Autor |
Wiadomość |
mariusz0990
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marian
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2014-10-22, 11:51 [D3 06 4.2TDI
] Likwidacja dpf
|
|
|
Witam wszystkich. Posiadam a8 d3 4.2 TDI 326km 2007r i mam parę pytań. Samochodem jeździ moja żona po mieście. Wiadomo kobieta to nie daje mu w pędzel itp, sporadycznie ja wylecę na trasę . Ciągle tel od zony, ze to kontrolka się zapaliła to coś pika itp. W aucie już raz wypalałem dpf'a w warsztacie i po miesiącu po raz drugi się zapchał. Chce się go pozbyć. Ile jest w nim dpf'ow do wycięcia? Panowie załatwiłem już dwa dolne dpf'y ale widzę ze po obu stronach za turbinami siedzą jakieś "bombki" z sondami. To tez dpf? Je tez trzeba wyjąć i wypruć ? Po wszystkim mam podjechać do magika na skasowanie dpf w komputerze. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-22, 12:19
|
|
|
mariusz0990,
Proszę o poprawienie tytułu Swojego tematu zgodnie z regulaminem.
Podać tytuł i zastosować odpowiednie tagi wybierając je z zakładki obok napisu temat.
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
Pozdrawiam ernesto. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
mariusz0990
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marian
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2014-10-22, 14:51
|
|
|
Panowie pomozcie...wie ktos cos na ten temat ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-22, 15:00
|
|
|
W każdym ASO powinni CI powiedzieć ile i gdzie masz te DPFy a także w lepszym warsztatach co sie serwisem wydechów zajmują. Wywal ze środka te ustrojstwo po czym wstaw zpowrotem puszkę. Katalizatorów nie ruszaj.
Pamiętaj jeszcze o wykodowaniu dziadostwa z obu sterowników(ECU) a tym musi się zając już ktoś kumaty niekoniecznie za wiele tysięcy. Przeprogramowywanie kompów grozi ich posypaniem się.
Ingerencja jest spora ale ja bym sie jej podjął bo serwisowanie zafajdanych DPFów na pewno bedzie z czasem droższe. |
|
|
|
|
|
|
|
mariusz0990
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marian
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2014-10-22, 15:14
|
|
|
Dzieki za info. Tylko nie wiem wlasnie co to jest...czy to sa za obiema turbinami katalizatory czy dpf...Wydaje mi sie ze gdyby to byl katalizator to nie byloby w nim sond tak jak to jest w przypadku dpf. Oba dpf'y spod spodu juz wybebeszylem sam w kanale bo to latwa robota...nie wiem co robic z tymi zza turbin. Elektryke zostawie kumatemu gosciowi. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-22, 15:27
|
|
|
Zazwyczaj się powinno robic najpierw elektronikę bo beda cuda się działy. Pierwsze w kolejności sa katy potem DPFy. Szczegółow nie zdradzę bo nie przerabiałem tego w A8 lecz w Peugeocie 607. Tam kat i fap jest w jednej puszce ale pierwszy jest kat(mniejszy jak fap) |
|
|
|
|
|
|
|
mariusz0990
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marian
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2014-10-22, 15:35
|
|
|
Rozumiem. Kurde ale tak na chlopski rozum to skoro dpfy byly zapchane to te za turbo tez powinny bo filtruja spaliny jako pierwsze. Co mylisz ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-22, 19:36
|
|
|
Niech się wypowie ktoś bardziej obeznany. Katalizator sie nie zapcha tak szybko natomiast w DPF sadza gromadzi sie bardzo szybko.
Wracając do wspomnianego peugeota to padł tam system dopalania (Mokry FAP) i widziałem że już w połowie fab był zapchany. A kolega zrobił ok 2tyś km w trasie. Nastepnych tylu by już nie zrobił. |
|
|
|
|
|
|
|
mariusz0990
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marian
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2014-10-22, 20:28
|
|
|
Rozumiem...tylko gdzie sa Ci ludzie chyba wszyscy spia |
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-10-23, 08:25
|
|
|
Jaki masz przebieg ? Ja u siebie od dłuższego czasu jeżdze tylko po mieście trasy do 10-15 i DPF sie nie odzywa |
|
|
|
|
|
|
|
mariusz0990
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marian
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2014-10-23, 08:38
|
|
|
270tys przebieg 100% prawdziwy |
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-10-23, 09:18
|
|
|
Mozesz jeszcze sprobowac wypalania z czyszczeniem chemicznym. U mnie rok temu zapalila sie kontrolka dpf, auto w tryb serwisowy przeszlo. Na drugi dzień przegonilem z butem w podlodze auto po S3 do Gorzowa Wlkp. w tą i z powrotem i od tego czasu na szczescie spokój |
|
|
|
|
|
|
|
mariusz0990
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marian
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 22 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2014-10-23, 10:59
|
|
|
Wypalenie przez danie w palnik juz odpada bo juz wycialem dolne dpfy |
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-06-15, 19:04
|
|
|
Witam,
czy po usunięciu dpf samochód kopci ?
Czy sprawdzałeś z ciekawości analizatorem spaliny? |
|
|
|
|
|
|
|
|