Autor |
Wiadomość |
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-06, 22:01 [D3 05 4.2MPI
] Efekt zapchanego filtru sprężarki zawiesze
|
|
|
Postanowiłem opisać dosyć ciekawy przypadek związany z Audi A8 2005 4.2.
Otóż auto przyjechało do nas w czwartek, żeby sprawdzić wyciek płynu chłodniczego, plus jakieś małe oględziny świeżo zakupionego auta. Skończyło się tak, że piękne A8 wyjechało o 23 w niedzielę.
Ale od początku- auto zakupione ze Szwajcarii z rzekomo uszkodzoną sprężarką zawieszenia. No i fakt. Sprężarka nie mogła działać ale to później. Sprowadzający handlarze wymienili sprężarkę na nową, przekaźnik i włożyli 60A bezpiecznik, a powinien być 40A. Właściciel odebrał auto i przyjechał do nas. W sumie byliśmy mega zdziwieni, że 9 letnie auto może tak świeżo wyglądać. Silnik wygląda jak nówka, żadnego wycieku. Naprawdę byłem w szoku. Adaptacja zawieszenia.... auto się opuściło do trybu niskiego i już nie wstało. I zaczęły się poszukiwania. Na sprężarce prądu brak. Przekaźnik załącza. Bezpiecznik cały. Sprawdzanie kabli. I bawiliśmy się tak cały piątek do nocy. Znaleziona przyczyna- po rozebraniu przekaźnika okazało się, że załącza ale jest zjarany i nie zamyka obwodu.
Nowy przekaźnik i........ sprężarka działa ale nowy przekaźnik dziwnie mocno się grzał. Sprężarka chodziła ale auto nie wstawało. Sprawdzenie ciśnienia i sprężarka pompuje 4bary czyli o wiele za mało. Zapadła decyzja o nowej sprężarce. Przy okazji zobaczyłem coś takiego:
Przez cały czas żyłem w przekonaniu, że przyczyną była wadliwa sprężarka zamontowana przez handlarzyków. Złożona na sztukę i won do klienta.
Wycieczka do Lęborka w sobotę rano i składanie do późnych godzin nocnych. Złożone do kupy ale coś mnie tknęło i rozebrałem starą sprężarkę. Moim oczom ukazała się mielonka spalonego plastiku, smaru, metalu i zatartych łożysk.
Po otwarciu tego śmiecia do tej pory śmierdzi w warsztacie.
Poszukiwanie przyczyny ciąg dalszy. Znowu rozebrałem auto i wyciągnąłem filtry zawieszenia. Nie przepuszczały totalnie nic. Sprężarka zamiast wytwarzać ciśnienie, wytwarzała podciśnienie.
Nowe filtry, przekaźnik, bezpiecznik i robocizna- 150zł
Nowa sprężarka, filtry, przekaźnik i robocizna~ 1500zł
Wybór chyba prosty Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdro, Maciej. |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-10-06, 22:07
|
|
|
Dobrze, że do Was trafiło bo widzę że groziło pożarem auta. |
|
|
|
|
|
|
|
Mati
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D3
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2014-10-06, 22:13
|
|
|
Jeszcze raz mega wdzięczny Maćkowi za zdiagnozowanie ustreki |
|
|
|
|
Doc
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 36 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-10-06, 22:15
|
|
|
Maćku... jak najbardziej kliknąłem 'przyklejone' w twoim/naszym temacie. <okioki> |
_________________ 2009-04-28 godzina 21:40 - założyciel forum A8Team.PL. Ps: Polecam iParts.pl |
|
|
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-06, 22:18
|
|
|
O tym nie pomyślałem, ale faktycznie była możliwość pożaru. Dziękuję Adminowi za przyklejkę!
Niebawem proszę państwa wjeżdża mega wielka fotorelacja z czyszczenia silnika i grubszego serwisu w Audi S8. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-10-07, 06:50
|
|
|
Niezłe, a gdzie znajduje się filtr sprężarki ?? |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-10-08, 08:31
|
|
|
Szkoda, że w Szczecinie nie ma takich warsztatów co tak rzetelnie podchodzą do sprawy |
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-13, 21:46
|
|
|
Marcin przykro mi ale ja z tego żyję. Nie wszystkie informację udostępniam publicznie.
Bartek- ze Szczecina do Sopotu nie jest tak daleko |
|
|
|
|
|
|
|
Thomas_a8
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 L
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-10-28, 10:13
|
|
|
Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.
Nie piszemy posta pod postem
Pozdrawiam
krzychu22.p1i |
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-28, 22:14
|
|
|
Thomas_a8 napisał/a: | Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów. |
Ja za te informacje kupuję sobie chleb i inne artykuły dzięki, którym mogę przeżyć miesiąc, zapłacić za telefon itd. więc totalnie nie rozumiem skąd ten cyniczny post, ale podpowiem, że o ile znalezienie filtrów nie jest trudne o tyle z przekaźnikiem może być problem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2014-11-08, 18:53
|
|
|
Thomas_a8 napisał/a: | Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.
Nie piszemy posta pod postem
Pozdrawiam
krzychu22.p1i |
Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy... |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
Thomas_a8
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 L
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-12-10, 10:46
|
|
|
Majki napisał/a: | Thomas_a8 napisał/a: | Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Pozdrawiam.
Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.
Nie piszemy posta pod postem
Pozdrawiam
krzychu22.p1i |
Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy... |
dziękuje za pomoc. wszystko jak opisałeś. Filterki są chyba 2, wypiąłem przewód od tego który jest bliżej kompresora, dałem na zapłon, kompresor się włączył ale praktycznie nie wytwarzał ciągu. wygląda na to że kompresor padł. Muszę szukać następnego, bo z tego co czytam regeneracja to nienajlepszy pomysł. |
|
|
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-12-10, 11:29
|
|
|
Nie spotkałem się z innym producentem niż wabco jednakże te na których jest logo ATE są lepszej jakości i takiego proponuję szukać. Kompresor pasuje nawet od mercedesa ML tylko mocowania i wyjścia na kable inne. Bez problemu można mocowania i kable przełożyć z Twojego starego kompresora. |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-01-01, 19:23
|
|
|
MW Motorline napisał/a: | Thomas_a8 napisał/a: | Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów. |
Ja za te informacje kupuję sobie chleb i inne artykuły dzięki, którym mogę przeżyć miesiąc, zapłacić za telefon itd. więc totalnie nie rozumiem skąd ten cyniczny post, ale podpowiem, że o ile znalezienie filtrów nie jest trudne o tyle z przekaźnikiem może być problem.
Pozdrawiam. |
WOW podpowiedz godna mistrza ,ale reklama w innym dziale.
jak robisz fotorelacje to odpowiadasz na pytania z nia zwiazane..
jaki z tego morał ? nie rób fotorelacji skoro nie masz ochoty dzielić się informacjami, badz zamieszczaj w innym dziale jako reklama badz jako foto reklama swoich usług
takim zachowaniem ludzi do siebie nie przyciagniesz |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2015-01-01, 23:40
|
|
|
Dziękuję Macieju. W przyszłości będę w przebraniu zwykłego człowieka kroczył między niewinnymi. Taki z tego morał. |
|
|
|
|
|