Autor |
Wiadomość |
Darecki121
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 24 Skąd: Siedlce/Kraków
|
Wysłany: 2015-02-22, 19:02 [D2 00 4.2PB
] Instalacja gazowa do 4.2 Q
|
|
|
Czytałem już wiele postów nt instalacji gazowej do A8 a teraz przyszedł czas dobranie i założenie u mnie tylko jest pewne ale:
1. Moje Audi to amerykan - w związku z powyższym ma w podłodze bagażnika a właściwie pod nią (we wnęce koła) jakieś pompy par paliwa czy coś takiego. Nie bardzo jest jak włożyć tam butlę w koło bo to dziadostwo jest wyprofilowane w podłodze o d spodu do środka bagażnika - taka piramida - na tym wszystkim leży sobie koło. Co z tym zrobić? Nadmieniam, że podłoga jest z jakiegoś plastiku... Podobno cały ten element jest przyklejany do karoserii - da się go wymienić? - chodzi o podłogę bagażnika - europejskie audi nie miały tego cuda... Nie chcę wkładać walca do bagażnika...
2. Podobno silniki 310 KM z tego rocznika miały jakieś poli - coś tam wewnątrz i jak założę sobie gaz to wszystko się zniszczy i silnik może pracowac jak młockarnia lub wcale ? Jak to z tym jest? Proszę o odpowiedź bo dużo śmigam moim audi ale nie chcę go zniszczyć bo chodzi jak zegarek. Mój mechanik mi mówił że: będzie mi żarł dużo gazu (teraz 9.5 trasa pb, 17 pb miasto) a gazu 15 w trasie i 25 w mieście? Jak to naprawdę jest? Bardzo proszę o pomoc bo nie chcę zniszczyć mojej ślicznotki... Jak chodzą Wasze Audi na gazie 4.2 q?
3. I w końcu pytanie (zaznaczam, że nie chcę żeby mi brakowało mocy czy gaz nie wydalał) jaka instalacja? |
_________________ AUDI D2 4.2 Q
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-02-22, 19:14
|
|
|
Darecki121 napisał/a: | oje Audi to amerykan - w związku z powyższym ma w podłodze bagażnika a właściwie pod nią (we wnęce koła) jakieś pompy par paliwa czy coś takiego. Nie bardzo jest jak włożyć tam butlę w koło bo to dziadostwo jest wyprofilowane w podłodze o d spodu do środka bagażnika - taka piramida - na tym wszystkim leży sobie koło. Co z tym zrobić? Nadmieniam, że podłoga jest z jakiegoś plastiku... Podobno cały ten element jest przyklejany do karoserii - da się go wymienić? - chodzi o podłogę bagażnika - europejskie audi nie miały tego cuda... Nie chcę wkładać walca do bagażnika... |
Usunąc, niektore warsztaty LPG sie tym zajmuja w pakiecie z instalacja.
Darecki121 napisał/a: | (teraz 9.5 trasa pb, 17 pb miasto) a gazu 15 w trasie i 25 w mieście? |
Tak praktycznie jest jesli nie jezdzisz oszczednie tylko normalnie.
Darecki121 napisał/a: | Podobno silniki 310 KM z tego rocznika miały jakieś poli - coś tam wewnątrz i jak założę sobie gaz to wszystko się zniszczy i silnik może pracowac jak młockarnia lub wcale ? Jak to z tym jest? Proszę o odpowiedź bo dużo śmigam moim audi ale nie chcę go zniszczyć bo chodzi jak zegarek. |
Rzadko idzie spotkac 4.2 bez gazu, a te z gazem jakos jezdza takze chyba nie bardzo im szkodzi |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-22, 19:21
|
|
|
Jak jestes w stanie oszukac czujniki od tego ukladu par to gazownicy z podlogą powinni sobie poradzic i wywalic to wszystko na spokojnie.
Spalanie na gazie powinno byc wieksze o maks 20% niz na benzynie.
Instalacja - jaka zalezy od tego ile masz na nią pieniędzy i co chcesz tak naprawdę włożyc do auta. Moim zdaniem komponenty z najwyzszej polki takie jak zestaw BRC czy PRINS są pomimo swojej dobrej jakosci nie warte ceny jaką trzeba za to zaplacic w porownaniu do alternatywy. Znajdziesz na pewno wiele osob na forum ktore sie z tą teorią nie zgodzą bo kazda sroczka swoj ogonek chwali. Najsensowniejszym rozwiazaniem wedlug mnie w stosunku jakosc/cena bedzie zestaw:
1. Wtryskiwacze barracuda lub hana
2. Reduktor KME Twin (ktory jest tak naprawde dwoma reduktorami KME TUR) lub Dwa reduktory obslugujace minimum 200 koni kazdy.
3. Elektronika do wyboru, najlepiej cos co ogarnia wiekszosc gazownikow czyli Stag 300-8 ISA-2, Tech 328, AEB czy Agis (kolejnosc ktora podalem odwierciedla ilosc gazownikow ktorzy to ogarniaja)
4. Butla wedlug uznania ale koniecznie z wielozaworem ekstra i miedzia 8mm lub faro 8mm (zeby nie kladli 6)
Wazniejszy od komponentow jest jednak kumaty gazownik ktory to wszystko zalozy i ogarnie. Naprawdę poczytaj forum LPG i jedz nawet kilkaset kilometrow ale do kogos kto wie co robi. Nie oszczedzaj na montazu i komponentach, oszczedzaj potem na bezawaryjnej eksploatacji. Silniki 4,2 przymuja podtlenek propanu-butanu rewelacyjnie. Wazne zeby instalka byla dobrze zamontowana i dobrze wystrojona. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-02-22, 20:51
|
|
|
dawno nie czytałem takiej fajnej wypowiedzi
polać mu |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-02-22, 22:24
|
|
|
jak pepi mówi że ok to ja też |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-22, 22:52
|
|
|
Preston, wpadnij do mnie do bydgoszczy To nie dosc ze cos dobrego zezremy to jeszcze mojego golfa obejrzysz (co kazde S8 zjada bez pierdniecia). Z inowroclawia ktory odwiedzasz daleko nie masz, nocleg gwarantuje w razie czego |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-02-23, 07:06
|
|
|
nie każde tylko seryjne |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-23, 11:16
|
|
|
Bugalon napisał/a: | 1. Wtryskiwacze barracuda lub hana
2. Reduktor KME Twin (ktory jest tak naprawde dwoma reduktorami KME TUR) lub Dwa reduktory obslugujace minimum 200 koni kazdy.
3. Elektronika do wyboru, najlepiej cos co ogarnia wiekszosc gazownikow czyli Stag 300-8 ISA-2, Tech 328, AEB czy Agis (kolejnosc ktora podalem odwierciedla ilosc gazownikow ktorzy to ogarniaja)
4. Butla wedlug uznania ale koniecznie z wielozaworem ekstra i miedzia 8mm lub faro 8mm (zeby nie kladli 6) |
To są tzw krzaki-składaki i zwykle nie działają chyba że....
Bugalon napisał/a: | Wazniejszy od komponentow jest jednak kumaty gazownik ktory to wszystko zalozy i ogarnie. |
To jest klucz do sukcesu jazdy na LPG,niestety bardzo trudno go znaleźć. |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-02-23, 21:23
|
|
|
Na LPG forum znajdziesz wszystkie odp na Twoje pytania |
_________________ xyz |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-23, 22:54
|
|
|
Witam!
Bugalon napisał/a: | Silniki 4,2 przymuja podtlenek propanu-butanu rewelacyjnie. | -jadalem w kilku podobno dobrych miejscach w Bydgoszczy lub okolicy ale nigdy czegos takiego mi nie podali.
Stefan.
Ps.Jezeli jestes zaineresowany STAGi em moge odsprzedac za ulamek ceny. |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-23, 23:12
|
|
|
Zakładaj kolego, kompromis pomiędzy ceną, jakością i niezawodnością czyli BRC - a będziesz miał błogi spokój i radość z użytkowania |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-24, 13:25
|
|
|
JIMM napisał/a: | Zakładaj kolego, kompromis pomiędzy ceną, jakością i niezawodnością czyli BRC - a będziesz miał błogi spokój i radość z użytkowania |
Polać mu!
Ale dziś z palety BRC mamy bodajże 3 konfiguracje cenowe i to tez sie na jakości gratów odbija. Uczciwy gazownik to wyjaśni. Jednak najdroższa konfiguracja mnie kosztowała 5500 ponad 2 lata temu i pełna zadowoloność do dziś. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-02-24, 16:02
|
|
|
Apophis napisał/a: | Polać mu! | - chyba bardziej coś popala to już lać nie trzeba |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-24, 16:47
|
|
|
pepi napisał/a: | Apophis napisał/a: | Polać mu! | - chyba bardziej coś popala to już lać nie trzeba |
No I co z tym polaniem albo paleniem |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-02-25, 09:10
|
|
|
wybieraj |
|
|
|
|
|