Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Uderzenie i szarpanie skrzyni.  
Autor Wiadomość
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-03-12, 22:40   [D2 97 4.2PB/LPG ] Uderzenie i szarpanie skrzyni.

Witam.
Koledzy, borykam się z problemem skrzyni już od ponad roku przez co auto stoi nie jeżdżone.
Przy zmianie z P na R czuć mocne uderzenie całą budą, tak samo się dzieje przy zmianie na D. Do tego dochodzą szarpania skrzyni dość odczuwalne przy zmianach przełożeń z 3 na 4 i z 4 na 5 oraz przy redukcji na powyższych biegach a na dodatek zauważyłem iż przy zmianie z 3 na 2 czuć też mocne uderzenie. Skrzynia to 5hp24 DTD. Najśmieszniejsze jest to, że ponad rok temu regenerowałem skrzynie i wtedy objawy te się pojawiły z tym, że uszkodzony był jeszcze konwerter. Udało mi się dorwać taką samą skrzynie wraz z konwerterem oraz sterownikiem skrzyni (nie jestem pewien czy to ten właściwy - obok komputera pod maską, po prawej stronie od pasażera.) Po wymianie skrzyni uderzenie jakie były takie pozostały z tym, że na starej skrzyni uderzenie z P na R i D następowało po ok.1-2s wtedy gdy bieg się załączył a po wymianie skrzyni bieg wskakuje natychmiast a co za tym idzie, uderzenie czuć odrazu. Wymieniałem już olej, wał napędowy, pół osie wraz z przegubami i dalej nic. W pobliżu mnie, nie ma żadnej naprawy ASB, a wydawać kolejne tysiące na walkę z tym autem mi brzydnie. Szarpania wydają się nasilać na gazie, na benzynie nie jest to aż tak mocno odczuwalne.
Czy ktoś już walczył z podobnym problemem? Starą skrzynie mam cały czas w garażu jest sprawna, a obecna skrzynia była naprawiana przez właściciela miesiąc przed wypadkiem po którym ją kupiłem.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-12, 22:54   

Zczytał błedy? Wszystkie jakie sie pojawiają?
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-03-13, 07:13   

bledy skrzyni to ,,Uszkodzony konwerter" tylko Ten jeden pokazuje.Po skasowaniu przez dluzszy czas, zaden sie nie pojawia. Dzisiaj odpale vaga i zobacze co silnik pokaze. Dodam, że podczas jazdy też czuć mocne uderzenie po wciśnięciu gazu takie samo, jak pry wrzucaniu biegów, może to być jakaś z poduszek ?
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-03-13, 07:53   

Poduchy raczej nie . Ja tez mam leciutkie puknięcie jak wbijam R ,w starej skrzyni tez tak miałem ale pukanie w trakcie zmiany biegów to sprawa skrzyni . Sam konwerter swą upadłość objawia zazwyczaj inaczej ale warto by było sprawdzić czy jest prawidłowo zamontowany chodzi o przykręcenie .A tak z ciekawości - silnik pracuje prawidłowo ? Wiem że 95 a 2008 to przepaść ale pewne rzeczy są oczywiste .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-13, 08:58   

Przejedź się autem i przejdź na TIPa. Zblokuj auto na 1 lub na 2 biegu. I spróbuj podczaj powolnej jazdy dodawać lub ujmować gazu. Jesli poczujesz uderzenia lub podrywanie silnika to najprawdopodobniej poduchy pozrywane.
Co następnie sprawdź przepływkę i szczelność dolotu, odmy, tuleje sanek.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-03-13, 11:06   

Ernest ale w czasie jazdy np. z 3 na 4 i 4 na 5 poduchy nie były by wyczuwalne ,raczej tylko na postoju w trakcie przestawiania pozycji na pozycjonerze. <niewiem>
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-03-13, 13:01   

ernesto napisał/a:
Przejedź się autem i przejdź na TIPa. Zblokuj auto na 1 lub na 2 biegu. I spróbuj podczaj powolnej jazdy dodawać lub ujmować gazu. Jesli poczujesz uderzenia lub podrywanie silnika to najprawdopodobniej poduchy pozrywane.
Co następnie sprawdź przepływkę i szczelność dolotu, odmy, tuleje sanek.


Tak, pukania są najmocniejsze na tych biegach aż strach dodawać gazu, na wyższych nie są aż tak odczuwalne. W sumie poduszek jeszcze nie sprawdzałem, ale obawiałem się właśnie ich. Przed wymiana wole pierw spytać na forum które już nieraz uratowało mi tyłek :) . Wymieniałem także podporę wału które trochę zmniejszyła uderzenia, ale i tak są wciąż mocne :/ . A co do silnika, zauważyłem, że podczas redukcji biegow na D, obroty potrafią spaść poniżej 800 RPM, do nawet 500-600, a już 3 razy zdarzyło mi się, że auto zgasło, może to być przyczyna mocnych uderzeń przy redukcji biegów?
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-03-13, 13:15   

Prawidłowa i płynna praca jednostki napędowej zawsze ma wpływ na prawidłową pracę ASB .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-13, 15:51   

pawelbtw napisał/a:
na D, obroty potrafią spaść poniżej 800 RPM, do nawet 500-600, a już 3 razy zdarzyło mi się, że auto zgasło, może to być przyczyna mocnych uderzeń przy redukcji biegów?


Lewe powietrze. U mnie było to samo.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-03-13, 16:48   

ernesto napisał/a:
Lewe powietrze. U mnie było to samo.

Już kiedyś myślalem nad tym. Obecnie zamontowany mam stożek i chciałem przeczucić się na standardowy dolot, zakupilem całą puchę, nawet filtr już zamontowałem, aż pewnego pięknego dnia gdy chciałem to wymienić, okazało się, że przez instalacje gazową nie ma szans tego umieścic :/ Z kolei cały dolot mam szczelny patrząc na oko, chyba, że można to jakoś pewniej sprawdzić to będe wdzięczny za każdą sugestie.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-14, 08:21   

pawelbtw napisał/a:
Z kolei cały dolot mam szczelny patrząc na oko






Na oko nic nie sprawdzisz. Trzeba rozebrać, sprawdzić wszystkie gumy, opaski, przewody podciśnieniowe.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-03-15, 00:50   

Obiecuje, że jeśli to pomoże stawiam ogromną flache :) jutro lub na dniach sie za to zabiorę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.