Autor |
Wiadomość |
JarekBDG
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1,6
Skrzynia: 5 biegowa
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: M
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-10-20, 16:24 [D2 00 4.2PB/LPG
] Mleko w skrzyni.
|
|
|
Mam pytanie do znawców pracy skrzyń biegów tiptronik.
Uszkodzeniu uległa chłodnica i płyn chłodzący dostał się do oleju w wyniku czego w skrzyni zrobiło się mleko.
Skrzynia zaczęła objawiać nieprawidłowość działania, po czym samochód przestał być używany. Podobno
Tak wygląda sytuacja w samochodzie, którym jestem zainteresowany.
Sprzedający mówi, że doprowadzenie do pełni sprawności to wymiana chłodnicy (to oczywiste), wymiana oleju i wyczyszczenie elektrozaworów.
Pytanie czy to wszystko czy brać pod uwagę remont skrzyni, który tani nie jest.
Z moim doświadczeniem to wróżenie z fusów, więc proszę o pomoc forumowiczów, którzy mają pojęcie w tym temacie. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-20, 16:31
|
|
|
Ile to auto stało? Metalowe elementy mogą zacząć korodować.. a tarczki się rozpadać.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
JarekBDG
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1,6
Skrzynia: 5 biegowa
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: M
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-10-20, 16:40
|
|
|
Sprawa jest świeża.
W oleju nie ma dużo płynu, więc własności smarne przy postoju jakieś są. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-20, 17:54
|
|
|
JarekBDG napisał/a: | Sprawa jest świeża.
W oleju nie ma dużo płynu, więc własności smarne przy postoju jakieś są. |
Jakieś nie znaczy odpowiednie, Wyobraź sobie że w skrzyni zamiast 100% oleju jest mieszanka 50/50 olej i płyn. Przecież każdorazowe odpalenie powoduje dalsze mieszanie.
Mało tego skrzynia jest nisko zbiorniczek wyrównawczy wysoko. Ten płyn sam z siebie się wpycha do skrzyni bezwładnościowo nawet po zgaszeniu.
Układ chłodzenia dodatkowo powoduje ciśnienie. To ciśnienie w razie jakiej kol wiek nieszczelności wyzbywa układ z płynu. W tym przypadku Wtłacza go sobie w skrzynie.
JarekBDG, Nie wierze w to ze sprawa się stała nagle. To jest kit który ma na celu zachęcenia Cie.
Która wersja lepiej brzmi:
- Wie pan dostał się płyn do oleju ale nic poważnego, trzeba jedynie chłodnicę wymienić i będzie ok. Stało mi się to niedawno
- Wie pan coś tam płynu ubywało ale nie zwracałem uwagi i dolewałem. Jeździłem tak rok aż cośsię zaczeło dziać i auto przestało jechać.
Szczerze nie wiadomo ile tak na prawdę czasu trwała ta mieszanka oleju z gliksolem.
Będziesz miał szczęście jeśli okaże się że wystarczy wymienić tylko chłodnicę, olej i filtr w skrzyni.
A możesz mieć pecha i okaże się że skrzynia, konwerter i pompa są złom totalny. Bo na początek zaryzykujesz tylko wymianę płynów i chłodnicy.
Możesz pogadać z właścicielem i się dogadać niech powie cenę rynkową za auto nastepnie od tej sumy odejmij
- chłodnica
- płyn
- olej
- filtr
- kompletny remont skrzyni biegów
- robocizna
Ja bym w takie bajki nie wierzył. Inna sprawa jest taka że podczas kupna auta jesteś świadomy z tego że auto jest uszkodzone. Co będzie jeśli okaże się że trzeba w nie wsadzić 10 tyś by doprowadzić go do stanu toczenia ? Następnie rozrząd ewentualnie hamulce, klima, i jeszcze jakieś pierdoły dolecą.
Twoja decyzja. Ja Ci odradzam |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-10-20, 19:12
|
|
|
jak by bylo tak rozowo koles sam by to ogarnal i sprzedal drozej |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
JarekBDG
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1,6
Skrzynia: 5 biegowa
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: M
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-10-20, 19:16
|
|
|
Dziękuję za rzeczową odpowiedz.
Będę rozmawiał o innej cenie, która uwzględni remont skrzyni. |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-10-20, 19:42
|
|
|
ernesto napisał/a: | Ja bym w takie bajki nie wierzył. | dokładnie bo jakby to była prawda to preston81 napisał/a: | koles sam by to ogarnal i sprzedal drozej |
|
_________________
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-10-20, 20:49
|
|
|
Kolego JarekBDG szukaj sprawnego auta którym można się przejechać i posprawdzać to i tamto.
Bajki takie że to tylko jakaś pierdółka do wymiany to mijaj z daleka,z takich dupereli wychodzą znaczne nie przewidziane koszty w tym wypadku może to być 6tyś.przy dobrym wietrze oczywiście.
Tak jak chłopaki piszą ,jak by to była jakaś pierdoła to sam by gość naprawił i auto sprzedał znacznie drożej. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-20, 22:13
|
|
|
JarekBDG, My tu nie chcemy źle dla Ciebie, ja tym bardziej.
Jeśli pragniesz A8 to pragnij ale egzemplarza który jest pozbawiony wad.
Zrozumie bijące tarcze, wypadnięcie zapłonu co jakiś czas, nawet uszkodzoną pompę paliwową ale nie taki mankament jakim jest w/w
Nie miałem lekko ze swoim autem, ale co ważniejsze ogarnąłem, początek mojej historii był słaby i mało co wiedziałem na temat tego auta, ogólnie A8. Pomimo iż czytałem wiele. Prawie się utopiłem
Teraz mam ochotę dalej wejść do głębokiej wody od nowa ale troszkę już wiem, troszkę już zrozumiałem i doświadczyłem i na obecną chwilę gdyby ktoś mi złożył taką propozycję jak Tobie odszedłbym i podziękował.
A auto niech sobie sprzeda na części.
Dlatego z ogromnej przestrogi i i szczerego serca odradzam Ci to auto. Jeśli nie masz wystarczająco gotówki to odpuść, poczekaj. Na marzenia przyjdzie odpowiedni czas i moment.
Nie daj się namówić bo My tu obecni chcemy dla Ciebie dobra. Byś czerpał przyjemność z jazdy a nie rwał sobie włosy z głowy.
W większości przypadków każę słuchać serca, w tym wypadku namawiam Cię do rozsądku. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
sebek1195
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 41 Skąd: ostrowiec sw
|
Wysłany: 2014-10-21, 08:18
|
|
|
JarekBDG napisał/a: | Dziękuję za rzeczową odpowiedz.
Będę rozmawiał o innej cenie, która uwzględni remont skrzyni. |
Odejdź z daleka od tego pojazdu. Ktoś pozbędzie się kłopotu a Ty możesz go sobie narobić. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-10-21, 12:48
|
|
|
Koledzy dobrze radzą. Te samochody potrafią być studnią bez dna. |
|
|
|
|
JarekBDG
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 1,6
Skrzynia: 5 biegowa
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: M
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-10-21, 17:31
|
|
|
Macie rację. Temat odpuszczony.
Szukam dalej.
Ciśnienia na kupno nie mam, więc na żywioł nie pójdę .
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-10-21, 20:13
|
|
|
eh erni, jak czytam te Twoje posty, sposob w jaki piszesz i doradzadsz innym to mysle ze ... powinienes wydac PORADNIK dla kupujacych A8 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-21, 20:20
|
|
|
Aż tak źle to wygląda |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|