Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Zmiana biegu z 3 na 4  
Autor Wiadomość
Pretorian 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 37
Skąd: Hoeven
Wysłany: 2014-12-09, 18:16   [S8 D2 98 ] Zmiana biegu z 3 na 4

Witam wszystkich. Czytałem dziś mnóstwo postów na temat tiptronika ale nie znalazłem podobnego problemu jaki mam ja wiec zakładam nowy temat.
Mianowicie do 3 tip zmienia biegi do 2 tys obrotow za to na 4 juz roznie. Minimum przy 2,5 albo nawet czasem potrafi dopiero przy 3 tys. Na 5 znow juz normalnie przy 2 tys. Auto mam od pol roku i jest tak od poczatku. zadnych innych problemow ze skrzynia nie mam. Olej podobno byl wymieniany na taki jaki ma byc okolo 20tys km temu. Mcie jakis pomysl? ASB zaczyna sie sypac? czy olac to?
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-09, 21:09   

Wszystko zależy od Twojego stylu jazdy. Skrzynia, a raczej jej komp uczy się twojego stylu i w takim o to sposobie zmienia biegi.
Czy jest to niezależne ?
Czy np jak położysz nogę na pedale gazu nieruchomo, nie manipulując nią w górę czy w dół i na równej powierzchni 1 -> 2 -> 3 zmienia do 2000 obr/min a 3 -> 4 -> 5 Przeciąga
Piszesz że nic złego się nie dzieje, znaczy się skrzynia nie szarpie itp.

Test na początek: rozpędź auto do prędkości około 50 km/h przejdź z D na tip czyli +/- w ten sposób skrzynia nie zredukuje biegu.
I dodaj gazu. Patrz jak się będzie zachowywać wskazówka od obrotomierza. Czy będzie raptownie podskakiwać w miarę dodawania gazu i opadać przy odejmowaniu.
To samo zrób też na 4 biegu.

Podstawa temperatura silnika ma być niższa niż 70 stopni. To znaczy najlepiej to zrobić chwilę po ruszeniu. Lub po osiągnięciu wskazówki temperatury do 50 stopni.

Daj znać jak się zachowywał obrotomierz. Czy jego wskazówka skakała czy równomiernie szła do góry wraz z prędkością silnika. Inaczej czy np nagle z obrotów 1500 skoczyła na 2000 i stanęła w miejscu a prędkość rosła, czy jej podnoszenie było równomierne do prędkości pojazdu.

Sprawdzimy czy przypadkiem sprzęgło się nie ślizga w ten sposób.

Następną sprawą jest dokładne sprawdzenie szczelności dolotu. Cały, od filtra powietrza aż do przepustnicy, podciśnienia itp.
Takie same objawy wiałem podczas nieszczelności kolektora ssącego.
Przeciąganie skrzynie z 3 -> 4
Zmieniała bieg wtedy kiedy chciała, nie chciała wrzucić 4 kiedy zdjąłem nogę z gazu na 3 w granicach 2000 tylko musiałem ją przeciągnąć powyżej 2000 dopiero takim uślizgnięciem wrzuciła 4.
Tu masz temat -> http://www.a8team.pl/d2-9...ach-vt13911.htm w nim zobaczysz czego szukać dokłądnie
Ja walczyłem z czymś innym ale natrafiłem na coś przypadkiem co poprawiło mi kulturę pracy skrzyni biegów.
Szczelność dolotu ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o pracę skrzyni

Sprawdź też dokładnie gumę tą co jest przy przepustnicy. Czy jest dobrze założona i czy nie jest pęknięta.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Pretorian 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 37
Skąd: Hoeven
Wysłany: 2014-12-09, 22:44   

Zmieniała bieg wtedy kiedy chciała, nie chciała wrzucić 4 kiedy zdjąłem nogę z gazu na 3 w granicach 2000 tylko musiałem ją przeciągnąć powyżej 2000 dopiero takim uślizgnięciem wrzuciła 4.


Mam dokładnie to samo. Jutro sprawdze jak jest z tym obrotomierzem i dam znać.
Dzięki za radę póki co.
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-09, 22:54   

Pretorian napisał/a:
Zmieniała bieg wtedy kiedy chciała, nie chciała wrzucić 4 kiedy zdjąłem nogę z gazu na 3 w granicach 2000 tylko musiałem ją przeciągnąć powyżej 2000 dopiero takim uślizgnięciem wrzuciła 4.


Mam dokładnie to samo.


Wygląda to na lewe powietrze. Jeśli masz Kompa to sprawdź od niczego masę powietrza jaką widzi przepływka.
2 i 3 bieg do końca, tylko na prostej drodze i bez policji. Sprawdź ile pokaże przy 6000 obr/min
Na postoju nie da rady, silnik musi być obciążony bo możesz go wykończyć wkręcając go na postoju pod takie maksymalne obroty.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Pretorian 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 37
Skąd: Hoeven
Wysłany: 2014-12-09, 23:00   

Ok sprawdzilem juz teraz... nie wytrzymałem.:) Sprawa przedstawia sie nastepujaco.
Otoz kiedy wskazówka temperatury nie doszła jeszcze do 50 stopni jadac 50km/h w trybie manualnej zmiany biegów przy gwaltownym dodaniu gazu obroty podskoczyly o okolo 500 i pozniej juz zwiekszaly sie proporcjonalnie do predkosci. Podobnie na 4 biegu. Gdy tylko wskazówka delikatnie przekroczyla 50 stopni, w obu przypadkach czy to na trzecim czy czwartym biegu wskazówka obrotomierza juz nie podskakiwala juz o te +/- 500 obrotow. Tak wiec jaki z tego morał? Sprzegło sie slizga? Czy na zimnym oleju to normalny objaw tego uślizgu?

Hmm z ta masa powietrza to ok. Jutro trzeba bedzie spowrotem zainstalowac "torque" w telefonie i sprawdzic. Jakie wartosci powinno mi pokazać?
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-09, 23:13   

Pretorian napisał/a:
Tak wiec jaki z tego morał? Sprzegło sie slizga? Czy na zimnym oleju to normalny objaw tego uślizgu?


Dokładnie. Olej jest zimny i cała reszta. Sprzęgło ma tendencje do ślizgania się już. Po przekroczeniu temperatury powiedzmy około 70 stopni troszkę się jej poprawia. To jest typowy objaw który będzie się ukazywał właśnie w niskich temperaturach.
Będziesz musiał pomału myśleć nad wymianą sprzęgła.
Nie traktuj tego jak ogromny remont. Jest to normalna rzecz która ma prawo się zużyć po pewnym czasie. Tak jak zwykłe sprzęgło w manualnej skrzyni. Fakt wymiana jest kosztowna ale nie robi się tego co jakiś czas. Tylko raz na kilka setek tyś km

Co do przeciągania biegów z 3 -> 4 to szukaj lewego powietrza. Dosłownie wszędzie, pod obejmami, pęknięte gumy, słabo dociągnięte opaski, podciśnienia, itd
Dolot musi być szczelny to podstawa.

Pretorian napisał/a:
Hmm z ta masa powietrza to ok. Jutro trzeba bedzie spowrotem zainstalowac "torque" w telefonie i sprawdzic. Jakie wartosci powinno mi pokazać?

Przy 6000 obr/min powyżej 200 coś koło 220
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Pretorian 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 37
Skąd: Hoeven
Wysłany: 2014-12-10, 17:34   

Dziś byłem w holenderskim serwisie Audi. Poprosiłem by ktoś sie przejechał i powiedział mi czy skrzynia biegów pracuje prawidłowo. Po krótkiej przejażdżce mechanik z Audi stwierdził ze skrzynia pracuje perfekcyjnie, zmienia biegi w odpowiednich momentach. Na 4 trochę później, ponieważ czwórka jest znacznie dłuższa od pozostałych biegów. Jakby ASB zmieniała na 4 przy 2 tyś tak jak resztę biegów, wtedy na piątym biegu silnik miałby definitywnie za male obroty. Sprzęgło się nie ślizga. Reasumując chyba szukałem dziury w całym:) Dzięki ernesto za obfite wypowiedzi. Pozdrawiam
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-10, 20:46   

Pretorian napisał/a:
Jakby ASB zmieniała na 4 przy 2 tyś tak jak resztę biegów, wtedy na piątym biegu silnik miałby definitywnie za male obroty.


Z tym się nie zgodzę co Ci powiedzieli. Ponieważ skrzynia nie wrzuci wyższego biegu jeśli silnik nie będzie miał wystarczającego momentu obrotowego.
Ale skrzynia z 3->4 wrzuca poniżej 2000, u mnie zapina 4 będąc już przy 1800 obr/min
Obroty na 4 biegu są rzędu 1100-1200 obr/min.
Pod koniec tygodnia wrzucę Ci filmik jak to wygląda.
Przy spokojnej jeździe 4 wchodzi przy 50km/h a jeśli uzna to za stosowne potrafi już przy 60 z grosikiem wrzucić piątkę.
1 0-15 km/h
2 15-30 km/h
3 30-50 km/h
4 50

Porównaj sobie też z prędkością pojazdu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-10, 20:51   

Dokładnie tak jest jak erni pisze. 4 bieg powinna wrzucić przy 50km/h jadąc spokojnie - to jest ok. 1800rpm, mi 5tke wrzuca już przy 70km/h i ok. 1500-1600rpm

Co ostatnio zauważyłem to potrafi przeciągnąć ASB na 3 /4 biegu jadąc pod górkę nawet do ok. 3000obr ale nie na prostej drodze ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-10, 21:03   

Jeździłem kilkoma 5hp w A8 i każda zmieniła w niskim zakresie przy spokojnej jeździe i równej drodze tak jak pisze Erni. W ASO to sie znaja jak byk na gwoździach więc szkoda czasu na nich.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-10, 21:10   

Apophis napisał/a:
W ASO to sie znaja jak byk na gwoździach więc szkoda czasu na nich.


:-D :D hehe dobre
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-10, 21:19   

martin_rs4 napisał/a:

Co ostatnio zauważyłem to potrafi przeciągnąć ASB na 3 /4 biegu jadąc pod górkę nawet do ok. 3000obr ale nie na prostej drodze ;)

Ale to normalne, jest pewnie jakiś czujnik poziomowania. I pod górkę jadąc nie wbije wyższego biegu, no też zależy od poziomu wzniesienia.
Jak jadę do pracy to wjeżdżam na wiadukt zaraz za skrzyżowaniem.
Za krzyżówką 2, dochodzi do 30 km/h i zapina 3 i ciągnie na trójce aż do szczytu. Obrotomierz jest w tedy w granicach 2000 z haczykiem ale skrzynia nie wbije 4 bo wie że jedzie pod górę.
Jak jestem w szczycie mając 70 km/h i jest poziom za chwilę zapina 4 i 5.

Szukaj kolego, szukaj. Bo to nie jest normalne.
Ktoś może Ci powiedzieć że tak. Ale jeśli go zapytasz czy codziennie jeździ D2 to odpowie Ci że nie. A tym autem trzeba troszkę kilometrów zrobić by naprawdę poznać jego sposób jazdy. Nie da się tego przeczytać z instrukcji obsługi czy broszury informacyjnej dla serwisantów.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Pretorian 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 37
Skąd: Hoeven
Wysłany: 2014-12-10, 22:03   

Jeśli chodzi o 4 bieg i predkość przy jakiej go zobacze to minimum 65km/h. Kurde no to trzeba zacząć szukać przyczyny. Ok ale powiedzcie mi jeszcze jakie predkości osiągacie na 4 biegu do odcinki. Moja zmienia na 5 przy 250km/h. Moze w S8 sa inne przełożenia?
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-10, 22:04   

Pretorian napisał/a:
Moze w S8 sa inne przełożenia?


Ma krótsze biegi.
 
 
Pretorian 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 37
Skąd: Hoeven
Wysłany: 2014-12-10, 22:10   

Czyli wychodziło by ze jeszcze wcześniej powinna zminiać niz u was. Dziwna sprawa. W sobote zdejme plastiki i popatrze na dolot.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.