Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-03, 20:02 [D2 00 4.2PB/LPG
] Czyszczenie wtrysków lpg, czy tylko wym
|
|
|
Panowie jak zapatrujecie się na czyszczenie wtrysków lpg? Gra warta świeczki,czy szkoda zachodu i nowe wtryski od razu? na czym polega to czyszczenie?do zrobienia samemu, czy lepiej zlecić fachowcom?Ewentualnie jakie wtryski polecacie do staga? Instalacja 2letnia i pasowałoby tam zajrzeć |
|
|
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2014-12-03, 20:55
|
|
|
w 2 lata ile km zrobiłeś? Jak nie zrobiłeś minimum 100kkm to nie powinno się nic, aż takiego dziać aby były do wymiany.
No i jakie masz? Bo w zależności od marki są różne sposoby. Przykładowo keihiny itp są "nierozbieralne" i wysyła się je do odpowiednich firm, jak valteki to kąpiel w izopropanolu w takim urządzeniu jak wanienka ultradźwiękowa dobrze im zrobi.
Z kolei w brc jest opcja czyszczenia wtryskiwaczy- nalewa się np. izopropanolu i uruchamia opcję czyszczenia danego wtryskiwacza programowo.
Mi valtek typ 34 (warto o nim poczytać- bo to nie takie zło) wytrzymał w V6 coś koło 130kkm- więc nie jest źle. |
|
|
|
|
|
|
|
michalek
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: Audi a8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-12-03, 20:57
|
|
|
Pewnie komuś to sie nie spodoba znając życie ale niestety nie posiadam specjalistycznych urządzeń do czyszczenia takich wtrysków. Jak miałem jeszcze d2 był to jakies 5 at temu i tez miałem pewien problem z autem wiec łapałem się po kolei wszystkiego co mogło pomocna mój problem. Jedną rzecz którą własnie robiłem to było czyszczenie wtrysków gazowych i powiem szczerze pomogło. Zwykłe Wd40 pomogło. Wpuszczałem je do listwy wtryskowej i paliłem samochód aż to przepalił i tak parę razy to powtarzałem. Też sam tego nie wymyśliłem tylko znalazłem ten sposób na elektroda pl. Spróbuj u mnie pomogło. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-03, 21:20
|
|
|
Dymian, Szczerze to dopiero 30tys zrobiłem i pewnie bym się ich nie czepiał, ale jak zimno na zewnątrz to zaraz po przełączeniu na lpg trochę telepie dopóki nie złapie 90stopni. Jakiś czas temu byłem w stagu na regulacji, przedstawiłem sprawę i powiedzieli, że wtryski zasyfione i pasowałoby wyczyścić. Wtryski hana.
michalek, No właśnie też słyszałem o różnych ciekawych pomysłach na czyszczenie wtrysków-wd40, a nawet denaturat a jakie miałeś objawy u siebie? |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
michalek
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: Audi a8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-12-03, 21:25
|
|
|
tez telepało na wolnych i nie chciał się dobrze wkręcać w obroty. Ale z tym dynksem albo jakimś innym alkoholem to można by było na sam koniec wpuścić, jak juz wd40 rozpuści brud. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-12-03, 21:26
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Dymian, jak zimno na zewnątrz to zaraz po przełączeniu na lpg trochę telepie dopóki nie złapie 90stopni. Jakiś czas temu byłem w stagu na regulacji, przedstawiłem sprawę i powiedzieli, że wtryski zasyfione i pasowałoby wyczyścić. |
Miałem to samo jak kilka razy jeździłem tak że gaz się skończył. Tankowanie i małej ilości paliwa i znowu do końca. Na momencie zapchało mi filterki i problemy z instalacją przy niskiej temperaturze roboczej silnika.
Wymiana filterków i czyszczenie listwy w/w sposobem pomogła |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-03, 21:27
|
|
|
A ja znów słyszałem ze takie czyszczenie w myjce ultradzwiekowej nie jest trwale i zdecydowalem się kupić nowe wtryskii brc... za jedna listwę chcieli ponad 500zl to za tą kwotę miałem już 3 nowe wtryski
Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-12-03, 21:31
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe... |
Ahhh te Waldemary wiecznie młode Ja mam Regi czarne i szczerze jestem z nich zadowolony. Teraz przed zimą jeszcze je przeczyszczę a na wiosnę zapodam nowy zestaw. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-03, 21:49
|
|
|
ernesto napisał/a: | Ahhh te Waldemary wiecznie młode |
Hehe erni bo taka prawda...generalnie do A8 bym ich nie założył ale miałem w A4 i spisywały się rewelacyjnie, poza tym tylko ze trzeba było je co 10kkm kalibrować. Ale jak wspomniałem to max 1h roboty w międzyczasie popijając pifko. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-03, 22:07
|
|
|
beyer28 napisał/a: | martin_rs4, Jakie masz wtryski u siebie?jak się sprawują |
Ja mam żółte BRC i jestem zadowolony. Są drogie ale i jakościowo bardzo dobre a dbając o filterki itp mogą przjechac min. 100kkm bez żadnych problemów... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-12-03, 22:21
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Filterki jakiś czas temu wymieniałem, było tylko trochę lepiej, ale teraz znów to samo. Czepiam się tych wtrysków, bo co innego może to powodować <niewiem>
ernesto, Jak je czyścisz u siebie? |
Filterki wyciągnij i przedmuchaj sprężonym powietrzem chyba że zapodasz nowe.
A listwy to wykręcam, aplikuje WD-40 i pozostawiam na kilkanaście minut. Potem delikatnie przedmuchuje, nie za mocno bo boje się że coś odpadnie. Zakładam i odpalam autko. Pracuje chwilkę i na nowo. Na początek dziwnie pracuje z uwagi na to że WD jest w listwach.
Czynność powtarzam 2-3 razy i jak na razie jest ok. Ciekaw jestem jak długo.
Zastanawiałem się nad zestawem naprawczym ale chyba lepiej będzie wymienić listwy niż je regenerować.
Mi taka czynność pomogła na jakiś czas, ale sam jestem sobie winien zasyfiając listwy syfem ze zbiornika z resztkami gazu.
Jeszcze muszę na przyszłość odkręcić miedź od reduktora, skierować w kosmos i zapodać + na zawór. Może w jakimś stopniu pozbędę się syfu ze zbiornika. Ale to już inna kwestia choć powiązana z tematem. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-03, 22:41
|
|
|
beyer28 napisał/a: | martin_rs4, To ile taka przyjemność kosztuje?Ze Stagiem i KME silver będą współgrały? |
205zl / szt. I czytałem kiedyś na LPG forum, ze ktoś aplikował, np pod sterownik brać wtryski hana, wiec myślę że może i te podejdą pod inne granty <niewiem> ale to juz wyższa szkolą jazdy. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|