Autor |
Wiadomość |
dresio85
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-02-04, 22:42 [D2 95 4.2PB/LPG
] Losowe wypadanie zapłonu na Vag i kontr
|
|
|
Witam wszystkich
Zacznę od początku. Samochód kupiłem niedawno. Jechałem i zbrakło mi gazu po czym przełączył się na benzynę po niespełna minucie czuć było brak mocy jakby przerywanie aż musiałem zjechać na poboczę zaczął nierówno pracować i zapaliła się kontrolka CAT. Jeszcze potem z dwa razy udało mi sie odpalić i tyle ale nie pracował na wszystkie cylindry i kontrolka migała Cat. Więc na vagu wychodzi losowe wypadanie zapłonu, wypadanie na 1,2 i 5 cylindrze.
Zamiana modułów kablami pokazuje dalej te same błędy-kupiłem już sprawne moduły ale nie dało to żadnego skutku.
Wyjąłem cewki i zamieniłem 1 z 3 cewke, brak zmiany. Dają iskę na obudowę. Odpala na plaka. Odłączyłem instalacje LPG wyjmując bezpiecznik, bez zmian. Paliwo jest podawane, odkręcałem przewód paliwowy i pompuje paliwo zresztą słychać pompkę. Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną, może wy coś doradzicie bo już pomysłów mi zbrakło a auto stoi 30 km od jakiegoś mechanika a Automatu za bardzo nie można holować :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-04, 22:48
|
|
|
Może wtryski od PB padły i taki efekt...
dresio85 napisał/a: | auto stoi 30 km od jakiegoś mechanika a Automatu za bardzo nie można holować :-/ |
...można holować max do 50km ale też nie przekraczając chyba 50km/h. Lewrek ustawiony w pozycji N |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dresio85
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-02-04, 22:54
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Może wtryski od PB padły i taki efekt... |
jutro podholuje i zatankuję gazu i spróbuje awaryjnie z gazu go odpalić ale to chyba nie wtryski tak nagle padłoby instalacja ma niecałe 3 lata wiec wtryski PB raczej nie są wysłużone. Żadnych oznak wczesniej, na benzynce bardzo pieknie jeżdził. |
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-02-04, 22:54
|
|
|
Paliwo podaje ale czy ma ciśnienie?
sprawdź kompa od gazu bo wygląda na to ze nie przełącza na wszystkie wtryski.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-02-04, 22:59
|
|
|
Może masz zle włożoną pompe paliwa?Spróbuj mu benzyny dolać |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-04, 23:15
|
|
|
Podobne objawy miałem jak się rozleciał kabel od czujnika położenia wału. Jak odpalisz zakręć silnik powyżej 4tys. obrotów, bo wtedy właśnie wyskakuje błąd czujnika wału jak jest niesprawny. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-04, 23:43
|
|
|
Ej, no ale co pokazuja sondy lambda po odpaleniu nawet na plaka? Nie ma jakichs informacji dodatkowych o tym ze sklad mieszanki niewlasciwy? No musi cos takiego byc przy wypadajacych zaplonach na benzynie. Mozesz podac pelna liste bledow z vaga i zlogowac chociaz sondy na kulejacym silniku ?
Jak przedmowcy mowia, na 100% trzeba sprawdzic cisnienie paliwa na listwach. Bo jak na gazidle smigales z susza w baku to pompa pewnie sie zatarla. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-02-05, 08:20
|
|
|
Zaholuj auto na pobliską stacje lpg. Zatankuj gazu. Odpal auto awaryjnie na gazie i zobacz jak pracuje. Na początku będzie chudził dziwnie do puki reduktor się nie rozgrzeje.
Jesli na gazie będzie ok to elektryke typu cewki, moduły zostaw w spokoju. Szukaj winy po stronie układu paliwowego. Wtryski, wtyczki, pompa paliwa. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-02-05, 08:21
|
|
|
Ewidentnie brak paliwa. Tylko z jakiego powodu?
Ciśnienie obowiązkowo sprawdzić. A profilaktycznie dolać paliwa do baku (myślę ze to pomoże).
Na gazie powinien odpalić awaryjnie, jak masz dobry akumulator, bo chłodno i może trzeba będzie pokręcić troszkę. |
|
|
|
|
dresio85
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-02-05, 09:16
|
|
|
Paliwa jest prawie pół zbiornika jak coś. |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-02-05, 09:58
|
|
|
A ja się założe że jak dolejesz jej piątke Pb to zapali bez problemu Mam identycznie,dlatego jeżdze cały czas z pełnym zbiornikiem.Proponuje zanim wymienisz wszystkie możliwe czujniki zacząć od rzeczy najprostszej |
|
|
|
|
dresio85
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-02-05, 11:54
|
|
|
Dzis zaleje banke paliwa i gaz zatankuje i zobaczymy co bedzie sie działo, pytalem mechanika tutaj u mnie to mowił ze wypadanie zapłonu czesto jest przez instalacje gazową. A powiedzxie mi czy na Stag 300 odpale go awaryjnie tz czy da radę. Przycisk przekrecenie kluczyka pip pip i odpali czy może być problem? jakies podgrzanie parowników albo polewanie gorącą wodą zastosować? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-05, 12:50
|
|
|
dresio85 napisał/a: | A powiedzxie mi czy na Stag 300 odpale go awaryjnie tz czy da radę. |
da rade...przy kręceniu zapłonem musisz jednocześnie i nieprzerwalnie trzymać włącznik lpg.
fajnie miec taką funkcje w razie W, ja niestety w BRC nie moge awaryjnie z LPG opalic...ale i narazie nie potrzebowałem i nie musze |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
dresio85
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-02-05, 22:33
|
|
|
Więc koledzy było to tak, zaholowali mnie na stacje zatankowałem gaz. I wyobrazcie sobie odpalił od razu. Benzyny nawet nie tankowałem. Trochę kulał na początku na benzynie ale na gazie chodził idealnie, jak już się rozgrzał troszkę to i na PB pracował ok. Nie wiem co tutaj jest grane ale chyba niezle nas....e jest w tym gazie... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-05, 22:35
|
|
|
Sugerujesz paliwo? Poczekaj do jutra jak odpalisz i bedzie ok to tak jak nie to...nie |
|
|
|
|
|