Autor |
Wiadomość |
kamkoz08177
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 2015-01-31, 12:41 [D2 01 4.2PB/LPG
] Kontrolka Check Engine
|
|
|
Witajcie. W październiku kupiłem A8 od znajomego. Wszystko o niej widziałem. O tym że check engine świeci się cały czas też. Ja się do tego przyzwyczaiłem ale każdy to wsiądzie z boku od razu o to pyta, więc chce się tego pozbyć.
Jak w temacie. Mam u siebie 4.2 z 2001r z czterema sondami. Jeden dolny kat mam z silnika 3.7 (jest mniejszy). Czy dlatego może mi wywalać ten błąd? Czy wstawienie emulatora drugiej sondy dostępnej na allegro (redukcja która odsuwa sonde od kata) rozwiąże problem? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-31, 13:55
|
|
|
Zobacz jakie masz błędy w sterowniku i dopiero działaj bo tak to na ślepo wymienisz 30% części i dalej będzie problem.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kamkoz08177
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 2015-03-13, 18:21
|
|
|
Witajcie. Zaczął mi brzęczeć jeden KAT i póki kupię drugi używany postanowiłem go całkiem wystukać i założyłem samą pustą puszkę.. Czy można tak jeździć? Tylko z jednym KATem? Szukam póki co używanego, lecz podoba mi się dźwięk auta, lecz czy to nie szkodzi dla silnika? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-13, 18:42
|
|
|
wywalić kontrolkę
bo coś mi się wydaje że w twym przypadku to walka z wiatrakami |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-13, 19:37
|
|
|
babola będzie miał |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-13, 19:43
|
|
|
To czemu ja nie mam? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-13, 20:43
|
|
|
beyer28 napisał/a: | To czemu ja nie mam? |
Bo AQF ma tylko 2 sondy.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-13, 20:48
|
|
|
ja nie mam katow i 4 sondy i nie swieci mi sie check engine, ale zauwazylem ze w ogole przy zapalaniu nie pojawia sie ta kontrolka, wiec ktos jakis opornik wstawil albo co... <niewiem>
czy VAGiem da sie wylaczyc kontrolki, bo zaroweczki raczej nie wyjmiesz bo sa diody smd |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-13, 20:56
|
|
|
Wycięcie z ECU. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
djwaldee
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldemar
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 104 Skąd: Chocianów
|
Wysłany: 2015-10-11, 19:03
|
|
|
ja nie mam katow, ale jak zly lpg zatankuje to kat sie zaswieci i buda trzepie. na PB jest zawsze ok. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-11, 19:52
|
|
|
djwaldee napisał/a: | ja nie mam katow, ale jak zly lpg zatankuje to kat sie zaswieci i buda trzepie. na PB jest zawsze ok. |
I Ty pewnie myślisz że CAT dotyczy katalizatora ??
CAT to w przedliftach popularny "check" I jesli ci na złym LPG wywala to musi byc bardzo złe(w okolicy Chocianowa trudno o dobre) Albo też masz gaz do regulacji. |
|
|
|
|
|
|
|
piotrekdomy
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 52 Skąd: GDA
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:12
|
|
|
U mnie też cały czas się pali check, jak skasuje błąd i jezdze na pb to wszystko jest ok, a jak wrzuce gaz to po 20 km od razu się włącza check, ale olewam to bo to przecież gaz ma wyższą temperature spalania i sonda
wykrywa błąd... Ale od czasu do czasu i tak trzeba podłączyć go do kompa bo miałem kiedyś problem z cewka cylindra nr 2 a to też Sygnalizuje check... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:21
|
|
|
Co ty wymyslasz?? Żaden check sie nie powinien palic od LPG.. |
|
|
|
|
|
|
|
piotrekdomy
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 52 Skąd: GDA
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:49
|
|
|
Nie wymyślam tylko mowie jak jest, jak na LPG zapala się check engine to albo sonda lambda albo zużyte wtryski od gazu albo rozregulowany parownik it,, i nie mów ze LPG nie ma nic do checka, przecież jak instalujesz gaz to trzeba tak "oszukać " komputer sterujący silnikiem żeby ten nie zauważył różnicy między pb a LPG a LPG ma inne parametry spalania |
|
|
|
|
|