Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-01-06, 21:00 [D3 ALL
] Pomocy jak wyjąć wentylator nagrzewnicy
|
|
|
Panowie zamówiłem u chłopaków z car2parts silnik wentylator nagrzewnicy i bardzo proszę o wyjaśnienie krok po kroku jak się do niego dostać?
Co trzeba odkręcić aby go wyciągnąć ? wiem że uszczelkę 4 plastikowe kołki osłonę filtra oraz filtr pyłkowy i widać teraz te dwie klapki.
Pomóżcie proszę. |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-10, 09:37
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2015-01-10, 11:54
|
|
|
Jest trochę roboty żeby wszystkie śrubki z obudowy odkręcić . Niektóre się obracają razem z nakrętką która jest chyba wtopiona w plastik i niestety musisz kombinować . Zmieniałem już dawno i nie pamiętam dokładnie ale przeszkadza w wyjęciu mechanizm wycieraczek . Mi to zajęło jakieś 3 godziny . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
lukasz88
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ŁUKASZ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 236 Skąd: michałowo
|
Wysłany: 2015-01-10, 12:17
|
|
|
i co kolego poradziłeś z wentylatorem ?? jak nie to pisz ja niedawno przerabiałem to mi zajeło pół godziny z wlutowaniem nowych szczotek to jak coś to pomooge |
_________________ łukasz88 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-01-14, 23:54
|
|
|
1. zdjęcie plastików, filtra kabinowego
2. odkręcenie plastikowej obudowy nad silnika
3. zdemontowanie wycieraczek, podszybia... wyjęcie mechanizmu wycieraczek.
4. by wyjąć mechanizm wycieraczek trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego (delikatnie wyjąć z czarnej plastikowej obudowy jest na zatrzaskach i pod zbiornikiem masz jeszcze jedną śrubę do odkręcenia.... musisz przy zbiorniku uważać na przewód od czujnika płynu chłodzącego bo mi po podniesieniu zbiorniczka wypiął się i "wciągnął" do środka - później przez nadkole musiałem go wymacać i przełożyć przez dziurę by wpiąć)
5. zdemontować aluminiową belkę (te dwa aluminiowe pierdzielniki) bo inaczej nie wyjmiesz obudowy plastikowej pod którą jest silnik dmuchawy (w belkach aluminiowych są takie plastikowe końcówki - uważaj by nie wypadły... )
6. demontujesz plastiki osłony silnika, odkręcasz silnik i możesz go wyjąć
7. montujesz nowy - nie ma opcji by zamontować go niewłaściwie, czy złą stroną bo nie pasuje
8. wszystko skręcasz w odwrotnej kolejności ale przed skręceniem sprawdzasz czy silnik pracuje i nic nie ociera (czy obudowa plastikowa silnika, kabel od silnika - zostało prawidłowo poskładane)
przy pierwszym podejściu i wyciągnięciu wtyczki od poziomu płynu chłodzącego zabawy na 3h |
|
|
|
|
lukasz88
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ŁUKASZ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 236 Skąd: michałowo
|
Wysłany: 2015-01-19, 13:22
|
|
|
bardzo się cieszę że mogłem pomóc jeśli chodzi o mnie jak najbardziej zgadzam się na zdjęcia zapewne niejednemu się przyda też miałem problem z tym przewodem z tyłu |
_________________ łukasz88 |
|
|
|
|
|
|
|
karokarolinka
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33 Dołączyła: 13 Gru 2014 Posty: 39 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 2015-03-01, 03:48
|
|
|
dracus6662 czy mogłabym prosić o linka do tego maunala, bo nigdzie nie widzę takiego działu jak Warsztat, a przez szukajkę dotarłam tylko do tego wątku.
A bardzo potrzebowałabym informacji, jak wymienić ten wentylator dmuchawy, bo bardzo ciężko chodzi, tzn. nie chce się włączać, a jak już się włączy to kręci się tak wolniej/szybciej wolniej/szybciej, jakby mu pary brakowało, wygląda mi to na szczotki. No i u elektryka pokazuje błąd 01273 - Dmuchawa świeżego powietrza (V2) 009 - Przerwa / zwarcie z masą i to najprawdopodobniej właśnie ten wentylator. I tak już niepotrzebnie wymieniłam moduł sterowania wentylatorami (rezystor dmuchawy) kosztowało mnie to sporo, bo mnie warsztat naciągnął, ze to od tego mi się nie chce załączać klimatronik (a dokładniej nie włączają się wentylatory, tylko coś pyka) - wymienili i du...a dalej to samo. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-03-01, 17:03
|
|
|
słuchaj postaram się dzisiaj wstawić. |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
karokarolinka
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33 Dołączyła: 13 Gru 2014 Posty: 39 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 2015-03-01, 18:24
|
|
|
Super, gdyby ci się udało to będę zobowiązana i wdzięczna a za chęć pomocy leci buziak do ciebie :* |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-03-01, 20:52
|
|
|
karokarolinka napisał/a: | (...) nie chce się włączać, a jak już się włączy to kręci się tak wolniej/szybciej wolniej/szybciej, jakby mu pary brakowało, wygląda mi to na szczotki. No i u elektryka pokazuje błąd 01273 - Dmuchawa świeżego powietrza (V2) 009 - Przerwa / zwarcie z masą i to najprawdopodobniej właśnie ten wentylator (...). |
Ja bym obstawiał na połączenia elektryczne, może wtyczka nie łączy lub wiązka jest naderwana/uszkodzona, lub też zawilgocona. Tu trzeba sprytnego elektryka. Wentylator pewnie jest dobry, ale ma za słabe zasilanie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
karokarolinka
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Karolina
Jeżdzę: D3
Wiek: 33 Dołączyła: 13 Gru 2014 Posty: 39 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 2015-03-02, 03:16
|
|
|
dziękuje
dracus6662 napisał/a: | zajechane lub zajechana szczta na jednym z wentylatorów zwarcie do masy(na to bym obstawiał) |
też tak mi powiedział elektryk, u którego byłam, więc pewnie to to, bo akumulator mam w pełni sprawny, a opornicę już mi jedni mechanicy wymienili, więc na 100% jest sprawna
pebo napisał/a: | Ja bym obstawiał na połączenia elektryczne, może wtyczka nie łączy lub wiązka jest naderwana/uszkodzona, lub też zawilgocona. Tu trzeba sprytnego elektryka. Wentylator pewnie jest dobry, ale ma za słabe zasilanie. |
Bardzo bym się cieszyła, gdyby twoje podejrzenia się potwierdziły, tylko że właśnie będzie problem, aby znaleźć kogoś, kto mi to solidnie sprawdzi i potem zrobi, bo nasze autka są tak skomplikowane, że bardzo łatwo jest coś zepsuć tudzież połamać
Podsumowując jest szansa, że wymiana szczotek (jeśli się oczywiście da) lub poprawa połączeń elektrycznych naprawi mi klimatronik i znów w aucie będzie wiało jak należy. Jak już będę miała to naprawione, dam znać, co dokładnie było przyczyną, aczkolwiek może to potrwać dłuższy okres czasu, bo na razie brak mi pomysłów, gdzie by oddać auto, aby zrobili to w rozsądnej cenie. ASO raczej odpada, bo tam to zaraz mi pół auta będą chcieli wymienić. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-03-02, 06:04
|
|
|
Climatronic? on chyba sprawny jest... raczej to problem ze szczotami można je wymienić na 100% koszt nie wielki roboty hmmm trzeba wyciągnąć silnik w aso wymienią ci dmuchawę na nową i tyle bo oni nie wymieniają szczotek. |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz88
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ŁUKASZ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 236 Skąd: michałowo
|
Wysłany: 2015-03-02, 08:07
|
|
|
Witam kolegę ja też czekałem na ten opis z ciekawości hehe przypomniała mi się ciekawa naprawa jak bym sam to nie dawno robił. A tak po za tym to koleżance można by pomóc tylko kawałek jest do mnie lub do Ciebie jak by nikt u niej na miejscu nie chciał to zapraszam pomożemy oczywiście na 99% to będą szczotki pozdrawiam |
_________________ łukasz88 |
|
|
|
|
magicshow
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 115 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-02, 17:48
|
|
|
czy szczotki tego wentylatora można gdzieś dostać? czy jest tylko opcja kupna nowego bądź używanego? na jakieś aukcji widziałem taką dmuchawie i było napisane ze jest po wymianie owych szczotek i że niby są żywotniejsze niż co były. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-03-02, 17:59
|
|
|
A ja mam pytanie czy opcjonalnie są dwie nie zależne dmuchawy bo u mnie jest jedna podwójna ?? |
|
|
|
|
|