|
Autor |
Wiadomo¶æ |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Ernest
Je¿dzê: A8 D2 S-line
Pomóg³: 100 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Sk±d: Ostrowiec ¦w.
|
Wys³any: 2015-01-05, 21:42 [inne ] Schemat uk³adu ch³odzenia A4 1.8 ADR
|
|
|
Witam serdecznie.
Panowie mam problem z moj± A4. Mianowicie problem polega na tym ¿e bardzo d³ugo ³apie temperaturê.
Sporawa wygl±da nastêpuj±co. Odpalam auto. Na zewn±trz powiedzmy jest oko³o zera stopni.
¯ona jedzie do pracy do której ma oko³o 9 km i auto nawet nie ³apie 70 stopni.
Temat prosty termostat. Ale. W³asnie jest jedno ale.
Dzi¶ ¿ona wróci³a z pracy, wsiad³em w auto i jeszcze skoczy³em do znajomego. Po powrocie do domu podejrza³em kodami w klimatroniku czujnik widzie 89 stopni.
Poszed³em do domu i po 30 min wróci³em by jechaæ zatankowaæ auto. Na blacie 60 stopni
Odpali³em przejecha³em 3 km i dopiero po 3 km auto z³apa³o dopiero 87 stopni. Ogrzewanie na maxa HI + pe³en nawiew i na postoju oczekuj±c na zielone ¶wiat³o spad³o do 77.
Ewidentnie auto ma problemy z utrzymywaniem temperatury.
Temat jest wa³kowany na forach i wiecznie na wszystko problemem jest termostat.
Lecz i nie do koñca poniewa¿ po wymianie termostatu objawy s± podobne. auto nie chce ³apaæ temperatury.
Co dziwne jak z³apie ju¿ te graniczne 88 stopni to jest wszystko ok.
Mo¿na pêdziæ na trasie i temperatura nie spada co by mia³o wnioskowaæ ¿e termostat siê nie zamyka.
Wracaj±c do domu znowu mia³ problemy z osi±gniêciem 88 stopni na klimatroniku. Lecz jak ju¿ z³apa³ to by³o ok.
Postawi³em auto na podje¼dzie pod wiatr. Wolne obroty ogrzewanie ustawione HI i maxymalna prêdko¶æ wiatraka. Auto ca³y czas utrzymywa³o 87 stopni.
Czyli wiatrak go nie studzi. Ch³odnica zimna
Próbowa³em co¶ wydedukowaæ ale nie mam mo¿liwo¶ci. Wiem tylko tyle ¿e górny w±¿ robi siê ciep³y ale dolny który jest po³±czony ze zbiorniczkiem wyrównawczym jest zimny.
Kontrola termiki p³ynu po przez wk³adanie termometru do zbiorniczka wyrównawczego mi nie pomo¿e.
A jeszcze jedno.. wnioskuje ¿e termostat jest ok. poniewa¿ dolny w±¿ od ch³odnicy ma rozej¶cie ( rozga³êzienie ) jeden jego element idzie do dolnej czê¶ci zbiorniczka wyrównawczego.
Po d³u¿szej pracy pojazdu na wolnych obrotach termika p³ynu w zbiorniczku nie wzros³a. Sta³a w miejscu.
Kurcze sam ju¿ nie wiem.
Teraz moje pytanie. Potrzebujê pe³nego schematu uk³adu ch³odzenia do silnika 1.8 ADR
Muszê poj±æ jak jest wymieniany p³yn ch³odniczy. Na jakiej zasadzie on dzia³a. Czy np puszcza gor±cy p³yn przez termostat na ch³odnicê czy np jest tak jak w ABZ ¿e zasysa ch³odny p³yn przez siebie. |
_________________ Wyrazy szczerego ¿alu i wspó³czucia z powodu ¶mierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Go¶æ [Usuniêty]
|
Wys³any: 2015-01-05, 21:45
|
|
|
A korek nie wypuszcza cisnienia? Bo mo¿e uk³ad potrzebuje ci¶nienie a go nie ma? Sprawd¼ na ciep³ym czy jest w uk³adzie ci¶nienie. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Ernest
Je¿dzê: A8 D2 S-line
Pomóg³: 100 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Sk±d: Ostrowiec ¦w.
|
Wys³any: 2015-01-05, 21:53
|
|
|
W sumie... co¶ te¿ w tym mo¿e byæ. P³yn siê nie zagotuje bo pilnuje go wisco.
Czy od A8 do A4 bêd± zamienne ? Wiem ¿e w niuni mam w 100% sprawny korek.
Ale o schematy uk³adu te¿ bym poprosi³ jesli nie sprawi to wielkiego problemu |
_________________ Wyrazy szczerego ¿alu i wspó³czucia z powodu ¶mierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imiê: Micha³
Je¿dzê: S-klasa W221
Pomóg³: 75 razy Do³±czy³: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Sk±d: Elbl±g
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Ernest
Je¿dzê: A8 D2 S-line
Pomóg³: 100 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Sk±d: Ostrowiec ¦w.
|
Wys³any: 2015-01-05, 23:04
|
|
|
Dziêkuje serdecznie Micha³.
Jutro sprawdzê korek. Ciekawe czy podejdzie od niuni. |
_________________ Wyrazy szczerego ¿alu i wspó³czucia z powodu ¶mierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imiê: Krzysiek
Je¿dzê: sporadycznie
Pomóg³: 127 razy Do³±czy³: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Sk±d: Oderwany od rzeczywisto¶ci
|
Wys³any: 2015-01-06, 01:25
|
|
|
ernesto napisa³/a: | Czy od A8 do A4 bêd± zamienne ? Wiem ¿e w niuni mam w 100% sprawny korek. |
Oba maj± nr 443 121 321 wiêc tak |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imiê: Ernest
Je¿dzê: A8 D2 S-line
Pomóg³: 100 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Sk±d: Ostrowiec ¦w.
|
Wys³any: 2015-01-06, 12:31
|
|
|
To jutro zacznê od tego. W sumie co¶ mo¿e byæ z tym korkiem bo ginie mi p³yn. Wycieków brak. Na wycieki jestem chory zw³aszcza je¶li chodzi o p³yn. I mo¿liwe ¿e odparowuje z powodu braku ci¶nienia w uk³adzie.
Dziêkuje ch³opaki
Punkcik dla ka¿dego
Dam znaæ co wydedukowa³em |
_________________ Wyrazy szczerego ¿alu i wspó³czucia z powodu ¶mierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatno¶æ. |