Autor |
Wiadomość |
guffy
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lis 2014 Posty: 6 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2014-12-28, 22:43 [D2 96 4.2PB/LPG
] Różnice pomp paliwa
|
|
|
Witam. Mechanik stwierdził u mnie konieczność wymiany pompy paliwa i podał mi numer części 4d0906091C. Problem w tym, że nie wiem czy coś się nie pomylił, ponieważ ten sam model silnika na allegro ma różne pompy. Moje pytanie brzmi: czy w zbiorniku są dwie pompy ? a jeżeli nie to która u mnie będzie dobra ?
taką polecił mi kupić mechanik
a takie ogłaszają się na allegro
Pisałem do ludzi którzy sprzedają używane pompy i piszą że i jedna i druga pasuje. Inni mi pisali że pasuje od każdego silnika benzynowego (2,8; 3,7). Mechanik twierdzi że musi być taka jak podał mi numer i żadna inna... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-28, 22:55
|
|
|
Pompa paliwa powinna mieć dwa krućce jak na foto
Inna nie będzie działać prawidłowo, tzn z jednym tylko dużym krućcem. W zbiorniku jest tylko jedna pompa w tym białym koszu i ciągnie ona wężykiem z drugiej komory...
A tak z ciekawości to co wg mechanika jest przyczyną wymiany akurat pompy? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
guffy
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lis 2014 Posty: 6 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2014-12-28, 23:19
|
|
|
Ok. Zamieszczam zdjęcie zbiornika paliwa, czy w kółkach są w/w pompy ?
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-12-28, 23:42
|
|
|
kolego
pompa to dokladnie to co inni pokazali na zdieciu- z 2 kruccami.
Na twoim zdieciu pompa jest pod pokrywa w gornym kolku.
Dolne kolko przez ciebie zaznaczone to filtr paliwa |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-12-28, 23:58
|
|
|
guffy, potrzebujesz taką pompę (VDO): http://allegro.pl/pompa-p...4859308848.html
Nr części 4d0906091C to stary nr wycofany a nowy to4d0298087b i to jest KOMPLETNY kosz z pompą itd.
Mechanik odczytał nr i jest zadowolony z siebie, niech przyzna się do błędu..
Na poniższym zdjęciu pokazane jest jakie klipsy trzeba podważyć aby dostać się do pompy:
guffy napisał/a: | Ok. Zamieszczam zdjęcie zbiornika paliwa, czy w kółkach są w/w pompy ? |
Interesuje Ciebie pompa ta od góry czyli z dostępem od strony baku.
Na zdjęciu w czerwonym kółku z napisem "Pompa z pierwszego zdjęcia" to jest FILTR PALIWA i jego też się wymienia z 4 podkładkami z aso w groszowych sprawach (max 5zł całość)
Po wymianie pompy trzeba zalać do baku minimum 5 litrów benzyny aby uzupełnić kosz. Oringi lekko przesmarować wazeliną aby wszystko szło jak po maśle. Przy montażu całości trzymać się wytycznych serwisówki bo inaczej będzie jazda powyżej 1/2 baku.
http://www.a8team.pl/d2-0...zonk-vt3282.htm
http://www.a8team.pl/d2-9...liwa-vt1108.htm |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-12-29, 10:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
guffy
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lis 2014 Posty: 6 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2014-12-29, 01:11
|
|
|
Mam nadzieję że mechanik się nie myli, bo nie mam ochoty wywalać 500zł na pompę bez potrzeby. Objawy u mnie są mniej więcej takie: auto słabo paliło lub zapalało od strzała ale natychmiast gasło, a przy ponownej próbie już był problem. Jak załapało to nie można było przegazować bo silnik strzelał z wydechu i gasł.... jak uda się zapalić, to po chwili można ruszyć ale bez wysokich obrotów. Dojeżdżając do skrzyżowania, po odpuszczeniu gazu auto odrazu gaśnie. Gdy silnik trochę się podgrzeje i włącza się gaz to problem znika. Ostatnio na benzynie wcale nie chce zapalić, jedynie awaryjnie na gazie się da.... |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-12-29, 09:38
|
|
|
A Kolega powinien poszperać trochę na forum w tematach, bo jest wywałkowane o pompie wszystko. Może wystarczy dolać paliwa i okaże się że kosz szlak trafił a nie pompę.
A z drugiej strony, to mechanik zdiagnozował, więc niech zamawia pompę i wymienia. a dlaczego Ty masz zamawiać? Aby mógł się później wymigać ze złej diagnozy? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-29, 09:41
|
|
|
guffy napisał/a: | Mam nadzieję że mechanik się nie myli, bo nie mam ochoty wywalać 500zł na pompę bez potrzeby. |
oj tam, oj tam
a nawiasem mowiac nie musisz przeciez kupic ori pompy za 500zl czy wiecej. Ja wymienielm na popmpe firmy QAP i juz prawie 2 lata smigam bez najmniejszego problemu. Dalem za nia ok. 180zl.
no i na co trzeba zwrocic szczegolna uwage, to aby w baku pompa nie chodzila na sucho, tylko zebys mial przynajniej te 15-20 litrow...bo nawet ten oryginal dlugo nie pochodzi |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-12-29, 14:17
|
|
|
Objawy które opisujesz mogą świadczyć o uszkodzonej pompie, ale niekoniecznie. Spytaj dla pewności mechanika czy mierzył ciśnienie i wydajność pompy tej co masz czy każe ci kupić "bo kiedyś spotkał się z takimi samymi objawami i wymiana pompy pomogła". Jeśli mierzył pompę czy to robił przed czy za filtrem paliwa. Objawy o których piszesz mogą być np spowodowane zapchanym filtrem paliwa, "rozjechnymi" mapami paliwowymi, uszkodzonym regulatorem cisnienia paliwa ...... |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-12-29, 15:53
|
|
|
Ja miałem podobny problem. Ciśnienie paliwa było tak słabe, że nie potrzebny był manometr aby to stwierdzić, ale paliwo pompowała. Zakupiłem pompę i wyciągnąłem kosz z baku. Okazało się że wąż w koszu, przy zakuciu pękł i musiałem go wymienić. Pompa leży do dziś na półce w garażu (nie jest na sprzedaż ). Tak że najlepiej rozbebeszyć wszystko a następnie kupić co trzeba. Pompę dostaniesz w ciągu 24h w każdym sklepie. Ja śmigam czwarty rok na pompie za 170zł, ale na sucho nie chodzi |
|
|
|
|
|
|
|
DANKOOO
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Gru 2014 Posty: 26 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 2015-01-06, 13:15
|
|
|
Tylko nie każda pompa z niby króćcem bedzie popmowała paliwo do końca. Lepiej kupić nową oryginał i mieć spokój (475)zł na allegro, Przerabiałem temat w wielu A8 i bez problemu było zawsze tylko z oryginalną pompą.
A i pompa 2.8 3.7 4.2 94-02 jest taka sama |
|
|
|
|
DANKOOO
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Gru 2014 Posty: 26 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 2015-01-06, 13:24
|
|
|
guffy napisał/a: | Gdy silnik trochę się podgrzeje i włącza się gaz to problem znika. |
Ewidentnie słabe ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej
* dobrze sprawdzić cisnienie paliwa rano przy odpalaniu manomentrem
-Jesli nie masz spróbuj
1. Przed odpaleniem rano dolej paliwa ok 5l i zobacz jak odpali być może kosz nieszczelny
2. Zmień filtr paliwa
3. Pompa do wymiany |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-06, 14:01
|
|
|
DANKOOO napisał/a: | guffy napisał/a: | Gdy silnik trochę się podgrzeje i włącza się gaz to problem znika. |
Ewidentnie słabe ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej
* dobrze sprawdzić cisnienie paliwa rano przy odpalaniu manomentrem
-Jesli nie masz spróbuj
1. Przed odpaleniem rano dolej paliwa ok 5l i zobacz jak odpali być może kosz nieszczelny
2. Zmień filtr paliwa
3. Pompa do wymiany |
Jakie powinno być ciśnienie przed odpaleniem? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-01-06, 23:31
|
|
|
witam.Czy ktoś z kolegów może podać rozmiary tych nieszczęsnych oringów kosza pompy paliwa.I mnie dopadła ta przyjemność.Po rozebraniu okazało się ze zamiast orginału wsadzony był polski zamiennik firmy Automotive Poland ;( Pół baku i auto gasło <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-01-06, 23:51
|
|
|
Najlepiej kosz w łapę i do sklepu. Jednej nie kupisz (chyba tej na alu-podkładce) pozostaje aso za niezłą sumę.
A teraz poczytaj swój pierwszy post i podziękuj mechanikowi, jeżeli zakupiłeś pompę już. |
|
|
|
|
|