Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Wycieraczki -problem  
Autor Wiadomość
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-16, 21:31   [D2 00 4.2PB/LPG ] Wycieraczki -problem

Mam problem z wycieraczkami. Działaja tylko w jednej pozycji(najszybszej). Znalazłem tu na porum podobne tematy-że trzeba rozebrac,wyczyścic i przesmarować. No niestety nie pomógł taki zabieg. Nadal działaja tylko na najszybszym biegu.
Zauważyłem też ze jak dłużej popracują to przez chwile działają w innych pozycjach i po chwili sie zatrzymują(zamarzają???? <niegadam> ) Żeby je ruszyc znów trzeba przełączyć na najszybsze.
Czy to bedzie wina silniczka??
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-16, 21:56   

predzej wina bedzie manetki. ...szczerze to nie wiem wczy jest sterownik do wycieraczek <niewiem>

jesli czyszczenie manetki nie pomoglo, to sprobuj podmienic, nie powinna byc droga i koledzy tu na forum na pewno takie maja. ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-16, 22:08   

no manetki akurat nie czyściłem
ale sprobuje- może faktycznie tam jest problem
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-16, 22:22   

zobacz styki w kostce jak wygladaja. Ja mialem podobny problem z tempomatem i po przeczyszczeniu tych stykow / pinow bylo ok.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-16, 22:24   

przy kierownicy-czy przy silniczku od wycieraczek
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-16, 22:30   

przy kierownicy.
Silnik jak chodzi w ogole to jest ok. gorzej jakby w ogole nie chodzil, ale jak dziala na najwzyszych obrotach to winaezy po stronie manetki moim zdaniem
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-22, 20:52   

Dziś sie troche do tego zabrłem i wydaje mi się ze to chyba silnik nie ma sily. Jak pomagam ręką to wszystko działa.
Zauważyłem też ze nawet na tym najszybszym biegu działa z różnymi predkosciami.
Tak że wydaję mi sie że zacznę od wymiany silniczka
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-23, 02:30   

Mogą być też zatarte sworznie (te na których mocowane są ramiona wycieraczek) i dlatego silnik nie daje rady.
Przerabiałem to u siebie. Powłoka chromowa na sworzniach się miejscami uszkodziła i zaczęła tam rosnąć rdza, przez którą mechanizm bardzo ciężko się ruszał.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-23, 10:16   

dokladnie tak jak kolega gtfan, napisal. Przerabialem to u wuja w A6 C5 i faktycznie ramiona tak sie zapiekly na tych sworzniach ze nie dalo rady tego ruszyc i mussial kupic nowy mechanizmi.

Musisz wyjac caly mechanizm i sprobowac ramiona powyjmowac z tych sworzni, przesmarowac tawotem i powinno byc ok. :) silnik raczej masz sprawny

jesli nie masz takiego specjalnego chwytaka, to nakrec nakretke na gwint i mlotek w dlon i hejaaa :D tylko trzeba uwazac zeby sie gwint z nakretka nie zlamal, bo po ptokach bedzie ;)

przy rozbieraniu, zwroc dokladnie uwage jak jest ustawiony mechanizm w pozycji 0, bo jak pod zlym katem pozniej skrecisz nie bedzie chodzic jak trzeba ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-23, 12:47   

kryhawrc napisał/a:
Dziś sie troche do tego zabrłem i wydaje mi się ze to chyba silnik nie ma sily. Jak pomagam ręką to wszystko działa.
Zauważyłem też ze nawet na tym najszybszym biegu działa z różnymi predkosciami.
Tak że wydaję mi sie że zacznę od wymiany silniczka


Podnieś wycieraczki w pozycję pion. I włącz.
Guma na wycieraczce i szyba stawiają ogromny opór dla układu a zwłaszcza dla silnika. Jeśli układ dodatkowo chodzi na sucho to jest kierunek w stronę spalenia.
Na najwyższym biegu będzie chodził bo silnik chodzi z większą prędkością czyli większą siłę daje do poruszania mechanizmem.
Na mniejszych biegach nie daje tak dużej siły co może skutkować że wycieraczki nie chcą chodzić.

Jak wyżej napisałem podnieś pióra wycieraczek i zobacz czy bez obciążenia chodzą. Jeśli tak to znaczy że silnik żyje.

Maska do góry, zdemontuj osłonę podszybia i aplikuj na przeguby kulowe WD-40. Ile się da. Wyrobiły się sworznie. To samo robiłem 3 dni temu w A4. Na niskich biegach wycieraczki nie chodziły. A jak podniosły się do góry to nie miały siły zejść na dół.
WD-40 następnie dobrze przesmarowałem smarem okolice przegubów. Wszystko smarowałem na samochodzie. Nie rozpinałem ramion bo to musiała być szybka akcja w deszcz :D i późno w nocy :)
Na trzpień który wychodzi z silniczka też aplikowałem WD. Teraz wycieraczki zasuwają aż miło. Zero piszczenia, przeskakiwania, zwalniania, zatrzymywania itp objawów.|

Polecam, zanim wymienisz silnik.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-23, 16:15   

Na poniesionych wycieraczkach to samo.-bez zmian. Czyli silnik sprawny.
A co odpowiada za predkosć jago pracy?
Widze że przy kostce jest chyba 5 przewodów czy podlączeniu na krótko moge tam sprawdzić działanie?
Czy od razu zamawiać manetkę?

Tak teraz patrzę że cześć sprzedaje przełącznik zespolony(w całości) a cześc samą manetkę wycieraczek. Czy to jest rozbieralne?
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-26, 17:28   

Rozebrałem wszystko jeszcze raz-całe WD40 i nic to nie dało dalej to samo
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-26, 19:22   

kryhawrc napisał/a:
Rozebrałem wszystko jeszcze raz-całe WD40 i nic to nie dało dalej to samo


ale wszystkie przeguby, ramienia rozebralem, przesmarowales sworznie jakims smarem i dopiero skreciles, czy skreciles na sucho?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-26, 19:30   

rozebrane,przeczyszczone przesmarowane.
w sworzniu od wycieraczki pasarzera jest spory luz ale czy to by było przyczną.
Tak czy tak nadal działaja tylko na najszybszym biegu. Nic się nie poprawiło
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 19:43   

Manetka, albo uszkodzone uzwojenie wolnych biegów silniczka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.