Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-15, 18:08 [D2 00 4.2PB/LPG
] Stukanie w kole przy hamowaniu
|
|
|
Hej. Od dłuższego czasu mam znane w tym modelu od dawna już wszystkim telepanie podczas hamowania. Podczas normalnej miejskiej jazdy nie ma problemu i jest wszystko ok. Hopki zaczynają się od 100/h. Wówczas to występuje stukanie w prawym przednim kole. Stukanie jest oczywiście uzależnione od prędkości, czyli im szybciej jadę tym szybsza częstotliwość stukania. Żeby nie było za słodko, to oczywiście stukaniu towarzyszy telepanie autem. Ewidentnie czuć, że to stukanie powoduje tą telepawkę, która momentalnie przenosi się na drgania całym autem. Dodam, że te drgania w żadnym stopniu nie przenoszą się na kierownicę, telepie tylko (aż ) autem.
Z rzeczy zrobionych ku poprawie dotychczas to wymiana tarcz i klocków (zimmerm. ferodo), wymiana bananów, sprawdzenie bicia tarcz po wymianie i siły hamowania poszczególnych kół (ale tylko na stacji diagnostycznej ). Felgi proste, sprawdzane na różnych oponach. Oczywiście wszystko ok <niewiem> , ale problem pozostał.
Może ktoś podrzuci jakiś pomysł, co warto sprawdzić jeszcze, bo mi powoli brakuje pomyslów.pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-15, 19:49
|
|
|
* laczniki stabilizatora
* amorki na wykonczeniu
* krzywa piasta
* zlamany wspornik mcpherson´a
* zapieczony zacisk - tloczek
generalnie przy tym zjawisku mozna szukac i szukac...ja w ten sposob wymienilem, czesc zawiechy, hamulce, piaste itd... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2014-11-15, 19:49
|
|
|
sprawdzales piaste i lozyska?
DODANO:
zdejmij koło wejdz pod nie i niech ktos zacznie szarpac piasta...jesli to jedno ze wspomnianych wyzej powinno byc widac..... |
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-15, 22:38
|
|
|
Moja podobnie się zachowuje, tylko bez stukania. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-19, 18:29
|
|
|
martin_rs4, amorki ostatnio sprawdzane i po 75% mają. Jak mi sprawdzali bicie tarczy i było ok to mówili, że piastę można również wykluczyć. Ale to było sprawdzane na stacji diagnostycznej bez zegara, na rolkach. Zaciski sprawne, tłoczki nie zapieczone, przy wymianie tarcz sprawdzone. Co do łączników stab. to trzeba sprawdzić jeszcze, ale kiedyś w innym samochodzie miałem walnięte i stukało na dołkach, nie tylko przy hamowaniu. A co to takiego ten wspornik mcphersona?
Myski, na stacji piastę wykluczyli, a co do łożyska to chyba na zakrętach by było słychać pukanie...
Jedno co mnie zastanawia to przy ostatniej wymianie kół szarpałem trochę tarczami po zdjęciu koła i wyczuwalny był delikatny luz na boki z prawej strony nieznacznie większy. I nie wiem, czy tak powinno być, czy to jest normalne <niewiem>
Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-19, 18:59
|
|
|
beyer28 napisał/a: | amorki ostatnio sprawdzane i po 75% mają. |
wiesz, juz byl taki temat odnosnie sprawdzania zywotnosci amorkow na stacjach diagnostycznych roznie to bywa i te maszyny nigdy Ci prady nie powiedza ...przyklad...przyjechala klientka do mojego mechaniora ze cos auto plywa i przy hamowaniu tez telepie...byla na rolkach i suuuper ponad 70% amora...po wyjeciu, nie dosyc ze latal gora-dol to jeszcze na boki
beyer28 napisał/a: | Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie |
to co tu piszesz wskazuje na krzywa tarcze badz moje ulubione - niedokrecone kolo ja mialem podobnie i sie okazalo ze po zmianie na zimowe mi nie dokrecili...jeszcze pol obrotu moglem zrobic...bylo wlasnie stukanie i bicie... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-19, 19:21
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | generalnie przy tym zjawisku mozna szukac i szukac...ja w ten sposob wymienilem, czesc zawiechy, hamulce, piaste itd... |
Co było u Ciebie?
pewnie pojadę na przetoczenie tarcz, jak się poprawi to kolejny komplet trzeba będzie zapodać, ale tym razem już na pewno z zaciskami od d3. ale najpierw sprawdzę dokręcenie kół |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-19, 20:32
|
|
|
wiesz co ja wpadlem w dziure i od tego sie zaczelo...najpierw prostowanie felgi, potem wymiana piasty, nastepnie okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany przy okazji wymienilem hamulce wtedy niestety na szybko, na ABE ... przez jakis czas bylo ok az w koncu znow bilo...weic wymienilem tarcze na Zimmermanna i mam spokoj |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-19, 20:39
|
|
|
beyer28 napisał/a: | A co to takiego ten wspornik mcphersona? |
a chodzi dokladnie o ten wspornik
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-19, 20:40
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | nastepnie okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany |
Co to za część jest?
A może mam krzywą piastę, która automatycznie krzywi mi również tarczę na zegar trzeba chyba jednak jechać |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-19, 20:42
|
|
|
Aha ok, już widzę. W którym miejscu to siedzi? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-19, 20:48
|
|
|
od strony zderzaka wglebi blotnika...stojac przed lewym kolem po lewej stronie a przed prawym po prawej stronie amorka...nie mam teraz dostepu do etki... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2014-11-19, 20:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Damian921221 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-19, 20:48
|
|
|
W polifcie tego nie ma. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-19, 20:54
|
|
|
Cytat: | W polifcie tego nie ma. |
oczywiscie ze jest..w ASO nowka 70pln
nr. wg etki 4D0412395B |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|