Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2015-02-14, 20:55   [D2 ALL ] Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego

Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego

Czas ok. 2~3h, koszt 70~100zł

Narzędzia:
- podnośnik
- klucz do kół
- szczypce segera + zmodyfikowane szczypce segera ( https://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s#t=888 )
- klucze płasko-oczkowe 11, 13, 14, 15
- nasadka imbus 5
- przyrząd do cofania tłoczków hamulcowych
- nasadka 17 1/2"
- płaski wkrętak
- końcówka do zakręcenia przewodu hamulcowego

Materiały:
- tłoczek np Autofren D025126
- reperaturka zacisku np Autofren D4098
- smar do tłoczków np ATE 03.9902-0501.2
- smar do prowadnic np Textar Cera Tec
- płyn hamulcowy (tu już zależy jaki macie zalany)

1. luzujemy koło, podnosimy samochód i ściągamy koło
2. luzujemy przewód hamulcowy (14), odpowietrznik (11), demontujemy zacisk z jarzma (13 dla śruby i 15 dla prowadnicy),
wypinamy linkę hamulca ręcznego całkowicie wykręcamy przewód hamulcowy i zaślepiamy go
3. dźwignią hamulca ręcznego wypychamy tłoczek z zacisku, wydłubujemy osłonę pyłową i uszczelkę
4. szczypcami segera demontujemy prowadnicę z tłoczka, wymieniamy jej uszczelkę, smarujemy pastą do tłoczków i montujemy
z powrotem w nowym tłoczku
5. zmodyfikowanymi szczypcami segera demontujemy pierścień wewnątrz zacisku
6. odkręcamy dwa imbusy napinające sprężynę powrotu dźwigni hamulca
7. wyciągamy cały mechanizm, czyścimy całość, zmieniamy oring na części gwintowanej oraz simmering w korpusie zacisku, oś
dźwigni hamulca ręcznego smarujemy smarem do prowadnic i składamy całość w ten sposób, że umieszczamy zacisk w imadle, na
gwintowanej części umieszczamy nasadkę 17 i przyrządem do cofania tłoczków ściskamy sprężynę po czym zakładamy pierścień
segera
8. składamy zacisk nie zapominając o przesmarowaniu smarem tłoczka
9. z jarzma demontujemy prowadnice, czyścimy je, zmieniamy uszczelki, smarujemy i montujemy z powrotem
10. montujemy zacisk, odpowietrzamy go, zakładamy koło i to by było na tyle

Zdjęcie jak wszystko po kolei jest poskładane:
-> http://images66.fotosik.p...a5c53d4bb7e.jpg
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.