Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-10-31, 06:47 [D3 04 4.0TDI
] Piszczenie skrzyni przy ostrej jeździe
|
|
|
Witam,
Od niedawna usłyszałem w skrzyni dziwny dźwięk. Mianowicie jak przyśpieszam z pełnym gazem w podłodze to przy zmianie biegów słyszę ziwne pisknięcie o niskim tonie. Po rozgrzaniu auta jest trochę cichsze ale nie ustaje przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę. Występuje tylko przy zmianie biegu na wyższy. Jak wcisnę gaz w podłogę i redukuje mi skrzynia to nie ma odgłosów. Dopiero jak przełącza w górę.
Jak jadę normalnie i nie na wariata to brak problemu. Skrzynia przy spokojnej jeździe jest niesłyszalna. Ogolnie w pracy jak i szybkiej tak i spokojnej nie ma żadnego szrpania. Na P stoi na miejscu, na D nie zjeżdża do tyłu.
Ktoś ma propozycje?
pozdrawiam,
Karol |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-11-05, 07:51
|
|
|
Nie mam pojęcia... Auto kupiłem z 360 tys, ja przejechałem już 20tys i generalnie zero informacji o wymianie oleju w skrzyni. Dziwi mnie to bo zero szarpania. tylko jęknięcie przy zmianie biegu powyżej 3tys obrotów.
Co zaleciacie? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-11-05, 08:08
|
|
|
Olej musiał być zmieniany to pewnie nie wiadomo kiedy , warto sprawdzic stan chociaż na poczatek a później ewentualnie 2 statyczne wymiany po pare litrów |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-11-05, 08:25
|
|
|
Ok a jak sprawdzić jego stan to pierwsze pytanie ;P a drugie jak się robi taka wymiane, gdzie najlepiej i ile to może kosztować?
Statyczna tzn. wylewam i wlewam nowy tak jak w silniku? Jaki olej kupić i gdzie się go dolewa? Bo wylewa się pewnie gdzies pod skrzynia na dole... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-05, 10:26
|
|
|
Witam!
Statyczna wymiana oleju to droga donikad.Zeby to lepiej zobrazowac nalej do jakiegos naczynia wody z jntenswyswnym barwnikiem.Nastepnie odlej polowe i nalej swiezej wody.Zobaczysz wowczas za ktorym razem bedzie czysta woda i bedziesz mogl sobie policzyc reszte.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-05, 11:18
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ok a jak sprawdzić jego stan to pierwsze pytanie ;P a drugie jak się robi taka wymiane, gdzie najlepiej i ile to może kosztować?
Statyczna tzn. wylewam i wlewam nowy tak jak w silniku? Jaki olej kupić i gdzie się go dolewa? Bo wylewa się pewnie gdzies pod skrzynia na dole... |
W dziale warsztat i technicznym jest o tym sporo więc czytamy.
majkaistefan napisał/a: | Statyczna wymiana oleju to droga donikad.Zeby to lepiej zobrazowac nalej do jakiegos naczynia wody z jntenswyswnym barwnikiem.Nastepnie odlej polowe i nalej swiezej wody.Zobaczysz wowczas za ktorym razem bedzie czysta woda i bedziesz mogl sobie policzyc reszte.
|
Jak by kolega znał szczegóły by nie pisał takich bzdur. Każdy szanujący się serwis ASB odradzi dynamiczna wymiane ponieważ to ona prowadzi do nikąd.
Skrzynia podczas takiej dynamicznej wymiany nie ma szans pracowac w pełnym zakresie co za tym idzie jest to juz wystarczający i nie jedyny powód aby sie w to nie bawić.
Już jak pisałem wcześniej dwie statyczne więcej wniosa do ASB niż jedna dynamiczna.
Gdy o to kiedyś pytałem Marka Łobode to sie usmiał i wyjaśnił mi dośc obszernie i obrazowo sprawy wymian oleju w skrzyniach automatycznych.
Dobra rada dla wszystkich co nie mają pojęcia o dotychczasowym serwisie swoich ASB:
Robimy wymiany statyczne dwie,trzy a nawet więcej jak kto chce. I jeździmy. |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-05, 11:41
|
|
|
Witam!
Cytat: | Jak by kolega znał szczegóły by nie pisał takich bzdur. Każdy szanujący się serwis ASB odradzi dynamiczna wymiane ponieważ to ona prowadzi do nikąd.
Skrzynia podczas takiej dynamicznej wymiany nie ma szans pracowac w pełnym zakresie co za tym idzie jest to juz wystarczający i nie jedyny powód aby sie w to nie bawić. | -drogi kolego niestety jest inaczej.
W Ameryce i Kanadzie trudno wrecz spotkac samochod z mechaniczna skrzynia biegow.
Automatami jezdza tam od bardzo wielu lat.W co drugim warsztacie mozna wymienic olej w skrzyni bez specjalnych ceregieli. I NIKT tam by sie nie odwazyl zrobic tego inaczej jak w sposob opisywany tutaj jako wymiana dynamiczna.Bylem-widzialem.A moze to ze wzgledu na klimat tam sie udaje a tu nie?
O dzialalnosci tutejszych "serwice" wypowiadac sie nie bede.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-05, 11:55
|
|
|
WITAM!
majkaistefan napisał/a: | Stefan. | Zapomniałem że jesteś niereformowalny
Zyj sobie więc w swoim przekonaniu,ale nie doradzaj ludziom usługi za 2tyś która nie wnosi nic konkretnego do skrzyni a może wrecz napaskudzić bardziej.
Internetowe bzdurki pozostawiam bez komentarza bo co widziałem na zywo nie pozostawia złudzeń
Maciek.
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-11-05, 12:41
|
|
|
Apophis napisał/a: | drago_o napisał/a: | Ok a jak sprawdzić jego stan to pierwsze pytanie ;P a drugie jak się robi taka wymiane, gdzie najlepiej i ile to może kosztować?
Statyczna tzn. wylewam i wlewam nowy tak jak w silniku? Jaki olej kupić i gdzie się go dolewa? Bo wylewa się pewnie gdzies pod skrzynia na dole... |
W dziale warsztat i technicznym jest o tym sporo więc czytamy.
|
Wiem wiem, jestem w trakcie lektury. Napisałem kolejne pytania za ciosem po odpowiedzi na poprzednie. ;P
Pozostaje mi dobrać jakiegoś oleju i kupić zestaw |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-05, 18:01
|
|
|
A może to wcale nie skrzynia. Swego czasu też miałem piszczenie, skrzypienie, jęczenie przy bucie i to było bardzo głośne, wydawałoby się ze skrzyni. Okazało się, że to odma-separator oleju był klepnięty, membrana w środku była już sztywna. Wymieniłem na używkę i jak ręką odjął, żadnych niepokojących dzwięków.
A co do wymiany oleju w asb to broń Boże dynamicznie, tym bardziej, że nie wiesz jak to wyglądało wcześniej. Zapytałem kiedyś w Midparts - gdzie regularnie wymieniam olej u siebie o dynamiczną wymianę, to szef powiedział, że to najlepszy sposób na dojechanie skrzyni.
U nas skrzynia to bardzo delikatny podzespół i delikatnie trzeba podchodzić do niego, wiesz tak żeby szoku nie było Kilka statycznych podmianek krzywdy jej nie zrobi, a na pewno pomoże.
ps. jeśli nie wiesz co dokładnie zakupić do statycznej wymiany to wal do kolegi michalwruszak, on ma wszystko co potrzebne w dobrych cenach |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-05, 19:34
|
|
|
To jest taka czarna, okrągła puszka która znajduje się pod górną osłoną silnika w górnej części silnika (ale piszę tu o d2, bo nie mam pewności, że w d3 jest identycznie). Ma ona za zadanie odpowietrzenie skrzyni korbowej. W środku niej znajduje się taka gumowa, pomarańczowa, okrągła membranka, która z biegiem lat i z nadmiaru w niej oleju potrafi nie przepuszczać już tak tegoż powietrza i robi się w niej coś w rodzaju gwizdka który może wydawać z siebie różne dziwne dżwięki - nie wiem, czy dobrze to wytłumaczyłem
U mnie dźwięk narastał wraz ze wzrostem obrotów. Ale wiesz na to kiedy ona będzie wydawać z siebie te dźwięki to raczej nie ma reguły <niewiem>
Wymiana tego jest bardzo prosta, wyjmujesz starą i zakładasz nową. Najpierw ją otwórz i zobacz jak w środku wygląda. Może być trochę olejem zalana, wtedy wyczyść. Jeśli to to pewnie coś się poprawi.
Warto to sprawdzić, bo kiedyś też pisałem o tym piszczeniu i każdy radził abym remont skrzyni zrobił <tjaa>a to była totalna głupota. Za używaną odmę 100zł zapłaciłem, w aso ok 400zł kosztuje. |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2014-11-05, 19:56
|
|
|
Przygotuj się na regeneracje sprzęgła.
Posłuchaj kolegów wymień olej a tylko to przyśpieszysz. To są pierwsze objawy konwentera.
Tutaj na wszystkie zło skrzyni jest wymiana oleju.....
Wymienisz objaw zniknie ale za chwilę pojawi się tarka przy zmianie.
Miałem to samo ....
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-05, 20:23
|
|
|
ralf napisał/a: | Przygotuj się na regeneracje sprzęgła.
Posłuchaj kolegów wymień olej a tylko to przyśpieszysz. To są pierwsze objawy konwentera.
Tutaj na wszystkie zło skrzyni jest wymiana oleju.....
|
To już lepiej chyba najpierw wymienić olej, bo jak już nie raz życie pokazywało wymiana okazywała się lekiem na całe zło. Najlepiej walnąć konwerter albo od razu generalka, bo coś piszczy, nie no ludzie... |
|
|
|
|
|