Autor |
Wiadomość |
wigeth
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47 Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-03-31, 15:31 [D2 97 4.2PB/LPG
] Obroty silnika
|
|
|
witam kolegów , mam takie pytanie jakie obroty powinny być a a8 4,2 bęzybka z 97 roku chodzi o bieg jałowy. 1000 obr czy 900 ?? prosze o pomoc |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-31, 16:34
|
|
|
900-1000 to u mnie zimą jak był zimny miał. Normalnie ma coś koło 700, a na biegu z wyłączoną klimą jak stoi to ma jeszcze mniej. |
|
|
|
|
|
|
|
dareka6
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptroinic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 45 Skąd: WR
|
Wysłany: 2010-03-31, 17:34
|
|
|
http://www.a8team.pl/topics10/1455.htm |
_________________ Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW |
|
|
|
|
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-04-01, 07:16
|
|
|
Ten jest o 3.3 TDI
U mnie na zimnym max do 1200, najcęsciej 900-1000
Na ciepłym 650-700 RPM |
|
|
|
|
|
|
|
wigeth
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47 Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 24 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-04-02, 19:33
|
|
|
powiedzcie mi jeszce co odpowiada za te wolne obroty jakiśczujnik czy moze silniczek od wolnych obrotów [krokowy] |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-12-28, 18:45
|
|
|
Odgrzewam kotleta dla właścicieli ABZ-ów
Moje pytanie jest następujące. Jak jest u Was z obrotami po rozgrzaniu jednostki napędowej?
Na postoju dajmy na to wskazówka stoi na danym zakresie, po zapięciu D lub R co się dzieję z obrotami ?
U mnie bywa to różnie. Czasami stojąc na D i po przełączeniu na P obroty podnoszą się o 100 czasami 200 obr/min
To samo jest np z zapięciem z P na D lub R, spadają znacząco.
Kiedy natomiast wykonuje manewr zawracania zapinam R potem się zatrzymuję i załączam D obroty potrafią czasami podskoczyć powyżej 1200 w momencie przejścia zanim skrzynia przepnie napęd.
Dziś z kolei było troszkę inaczej, Mianowicie silnik po przejściu z P na D wskazówka praktycznie stała zamurowana w miejscu, jedynie co to usłyszałem inny dźwięk pracy silnika, że pracuje pod obciążeniem. To samo było podczas bawienia się selektorem P - R - D - R - N itd itd..
Jak to u was wygląda, Podejrzewam, że powinno być tak jak ostatnio lecz nie wiem czego się czepić.
Dosłownie stało się tak nagle a przy aucie nie majstrowałem nic. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
slaid
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 59 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-28, 18:51
|
|
|
U mnie różnica jest tylko miedzy P a D. Na P mam wyższe obroty i to o okolo 200. |
_________________ A8 ABZ; ACQ NG |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-28, 19:11
|
|
|
Około 750 na N,P i ok 650 na R,D po zapięciu klimy ok 50więcej. Po wrzuceniu na N,P z D lub R nie miałem żadnego podbicia. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-28, 20:44
|
|
|
Jerni ja w ABZcie miałem na rozgrzanym silniku na wskazówce na 3 kresce na biegu i na 4 kresce na P lub N. U ciebie jest zdecydowanie wyżej,a takiego skoku na pewno nie miałem. |
|
|
|
|
|
|
|
gonias
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 208 Skąd: Turek (WLKP)
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-29, 19:23
|
|
|
U mnie podobnie a jeżeli jest inaczej to może LPG trzeba pod obciążeniem dostroić. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-12-29, 20:41
|
|
|
To jest filmik nagrany dziś u Sebka również w ABZ
https://youtu.be/vT5t1EOQQ2M
U mnie czy na lpg czy na benzynie jest tak samo, próbowałem dziś podłączyć kompa ale szlak trafił baterię w lapku
Zastanawiam się nad podmianą krokowca. Może on ma czkawkę, jest jakiś sposób na sprawdzenie jego pracy ? Chodzi o płynność.
Zauważyłem, że obroty zadane przez ECU dajmy na to 650 mają się nijak do tych jakie są w rzeczywistości.
ECU próbuje na nim wymusić a ten żyje własnym życiem.
Mi chodzi o konkretnie ABZ i pochodne ze względu na rodzaj przepustnicy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-29, 20:48
|
|
|
a lewizny delikatnej nigdzie nie ma ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-29, 20:51
|
|
|
Paweł Ernisław na punkcie lewizny to ma zajoba Ja poszukam czy nie mam krokowca |
|
|
|
|
|