Autor |
Wiadomość |
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-01-08, 12:38 [D2 preFL ALL
] A8 D2 4.2 4HP24A jaki w końcu olej - różne
|
|
|
Witam!
Prawie rok temu robiłem skrzynie w Autojózefów. Skrzynia to 4hp24a chce sprawdzić stan oleju i ewentualnie dolać, dzwoniłem do nich jaki olej najpierw powiedzieli mi że jakiś castrol żółty, następnie że się pomylił bo myślał że 5hp i do mojej ma być wyłącznie dexron.
Co lepsze według specyfikacji skrzyni ma być dexron II lub III mineralny a na stronie mobila jak się dobiera olej to podaje że mobil 71141 a to olej półsyntetyczny????
Ja już nie wiem o co chodzi i jaki olej mam wlany, czy jak doleje inny olej stanie się coś?
Jaki powinien w końcu być olej dla tej skrzyni?
Skrzynia chodzi idealnie tylko raz na 100 ostrych hamowań auto gaśnie a to podobno objaw zbyt małej ilości oleju. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-08, 12:43
|
|
|
A gdzie ten olej uciekł skoro go za mało?
To jaki masz wlany nie wiedzą już najstarsi górale,a na forum znajdziesz ze do 4hp powinien być dextron3. |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-01-08, 12:53
|
|
|
Olej nie zostawia plam, nie cieknie, może jest go dosyć, może za mało wlali, może delikatnie poci się przewód do chłodnicy, w poprzednim a8 po zakupie dolałem 3 litry! I auto jeździło normalnie przed dolewką i też nie ubywało. Wiem że w skrzyni się dolewa olej i wymienia, chociaż nie rozumiem w jaki sposób on znika.
A dlaczego Mobil twierdzi że ma być inny olej?
A może poznam go po kolorze są żółte i czerwone. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-08, 13:09
|
|
|
Może i tak ale nie jestem pewien czy dextron III tez nie ma żołtawego odcienia. Bo dextron II to bankowo czerwony. |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-01-08, 13:20
|
|
|
Może podobno być Dexron II Dexron III lub półsyntetyk ważne żeby nie zmieszać, dextron II z III można zmieszać ale minerał z syntetykiem może uszkodzić skrzynie.
Sprawdziłem właśnie mam czerwony olej. |
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-01-08, 13:29
|
|
|
DEXTRON III jest ciemno pomarańczowy sam już nie wiem jaki mam wlany |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-08, 14:45
|
|
|
Do skrzyni 4hp24 zalecany jest mineralny klasy Dextron II/III. |
_________________
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-08, 17:12
|
|
|
Wg TEGO dokumentu Mobil LT 71141 należy do tej samej klasy co Dexron III. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-08, 17:32
|
|
|
Też kiedyś miałem i podmieniałem na dextron II bo czerwony zleciał ale ASB była juz w agonii i po remoncie dali całośc DextronIII |
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-01-18, 05:37
|
|
|
Koledzy po wymianie odm wszystkich nie ma tego problemu i obroty są niższe tak jak powinno być nie 1100-900 tylko około 700rpm auto teraz wogóle nie gaśnie nawet przy ostrych hamowaniach ale tak btw mogę dolać Mobil ATF LT 71141 tak jest wg. ich strony dobierania oleju |
|
|
|
|
|
|
|
|