Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] zaginął 6 cylinder na benzynie  
Autor Wiadomość
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2014-11-14, 21:59   [S8 D2 98 LPG ] zaginął 6 cylinder na benzynie

mam znowu problem z moim klekotem.... we wtorek odpalam samochód, wszystko cacy, chodzi chwile i wskakuje na gaz, kobieta poszła na jeszcze po coś do domu na chwile, samochód troche nierówno chodzi jak zimny na gazie, wiec znowu go na benzynke wrzuciłem, żeby się dogrzał i tu zonk, bo zaczał chodzić jeszcze gorzej!! nierówno chodzi i telepie samochodem... na wieczór komp w dłoń i wyskakuje, że losowe wypadanie zapłonów i wypadanie zapłonu na 6 cylindrze...
na drugi dzień oczywiscie samochód telepie od rana, ale odziwo po wejsciu na gaz zaczyna działać normalnie!! a na beznynie nie działa...
diagnoza szybka i potwierdzona u mechanika - po sciągnieciu wtyczki z wtrysku żadnej zmiany w działaniu silnika, na wtyczce napięcie jest więc kupić drugi wtrysk i jazda...
dzisiaj w końcu przyszedł drugi wtrysk... podobno miał pasować od zwykłego A8, tak na forum wyczytałem... ale też się teraz dopiero dowiedziałem, że AKH ma całkiem inny układ wtryskowy i znaleść wtrysk do mnie to niemały problem...
ale do mechanika z moim wtryskiem, podobno da rade wyczyścić... przy pierwszej próbie już się okazało, że wtrysk sprawny! ale i tak wyczyściliśmy porządnie :)
dla pewności przy montażu zamieniłem wtryski 5 z 6. Po odpaleniu dupa blada, dalej kuleje i co najlepsze na 6 cylindrze dalej...
sprawdziłem świece - sucha, czyli nie leje... podmienione świece, podmienione cewki - nic nie dało efektu... napięcie na wszystkich wtryskach takie same!! ciśnienie na cylindrze ponad 13...
co do jasnej może być?????????

ogólnie jest tak - samochód rano zapalam i jade na tych 7 cylindrach aż się nagrzeje, po drodze zaświeci się kontrolka CAT, samochód przełącza się na gaz i dalej kuleje na jeden cylinder. Po chwili zatrzymuje się, wyciągam kluczyk i po chwili odpalam samochód, ten kuleje na benzynie i wskakuje na gaz i na gazie już chodzi dobrze - na wszystkie 8 cylindrów!! i tak już cały dzień chodzi na gazie bez problemu!!

gdzie szukać przyczyny bo ja nie wiem już... jutro jeszcze będę na którko zwierał kable omijając komputer od gazu, ale nie wiem czy coś to da bo w sumie steronik nowy i na gazie działa...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-14, 22:17   

posprawdzaj jeszcze kable od wtyczek do wtryskow. Ja mialem podobnie po regeneracji glowicy jak wszystko poskladalem to mi na jeden nie chodzil Po zamianie cewek, wtryskow itp miejscami dalej problem na tym samym cylindrze az w koncu posprawdzalismy w jakim stanie sa klabe i sie okazalo, ze pod tasma byl jeden juz przerwany.

Generalnie kable jesli sa oryginalne to stwardnialy z latami i pekaja pod wpywem wyginania odciagania itp... ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2014-11-14, 22:28   

kable przy wtyczce ok, gumke sciągałem i nic nie jest załamane, zmęczone ani nic takiego... jutro będę chyba pruć pod przepustnicą kable... ale i tak dziwne, że napięcie na wtyczce jest cały czas, jak by nie szarpać i nie kręcić kablami...
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-14, 23:28   

Witam!

A skad wiesz ze strowanie jest plusem a nie masa? "Bylbym obstawialbym" sterownik od gazu.


Stefan.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-15, 06:13   

pytlar, Wyciągnij listwę wtryskową i daj na rozrusznik. Zobacz czy tryska 6-ty wtryskiwacz. Może po prostu jest otwarty cały czas i leje. Też będzie wyskakiwać błąd wypadania zapłonu
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-11-15, 08:00   

Napięcie na wtrysku masz zawsze (po zapłonie).
ECU wysyła masę na wtrysk i masz akcję.

Zamiast pruć wiązkę to "przestrzelić" kabel do ECU. Będzie wiadomo czy jest przerwa.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-15, 08:54   

Najszybciej i z najmniejsza iloscia meczenia sie.
Zwykla dioda LED 3V
Odginasz gumke na wtyczce wtrysku i wsuwaz diode.
Oczywiscie na chodzacym silniku.Jak to dioda ma do siebie ,moze okazac sie potrzebna zmiana polaryzacji (takie 50/50 ze trafisz odrazu).\
Test ten pokaze napiecie czy jest ale pod obciazonym ukladem przez wtryskiwacz.
Inna metoda to stetoskop mechanika(od lekarskiego rozni sie tym ze ma rurke zamiast przyssawki)
Metody uzycia nie trzeba chyba tlumaczyc.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2014-11-15, 09:47   

no dzisiaj mnie rozbroił klekot... wczoraj po południu zrobiłem jeszcze 100km i do końca dnia i tak kulał na benzynie przy odpalaniu, a dzisiaj z rana jak gdyby nigdy nic sam z siebie zaczął działać na wszystkie cylindry... :| także po prostu gdzieś jest słabe przejście, albo coś na jakiejś wtyczce nie kontaktuje za dobrze...

ernesto napisał/a:
pytlar, Wyciągnij listwę wtryskową i daj na rozrusznik. Zobacz czy tryska 6-ty wtryskiwacz. Może po prostu jest otwarty cały czas i leje. Też będzie wyskakiwać błąd wypadania zapłonu

ernesto, czytaj dokładnie :) wtryski sprawdzone na stole, nie leje i do tego zamieniłem miejscami wtryskiwacze, a i świeca sucha po wyjęciu...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-15, 10:07   

pytlar napisał/a:
także po prostu gdzieś jest słabe przejście, albo coś na jakiejś wtyczce nie kontaktuje za dobrze...


nie koniecznie na wtyczce...u mnie bylo troche dalej pod ori izolacja...przetarty byl (w sumie to juz prawie urwany) 1 kabel i to powodowalo wypadanie zaplonu ..potem na chwile dzialo i tak w kolko...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-15, 10:23   

Witam!

Batrdzo ciekawe i zarazem kosztowne teorie.Moim zdaniem takie badania prowadza tylko do wydania kasy.
Jesli wtryskiwacz gazowy daje prawidlowe czasy to przewody sprawdzac mozna tylko na odcinku wtyk sterownika gazu do wtyczki wtryskiwacza. Jesli sterownik gazu podaje prawidlowe czasy na wtryskiwacze gazowe to skad bierze dane do przeliczenia? Z prawidlowo dzialajacego ECU i tam nie nalezy grzebac.

Stefan.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2014-11-15, 12:15   

no i klops... rano podziałał, teraz odpaliłem samochód i już nie działa... :( ogólnie dziwnie ma, że przy odpalaniu zapali i od raz zgasł, jeszcze raz zakręciłem i zapalił bez problemu ale znowu nie równo chodzi... ale za zimo jest, żeby grzebać dzisiaj przy samochodzie <jezu>
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-11-15, 12:34   

A czy LPG nie rozjechało map. Zerknij jakie masz korekty paliwowe i ewentualnie wyzeruj je. Jak dalej będzie zle to poszukasz gdzie indziej. A to co napisałem zrobisz w 2 min. i za 0zł.
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2014-11-15, 21:06   

Miałem to samo , mam sterownik gazu stag i to on padł . 6- cylinder nie działał ani na pb ani na gazie . Jak masz staga to wysyłaj do producenta , naprawa ok 160 zł, mi odesłali nowy.

DODANO:

http://www.a8team.pl/s8-d...rze-vt13179.htm
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2014-11-17, 11:36   

No i najprawdopodobniej znalazłem przyczyne... dziady gazowniki, w miejscu gdzie wpinali się pod sterowanie wtrysków przy komputerze przewód poskręcali jak węża i taśmą izolacyjną owinęli ciasno, jak naciągnąłem izolacje i wyprostowałem przewód i po 2 uruchomieniach jak zgasła kontrolka CAT samochód zaczął działać normalnie... czyli po prostu nasze samochody się nie psują, tylko mechanicy barany psują je :P
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-17, 12:44   

pytlar napisał/a:
przewód poskręcali jak węża i taśmą izolacyjną owinęli ciasno


dokładnie tak samo jak u mnie było w paru miejscach :) a potem siedziałem cały dzień i przeglądałem wiązki :/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.