezy, po 160km jak reka odjal zero szarpania stukania przy przepinkach na biegach |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-08, 08:18
|
|
|
podepnę sie pod temat,czyli jeśli występują jakies szarpania,to odpiąć aku a potem pojeździć na benzynce jakis czas,czy bez odpinania aku zakręcić zawór gazu i smigać na pb? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-08, 10:41
|
|
|
gacuś napisał/a: | podepnę sie pod temat,czyli jeśli występują jakies szarpania,to odpiąć aku a potem pojeździć na benzynce jakis czas,czy bez odpinania aku zakręcić zawór gazu i smigać na pb? |
Podstawa to odczyt błędów, bo samo odpięcie może Ci nie pomóc, przyczyn może być mnóstwo:
- przepływomierz
- lewe powietrze
- lpg źle zestrojone
- brak oleju w skrzyni
- luzy w układzie zawieszenia
- luzy na poduszkach, tulejach itp
- podpora wału
- tylny dyfer
- nadmierne luzy zespołu napędowego ( przeguby, półosie )
pierwsze co to sprawdzasz jakie błędy są i czy w ogóle są, jeśli nie trzeba szukać dalej.
Jeśli chcesz odpinać aku to najlepiej jest zrobić tak:
Zakręcasz butle z gazem, podpinasz się kompem i kasujesz wszystkie błędy jakie są. Odpinasz aku na kilkadziesiąt minut by lpg utracił pamięć. Możesz też włożyć kluczyk do stacyjki i parę razy spróbować dać na rozrusznik by wszelakie napięcia się rozładowały.
Następnie po pewnym czasie podpinasz aku i śmigasz przez kilka pierwszych km na benzynie. Sprawdź co się dzieje. Czy szarpie dalej czy już nie. Ja tak zrobiłem parę razy kursy do pracy i się uspokoiło. Następnie odkręciłem butlę i już normalnie auto śmiga. Ale mówię nie zawsze to może pomóc. Sprawdź w/w podpunkty żebyś miał jakiś punkt zaczepienia. Warto jeszcze sprawdzić prawidłowość pracy przepływomierza w całym zakresie obrotowym na obciążonym silniku czy prawidłowo mierzy masy. Jeśli nie to też może się to odbijać na pracę.
Podstawową sprawą zanim zabierzesz się za skrzynię biegów najpierw trzeba pozbyć się błędów z ECU silnika. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-08, 11:17
|
|
|
ernesto napisał/a: | Odpinasz aku na kilkadziesiąt minut by lpg utracił pamięć. Możesz też włożyć kluczyk do stacyjki i parę razy spróbować dać na rozrusznik by wszelakie napięcia się rozładowały.
|
Pamięci sterownika LPG nie kasujesz bo on poza błędami nic tam nie ma, a nastawień nie utraci przez brak zasilania |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-10-09, 12:52
|
|
|
ernesto napisał/a: | lesdud, Nie słuchaj jak na razie mechanika. Jak mechanik jest pewny w 100% to ok ale szczerze wątpię by znał tak dokładnie technikę tego pojazdu by stwierdzić że jest to wina skrzyni biegów.
U mnie było identycznie podczas dojeżdżania do skrzyżowania następowało uderzenie. Po pewnym czasie to ustąpiło i sam nie wiem dlaczego.
sprawdź czy na tipie dzieje się to samo teraz jak masz pozycje D i hamujesz komputer zmienia biegi w momencie kiedy jest jak najmniejszy moment obrotowy lub obroty silnika.
Dam Ci przykład zredukuje bieg z 2 na 1 przy 1500obr/min strzelam z tymi obrotami bo nie wiem, sprawdź czy na Tip-e jadąc na 2 powiedzmy masz obroty 2000 i zredukuj Tip-em +/- do pierwszego biegu. Zobacz czy wtedy bije.
Sprawdź bardzo dokładnie poduszki silnika, skrzyni biegów, podwieszenie wału i podporę wału czy nie ma luzów to podstawa jeśli są bardzo duże luzy w napędzie to czasami jak dobrze się ułoży będzie chodziło dobrze a jak źle będzie biło.
Do sprawdzenie cały dolot silnika mianowicie od filtra powietrza do przepustnicy pod kontem lewego powietrza.
Przepływomierz i jego dokładny pomiar i szczelność na dolocie ma ogromny wpływ na zmianę biegów jeśli będzie występowała lewizna może szarpać u mnie np występowały uderzenia podczas zmiany z 3 -> 4 gumowe łączenia pod opaskami itp.
Jest jeszcze z przodu silnika poduszka zaraz obok filtra powietrza, nad alternatorem ( wspornik momentu obrotowego )
Słyszałem opinie że jej uszkodzenie odbija się na kulturze zmiany biegów. Układ zawieszenia jednostki napędowej powinien być sprawny, jeśli nie będzie będzie się to odbijało na kulturę pracy. |
Jak pisałem to uderzenie występuję tylko podczas przełożenia biegu z 1 na 2, przy redukcji każdego biegu w dół nie ma żadnych szarpnięć ani uderzeń (czyli gdy dam z 2na 1 to jest wsio OK).
Szarpnięcie przy przełożeniach z 1na2 i z 3na4 występuje często, natomiast uderzenie występuje wtedy jak automat przełoży bieg z 1na2 i w tym momencie gdy już przeżuci puszczę od razu pedał gazu. To samo jak jadę na Tip i ręcznie przerzucę (przy obrotach od 4 do 6tyś) z 1 na 2 i puszczę od razu gaz, to wtedy też grzmotnie. Nie ma znaczenia czy jadę na PB czy na LPG.
W tej chwili nie mam możliwości sprawdzenia poduszek, dolotu itd. gdyż jestem za granicą a autko stoi w PL.
Będę w kraju od 27 do 30 października.
Jest może jakiś klubowicz z moich okolic co by się umówić i wspólne oględziny zrobić, gdyż ósemkowiczem jestem od niedawna.
Mieszkam miedzy Inowrocławiem a Bydgoszczą jakby co. |
|
|
|
|
Tofik
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 08 Sty 2014 Posty: 6 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2014-10-09, 21:07
|
|
|
Kolego, pod Lubawą masz magika od automatów. Jeździłem do niego z moją A8. Zadzwonisz sobie do niego to ci podpowie co może być nie tak. Tel mogę Ci przesłać na prv |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-10-10, 08:36
|
|
|
Jeśli chodzi o błędy silnika to wyświetla mi tylko jeden błąd- a mianowicie:
- niewyraźny sygnał czujnika biegu jałowego ( nie wiem jaka może być tego przyczyna- LPG?)
Z błędów mam jeszcze- jakiś z czujnikiem hamulca ale z tego co czytałem to norma jak się robi diagnostykę i nie wciśnie się pedału hamulca
Ale czy te błędy mogą mieć wpływ na te szarpnięcia? |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-10-10, 14:30
|
|
|
wieokrotnie diagnozowalem auto nigdy nie mialem bledu hamulca |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-10, 16:11
|
|
|
czujnik hamulca tez mi wywalało ostatnio, podregulowałem go i wsadziłem wszystkie żarówki nowe, juz sie nie pojawia |
|
|
|
|
|