Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Szarpiąca skrzynia 4hp24  
Autor Wiadomość
Kuba123 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 41
Skąd: Morąg
Wysłany: 2014-12-31, 12:07   [D2 94 4.2PB/LPG ] Szarpiąca skrzynia 4hp24

Witam jestem od niedawna na tym forum mam mały problem ze skrzynią w swojej a8 jest to skrzynia 4 biegowa mianowicie auto jeździ dobrze wszystkie biegi pracują prawidłowo tylko czasami jak jadę to potrafi szarpnąć przy zmianie z 3 na 4 i gdy nap dojedzam do skrzyżowania to przy redukcji też trochę pyknie nie pojawia się to zawsze ale czasami olej był wymieniany 60tyś temu jest to moje pierwsze auto z automatem i nie wiem czy to jest jakaś poważna usterka że się skrzynia wyspie czy z tym można dalej użytkować auto i czy wymieniać olej w niej? bo naczytałem się wiele tematów na temat że po wymianie się wyspała pozdrawiam
 
 
Łukasz10 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-12-31, 12:13   

Jeżeli olej był już w niej wymieniany to ja bym wymieniał i jeżeli już jest nalatane 60tyś to bym go wymienił. Przyczyna może być spowodowana olejem lub jego brakiem..
_________________
Łukasz10
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-12-31, 14:38   

Może być to wina oleju ale bardziej obstawiał bym rozjazdy mapy przez LPG.
Ogólnie te skrzynie nie słyną z łagodnej zmiany biegów odczuwa się to przy delikatnej jeździe.
Jak masz 60tys to trzeba by było olej wymienić oczywiście z filterkiem.
Wymień olej odepnij akumulatora i polataj troszke na samym Pb .
Zrób też adaptację
http://www.a8team.pl/d2-9...acja-vt7293.htm
_________________

 
 
Kuba123 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 41
Skąd: Morąg
Wysłany: 2014-12-31, 15:03   

Valvoline atf dexron iii taki był olej wymieniany w skrzyni 62tyś temu w 2008 roku bez filtra sprawdzałem tą śrubkę na boku misy co jest to olej jest ulewa się jak odkrecam.A do skrzyni ile oleju wchodzi?i czy to jest jakaś skomplikowana operacja czy samemu też sobie można poradzić i samej firmy olej wlać co był zalany. Trochę nie rozumiem powymianie oleju odłączyć akumulator podłączyć i tą adaptacje zrobić i polatać na benzynie.
 
 
Łukasz10 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-12-31, 15:28   

Ja bym bardziej wolał zalać taki olej MOBIL ATF LT 71141
_________________
Łukasz10
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-31, 15:44   

Kuba123 napisał/a:
...czy to jest jakaś skomplikowana operacja czy samemu też sobie można poradzić...trochę nie rozumiem powymianie oleju odłączyć akumulator podłączyć i tą adaptacje zrobić i polatać na benzynie.


jesli masz tylko podnosnik lub kanal, albo masz ogolnie gdzie to zrobic, to nic prostszego... odkrecasz miche, zlewasz olej zalewasz nowy....jezdzisz na tym ok. 500-800km...znow zlewasz olej, wywalasz stary filrt, zakladasz nowy, zalewasz nowy olej...tyle ;) a no i o uszczelce zapomniec nie mozna :D chyba ze chcesz to mozna na paste uszczelniajaca np. REINZa

ja tam zrobilem i po wymianie oleju nie robilem zadnej adaptacji <niewiem> skrzynka chodzi juz dwa lata do wymiany przez najmniejszego problemu :D

olej...tak jak kolega Łukasz10 napisal : MOBIL ATF LT 71141

tu jest wszystko na temat wymiany

http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Kuba123 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 41
Skąd: Morąg
Wysłany: 2014-12-31, 16:44   

Za pierwszym razem nie zmieniać filtra tylko olej a misę trzeba zdejmować do oleju czy starczy tylko ta śrubka co jest na dole na imbus a dopiero za drugim zmienić filtr i oleju ile tam wchodzi bo czytałem że 3.5 albo 9 litrów sory że głupio pytam oto ale chce dokładnie wiedzieć
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-31, 17:21   

tzn...nie trzeba sciagac michy za pierwszym razem. Ja odkrecilem bo bylem oczywiscie ciekaw jak to tam wyglada, wszystko wyczyscilem i dopiero zalozylem i wlalem....

Oleju weszlo mi przy drugiej wymiania ok. 6-7 litrow....nie wiem jak to bedzie w skrzyniach 4HP...

Kuba123 napisał/a:
sory że głupio pytam oto ale chce dokładnie wiedzieć


lepiej zawsze pytac niz potem glupoty robic ;)

pocztaj sobie temat ktory wyzej zalaczylem tam jest wszystko krok po kroku, szczegolnie :

SAMODZIELNA WYMIANA FILTRA I OLEJU ATF W SKRZYNI BIEGÓW

nie ma niestety zdjec (narazie ;) ) ale wystarczy troche wyobraźni <okioki>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-12-31, 19:09   

Łukasz10 napisał/a:
Ja bym bardziej wolał zalać taki olej MOBIL ATF LT 71141


Ten olej do 5HP...
do 4HP ATF III
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-31, 19:17   

Jako posiadacz takowej mogę potwierdzić że nie bedzie malinki i bedzie czuć a czasem nawet cos mocniej. Jak była serwisowana to duży + więc po 60tyś wymiana statyczna i jeżeli olej bedzie w miare klarowny a filterek nie zasyfiony to kolejna za 30tyś tez statyczna jak bedzie mocno zasyfione to za 1000km kolejna i ewentualnie za kolejny 1000jeszcze jedna już bez filtra.
Olej ATFIII sam taki mam.
CO do samej pracy sprawdź wszelkie błedy w silniku i wyeliminuj bo bedzie szarpała.
Adaptacji w 4biegowej raczej nie ma. Jedynie przy LPG jak nie robiłeś nic od dawna to odepnij aku na ok 30minut i zrób 200km na samej PB stylem mieszanym i najlepiej pół na pół miasto trasa(nie musi to być odrazu)
Po prostu wyłącz gaz i sobie używaj autka jak zawsze.
 
 
Kuba123 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 41
Skąd: Morąg
Wysłany: 2015-01-01, 01:13   

To wszystko rozumiem a czy jak bende nalewał nowy olej to silnik musi pracować a druga osoba ruszać wajchą od biegów bo też takie coś czytałem to jest chyba niedobre dla skrzyni jak pracuje nawet na chwile na sucho.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-01, 09:21   

Gdzie cokolwiek uruchamiać bez oleju <jezu> Kuba123, czy Ty w ogóle spojrzałeś temat który Ci podesłałem kilka postów temu ? Przeczytaj ETAP 4 - napełnianie skrzyni olejem...wszystko jest krok po kroku ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-01, 13:23   

Kuba123, Nie zaszkodzi baczne sprawdzenie elementów gumowych, czyli: poduszki silnika, skrzyni, tuleje sanek ( ławy silnika i tylnego zawieszenia ) Jeżeli powstał jakiś luz to może też powodować takie uderzenia. Już widziałem jeden przypadek jak ktoś walczył z biciem i uderzeniami a okazało się że zespół napędowy trzymał się auta praktycznie ledwo co i miał przemieszczenia względem przyspieszania czy hamowania.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-01, 13:51   

objawy takiego stukiania moga miec cholernie duzo przyczyn, w wiekszosci przypadkow ciezkich do zdjagnozowania od razu...stan / kondycja silnika + uklady zasilania PB i LPG maja ogromny wplyw na prace ASB.

Ja u siebie wymienilem zawiszenie przod + tyl, zregenerowalem wal (nowe przeguby + podpora) wymienilem przeguby wewnetrzne przednie, przednie pduszki silnika az w koncu po wymianie przeplywomierza ASB pracuje praktycznie niewyczuwalnie :D ...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-01, 18:36   

To prawda. Ostatnio walcze z róznymi popierdólkami elektrycznymi w silniku i jak uda mi sie wcelować w lepsze parametry to silniczek chodzi bez najmniejszej wibracji i tak samo skrzynia. Jak tylko jednak cos mu przykichnie to odrazu czuc to tez po pracy ASB.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.