Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-03-14, 20:33 [D2 ALL
] Czyszczenie skrzyni
|
|
|
Slyszał ktoś lub korzystał z dynamiczej wymiany oleju w skrzyni poprzez maszy jakaś ktora przez bodaj 2 czy 3 godziny pod ciśnieniem czysci i myje całą skrzynie w srodku? Zastanawiam sie nad wymiana oleju w skrzyni i gość doradził mi coś takiego, po takim zabiegu jesli jest brud to podobno skrzynia chodzi jak nowa, warunek ze nie ma uszkodzen mechanicznych.
zastanawiam sie powaznie nad tym zabiegiem. Ale chciałbym najpierw dowiedziec sie czy warto i czy ktos korzystał ewentualnie czy cos to poprawiło faktycznie. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-14, 20:53
|
|
|
WIesz co ludzie juz przesadzają...Umyć najlepiej to rozkrecając ja na czesci a nie maszynka(karcherem)
WYmień olej 20razy i masz lepiej umytą w na pewno bezpieczny sposób |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-03-14, 20:57
|
|
|
No wlasnie ta maszyna pluka ciagle świerzym olejem przez 2h. Podobno jest zabieg ok ale chcialbym poznac wiecej opini i jesli bedzie ok cchyba sie skusze tym bardziej ze juz pora olej wymienic |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-14, 22:41
|
|
|
Po dynamicznej wymianie oleju możesz doprowadzić skrzynkę do agonii, jeśli wcześniej z nią nic nie było robione przez lata. Lepiej zrobić tak jak Apophis, radzi - wymianę statyczną ze dwa razy. Raz zalewasz nowy olej i jeździsz ok 600-800km a potem wymieniasz filtr i znów zalewasz nowy olej i z głowy. Ja tak zrobiłem po kupnie auta i już prawie 3 lata będzie jak mi ASB śmiga jak "cza" |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-03-15, 08:07
|
|
|
U mnie skrzynia poszarpuje przy przelaczaniu na D i R tak jakby przytkane byly zaworki w plycie sterujacej. Ogolnie skrzynka byla chyba dobrze traktowana bo biegi zmienia fajnie, troszke troszke inaczej chodzi jak zimny jest ale rozgrzeje sie jest ok. Olej wymienialem 80tys temu i chyba juz znow pora |
_________________ ANK 4.2 340 KM Reganeracja klap kolektora |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-15, 08:38
|
|
|
Olej powinno się wymieniać co 60tys., moim zdaniem. Co do poszarpywania z D na R lub odwrotnie to jeśli nie występują przy tym jakieś uderzenia czy coś podobnego to po prostu ten typ tak ma
Wymienić olej statycznie dwa razy i zobacz jak będzie. Powinno się poprawić.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-03-15, 08:41
|
|
|
Czasami sie zdarzy ze jak mocno wciske gaz zaraz po wrzuceniu D jest uderzenie, ale tylko czasem, znajomy tak mial w czasie jazdy. I wymiana oleju i czyszczenie jak reka odjal. Ja obstawiam ze zaworki sa pozatykane a przy okaxjzji olej zmienie
tutenhamon, wymiana dynamiczna owszem ale w skrzyni nowej tzn.serwisowanej od poczpoczątku
Tak tez mi mowił gośc, ale moja raczej była serwisowana bo nie widze zeby cos niepokojacego sie działo prócz tego przełaczania.
Facet od ASB powiedział tez ze własnie okresowa wymiana oleju powoduje ze nie niszcza sie wszelkie uszczelki w skrzyni itd |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-03-15, 09:08
|
|
|
Ja mialem faktury poprzedniego wlasciciels |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-03-15, 09:49
|
|
|
Dokladnie jak mowisz. Te pukniecia daja sygnal ze prawdopodobnie plyta jest zatkana. Wole wydac 700zl na wymiane oleju i czyszczenie niz potem szukac uzywki za 3tys. A remont w serwisie gdzie pytalem prawie 6tys. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|