Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-02-04, 06:34 [D3 04 4.0TDI
] Napęd pompy wody.
|
|
|
Witam,
Ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak zbudowany jest napęd pompy wody w moim 4.0? Da sie go zdjąć bez ruszania rozrządu? Jaki to numer części i ile to może kosztować?
Generalnie pompe wody obracam palcem więc stawiam na urwany wałek pompy lub na tą dziwną przekładnię pomiędzy pompa a rozrządem...
Załączam rysunek poglądowy:
pozdro,
Karol |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-02-05, 21:44
|
|
|
Czy masz silnik ASE? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-02-08, 10:40
|
|
|
drago_o napisał/a: | (...) teraz demontuję pompę oleju... (...) |
Na priva'a poszły instrukcje. Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-02-08, 13:26
|
|
|
Hehe... Wszystko już ogarnołem. Teraz zostało już ostatnie co mnie napawa obawami. Jak zakreciłem wałkiem to przeskoczył łańcuch napędu pompy. Według autodaty nie ma żadnych parametrów ustawienia tych zębatek i łańcuchów. Trochę się boje czy to nie są jakieś wałki wytwarzające i silnik będzie po odpaleniu chciał wyskoczyć spod maski ;P
Stąd był mój temat z zapytanie o funkcję zębatki znajdującej się nad tą główną. Mam nadzieję, że to tylko prowadzenia łańcucha |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-02-08, 22:33
|
|
|
drago_o napisał/a: | (...) Trochę się boje czy to nie są jakieś wałki wytwarzające i silnik będzie po odpaleniu chciał wyskoczyć spod maski (...) |
Masz może na myśli wałki wyrównoważające? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-02-15, 13:32
|
|
|
Tak, android poprawił. Ale w 4.0 ich chyba nie ma a w 3.0 w tym miejscu właśnie są(tak mi się wydaję bo zębatka ma już regulację i ustawienia).
PS. Przeleciałem cała ETKA i nie ma ani jednej części, która mogłaby się znajdować za tą zębatką i być nią napędzana.... To może być tylko prowadzenie łańcucha? Bo przeskok na napędzie pompy oleju, wody i wspomagania to nic ważnego ale jak tam coś innego jest to trochę klops bo nie planowałem wyjmowac silnika...
DODANO: po edycji
Koło zębate znajdujące sie w centrum silnika pomiedzy kołami głowic i głównym kołem zębatym jest tylko prowadzeniem łańcucha i jego przeskoczenie niczym nie skutkuje... AMEN |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
nikos.88
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-05, 18:29
|
|
|
Pozwolę sobie odświeżyć... Jestem tu nowy, dopiero co sprawiłem sobie D3 4.0 ON i mam podobny problem... na wałku pompy zostały resztki pompy wody i za żadne skarby nie da się tego wyjąć. Jak zdemontować wałek od pompy? Trzeba zdjąć miskę?? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-05, 21:28
|
|
|
Walek pompy wody powinien normalnie wyjsc. Wiec jesli zdemontowales pompe to najnormalniej ciagniesz walek do siebie i wychodzi z gniazda w pompie oleju. Tak powinno być.
A jesli go chcesz wymieniac to polecam kupic dobrego imbusa i dociac tak 5mm dluzszego niz ori. Lepiej siedzi w gniazdach i sie nie obrabiaja. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
nikos.88
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-06, 18:48
|
|
|
Ten akurat nie chce wyjść normalnie... Krzywy. Stąd też moje pytanie, czy ktoś wie, Jak wydostać go z drugiej strony..? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-06, 18:51
|
|
|
Z drugiej nie wyjmiesz go. Idzie do przekladni pompy oleju i nie da sie go na druga strone przecisnac ani wyjac pompy oleju bez wyjecia tego szesciokata. Rozbieralem to kompletnie osobiscie i niestety wiem to na pewno.
P.S. Jak dales rade go skrzywic? Znaczy skrecil sie moze? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
nikos.88
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-06, 19:05
|
|
|
Kupiłem takie za pół ceny.. Grzał się, więc stwierdziłem, że to nic wielkiego i wezmę..:) zakładając, że wałek nie wyjdzie stronà, którą powinien, to jak mogę się do tego zabrać? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-06, 19:10
|
|
|
Hymm... spuscic olej, zdjac miske, smoka. Brzeszczotem go uciac z odkurzaczem w reku aby wiory nie przyklejaly sie dooleju. Wymontowac pompe oleju. Wyjac z niej koniec tego walka jakos bo pompa droga. Drugi kawalem wyjac/wybic jakos z obudowy/bloku. Aby wyjac pompe oleju bedzie tam jeszcze jeden walek na sprezynie z drugiej strony i trzeba go odciagnac aby pompa wyszla.
Upewnij sie ze gniazdo i pompa oleju nie sa uszkodzone bo szkoda to drugi raz rozbierac. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
nikos.88
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-06, 19:14
|
|
|
Ok, działam. Dziękuję za info |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|