Autor |
Wiadomość |
magicshow
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 115 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-12, 15:29 [D3 03 4.0TDI
] Wymiana rozrządu i kół zębatych
|
|
|
Witam, mam takie pytanie do posiadaczy 4.0TDI którzy wymieniali rozrząd, a mianowicie czy przy zmianie rozrządu też zostały wymienione koła rozrządu i przy jakich przebiegach ja u siebie zrobiłem tylko górne napinacze z łańcuchami teraz żałuje że nie zrobiłem całości jak silnik był na wierzchu niby spód był dobry chciałem uniknąć dodatkowych kosztów bo i tak mnie sporo to wyniosło wymiana popychaczy zaworowych i pogiętych 4szt. zaworów, zrobiłem 6tys. km i słychać cykanie przy odpaleniu tylko dziwi mnie to ze na ciepłym silniku bo na zimnym po nocy tego nie ma. dzwoniłem do grodziska maz. i zrobiono mi wycenę dowiedziałem się ze koła zębate też powinno się wymienić i nie wiem co mam z tym robić czy jeździc dalej czy znowu wyciągać silnik i zmieniać rozrząd.
|
|
|
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-03-12, 16:54
|
|
|
sorry za OT, 4tys za wymiane rozrzadu ... złotymi kluczami w białych rekawiczkach ?
oszczednosci zazwyczaj mszczą sie w taki sposob.. |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
magicshow
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 115 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-12, 17:25
|
|
|
dobre dzwonie i się pytam ile wymiana to facet odpowiada z buta 2000zł i mowie ze to 4.0tdi a8 to on od razu 4tys <jezu> |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-12, 19:11
|
|
|
Cena zawsze bedzie wysoka bo trzeba do tego wywalac albo skrzynie albo caly silnik, do zdjecia jest kolo zamachowe, konwerter i cala masa innych elementow osprzetu. Dla dwoch ludzi to minimum 2 dni roboty i to musza sie sprezac zeby temat ogarnac. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
magicshow
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 115 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-12, 19:20
|
|
|
zgodzę się z tym ale nie 4tys, wydaje mi się że do 2tys to max. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-12, 23:03
|
|
|
zawsze mozesz uderzyc do ASO.
Wymiana rozrzadu w Twoim modelu to katalogowo 23rh x 280zl. (tu moge byc w starych cenach)
Jesli uwazasz ze to duzo trzeba było sobie kupic A6, albo A4.
Tak wiec cena w okolicy 4000zl za wymiane + 4900zl za manele to raptem 8900zl. W ASO bedzie kolo 12000zl.
BTW wiesz ile kosztuje sprzet do wykonania takiej usługi? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
magicshow
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 115 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-12, 23:38
|
|
|
ja tu nie pytam o cenę tylko czy ktoś wymieniał koła zębate wraz z rozrządem czy zostawiał stare, a kupując auto godziłem się na koszty utrzymania |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-13, 09:04
|
|
|
Ja tego nie robilem, ale przy tym koszcie całości (nawet jak robocizne znajdzies za 2-2,5k to calosc wyjdzie najtaniej pewnie z 5,5) to te 1-1,5k na kółka bym odżałował dla świętego spokoju. Jak ich nie wymienisz to nic się nie stanie, po prostu lancuchy ktore dasz nowe troche szybciej sie zuzyja (ale i tak ze 200k km powinny wytrzymac o ile wymienileś wszystkie łańcuchy i wszystkie napinacze)
Pytanie co dokladnie robiles bo lancuchów to tam kilka jest (a te na glowicach tylko 2), jak je wymieniales tylko częściowo robiąc samą górę to naprawdę pociągnąłeś na maksa po kosztach. Napinacze zmieniles wszystkie czy tylko te na glowicach? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
magicshow
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 115 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-13, 09:25
|
|
|
miałem pogięte zawory na 2 głowicach i zmieniłem 2 napinacze górne wraz z łańcuchami dołu nie ruszałem wymiana: świece żarowe regeneracja wtrysków oleje, filtry, uszkodzony komp slave . mogłem dołożyć te 3tys i już mieć święty spokój jak był silnik wyjęty. robiłem to u znajomego w Rzeszowie koszt robocizny to 3000zł. auto przed remontem chodziło tak https://www.youtube.com/watch?v=CdlYe8M0tvw ktoś przede mną wymienił tylko same napinacze górne widać było po dacie produkcji na napinaczach 07r i 08r. łańcuchy zostawił, strasznie były wyciągnięte. trudno trzeba będzie jeszcze raz wymienić rozrząd.
tak wyglądało
|
|
|
|
|
magicshow
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 115 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-13, 11:16
|
|
|
temat do zamknięcia. |
|
|
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-04-06, 08:03
|
|
|
witam ponawiam prośbe rozwiązania problemu ... u mnie jest tak samo wymieniłem rozrząd tzn góre łańcuchy, ślizgi, napinacze, uszczelnienie wału i cykanie zostało zażegnane. Na okres miesiąca może. I znowu powróciło, choć gdy odbierałem auto po rozrządzie tez mi cykło. Teraz gdy odpalam rano auto nic się nie dzieje ładnie pali bez cykania, ale gdy rozgrzeje silnik i pozwole się mu trochę ostudzić to cyka. Jeśli bd ją gasił palił gasił palił raz za razem to nie cytknie ani razu. W serwisie "Gładysz Motors" - pierwsza diagnoza była ze to rozrząd. Teraz byłem u nich drugi raz twierdzą ze to Szklanki popychaczy, a jak im powiedziałem ze chce to na piśmie ze ja dam kase żeby mi to zrobili to oni nie daja 100%-ów ze to jest to. Autoryzowany servis Volkswagena i Audi nie jest w stanie stwierdzić bo ja nie bd pakował kasy bo ktoś wróży z fusów może to, może tamto ;-/
Proszę o jakiś rady !
Bardzo proszę o stosowanie na przyszłość znaków interpunkcyjnych. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-04-09, 17:35
|
|
|
Ciężko Ci dać jakąś sensowną radę na "cykanie". Nie zmieniłeś całego rozrządu a tylko jego część i nie wiadomo teraz czy problemem jest nadal "zaoszczędzona" część rozrządu czy coś innego. Ja się wcale nie dziwię, że nikt nie chce Ci dać czegoś na kwicie bo żeby diagnoze zrobić dobrze trzeba by znowu rwać motor. Jak zapłacisz za diagnozę 2-3k to wtedy pewnie ktoś Ci ją pisemnie wykona, inaczej czarno to widzę. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-04-09, 20:15
|
|
|
Dokładnie jak pisze kolega Bugalon, niby rozrząd był robiony, ale tylko połowicznie i nikt nie da za to ręki, że jak wymienisz coś będzie dobrze bo mechanik po robocie innego mechanika nie weźmie odpowiedzialności za wszystko, jestem mechanikiem i rozumiem podejście ludzi
Ja też tak za miesiąc planuję robić rozrząd, ale oczywiście cały nowy do tego, żeby nie było niespodzianek komplet popychaczy i uszczelki pod dekle i uszczelniacz między skrzynią, a silnikiem i powinno być dobrze jak wszystko się wymieni jakiś czas będzie spokój |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-04-11, 08:55
|
|
|
tak na dniach zamawiam cały rozrząd kpl. wraz z kołami zębatymi, uszczelniaczami itd.. mam nadzieje ze to jednak rorząd cyka od czasu do czasu ! bo jeżeli to nie on to się chyba załamie ;-) przynajmniej bd wiedział ze to hydraulika ;p |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-04-11, 11:23
|
|
|
Driv33r, Dlatego ja od razu zmieniam hydraulikę u siebie przy robieniu rozrządu koszt nie aż taki wielki bo ok 700zł popychacze komplet, a wymiana jak już rozebrany rozrząd to nie ma biedy |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|