Autor |
Wiadomość |
herszt
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: herszt
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: trojmiasto okolice
|
Wysłany: 2015-04-17, 11:14 [D3 FL ALL
] Krzywo stoi - prawa stona niżej niż lewa
|
|
|
Witam ,od niedawna jestem posiadaczem a8 z 2008 roku , wszystko pięknie ale ostatnio wystąpił problem z zawieszeniem.
Zapaliła się pomarańczowa ikonka . Gdy uruchomiłem ponownie znikła i za jakiś czas pojawiły się pomarańczowa i zielona, po ponownym uruchomieniu już nic się nie świeciło.
Zapisały się błędy : 2 Faults Found:
01781 - Vehicle Extremely Un-Level
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 2
Mileage: 239079 km
Time Indication: 0
Date: 2015.03.10
Time: 19:41:30
01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 23
Mileage: 241177 km
Time Indication: 0
Date: 2015.04.11
Time: 13:58:22
Po skasowaniu błędów nie powróciły ponownie ,ale auto od tamtej pory nie jest wypoziomowane gdyż cała strona prawa jest niżej niż lewa, najbardziej widać to na trybie dynamic- cała strona leży niżej o około 3cm
Na trybie automatic nie jest już to tak widoczne ale na tyle różnica około 2cm , przód prawie równo.
Robiłem wielokrotnie kalibracje zawieszenia widać że coś tam sie dzieje ale cały czas ta jedna strona jest niżej, byłem u elektronika który posiada oryginalny kabel i ma ogólnie pojecie i nic to nie daje.
Sterownik widzi że auto jest nie wypoziomowane bo prawa strona jest na minusie w odczytach.
Czujniki reagują i auto zmienia położenie gdy nimi ruszam, odkręciłem tylnie od wachaczy na próbę.
Auto raczej niema nieszczelności bo jak ustawie na lift to stoi krzywo ale nie opadnie nawet przez noc.
Nie wiem za co się zabrać bo już nie mam pomysłów.
co mógłbym jeszcze sprawdzić ? |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-04-17, 12:13
|
|
|
jezeli masz błedy cały czas nigdy nie skalibrujesz zaiweszenia poprawnie ani nie zrobisz ponownej adaptacij zawieszenia |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
herszt
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: herszt
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: trojmiasto okolice
|
Wysłany: 2015-04-17, 14:01
|
|
|
PITER82 napisał/a: | jezeli masz błedy cały czas nigdy nie skalibrujesz zaiweszenia poprawnie ani nie zrobisz ponownej adaptacij zawieszenia |
nie ma żadnych błedów , pojawiły się tylko raz na początku (po tym zaczął krzywo stać) po skasowaniu nie ma już nic.
Kalibrację przechodzi do końca |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-04-18, 10:16
|
|
|
hmm... cholera to ja nie wiem skoro normalnie ci przechodzi kalibracja wiesz co napisz do moze
kolegi drago_o bo o ile pamietam to on bawi sie zawieszeniem moze on ci pomoze |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-18, 10:33
|
|
|
to w adaptacjach podnies jedna strone, zeby doprowadzic do orginalnych wysokosci |
|
|
|
|
|
|
|
herszt
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: herszt
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: trojmiasto okolice
|
Wysłany: 2015-04-19, 08:14
|
|
|
Przechodzi adaptacje , podaje wartości od środka koła do błotnika tak jak ma być , ale to wygląda tak jakby reagowała na te zmiany tylko lewa strona a prawa coś opornie i zawsze po kalibracji zostaje różnica. Coś ewidentnie niedomaga, bo kalibrację robię na pewno poprawnie. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-19, 08:48
|
|
|
Czy miałeś z jednej strony wymieniane amortyzatory? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-04-19, 09:27
|
|
|
Witam, u mnie prawdopodobnie sterownik padł. Amorki przebadane i sprawne, zawory sprawne, kompresor sprawdzony, czujnik ciśnienia również, wszystkie czujniki wysokości działają dobrze. Aktualnie został mi tylko sterownik ale auto stoi w ASO i nie mam jak tego sprawdzić.
U mnie błąd podobny i jedno kolo zawsze było w gorze i nie opadalo. Ten drugi pojawił się po wymianie zaworów jak oparło na dol auto. Ogólnie lidze na to ze podciagne ten sterownik pod naprawę z OC bo dostałem gong w prawy przód a tam za schowkiem jest sterownik.
Ale jeśli u Ciebie auto się poziomu je normalnie to może zwalił się czujnik i podaje zła wartość? Sprawdź w VCDS podawane wysokości kół. Bo to istotne. Jak będą wartości odpowiadające tym co rzeczywiście to trzeba szukać kolejnego elementu. Jak będzie pisał poprawny odczyt to juz będziesz wiedział gdzie jest błąd.
Sprawdź czy lezy cala strona czy jedno kolo. W A8 tak to wygląda jak jedno k!oko opadnie, ze cala strona się obniża ale to tylko złudzenie. To tez pomoże zidentyfikować który to mógłby być czujnik. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-19, 09:36
|
|
|
Karol, możesz mieć rację. Przy uderzeniu sterownik często niedomaga i to jest najgorsze, lepiej kiedy całkiem padnie bo wówczas sprawa jest oczywista. Natomiast jeśli auto nie było uderzone, to bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie czujnika lub czujników, ale tu trzeba by było znaleźć takie czujniki i podmienić - to pozwoli sprawdzić, czy dają dobry sygnał czy nie i wykluczą lub potwierdzą uszkodzenie sterownika. Wystarczy podmienić sterowniki na jednej stronie (tej opadającej). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
herszt
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: herszt
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: trojmiasto okolice
|
Wysłany: 2015-04-19, 10:32
|
|
|
Odczyty z czujników są chyba poprawne , jeszcze sprawdzę dokładnie , ale tam gdzie było niżej były wartości na minusie.
Najbardziej odbiega od normy prawe tylne koło jest najwięcej opadnięte . Podłącze później vcdsa i zrobie zrzuty jak to wygląda |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-19, 10:45
|
|
|
herszt napisał/a: | Odczyty z czujników są chyba poprawne , jeszcze sprawdzę dokładnie , ale tam gdzie było niżej były wartości na minusie.
Najbardziej odbiega od normy prawe tylne koło jest najwięcej opadnięte . Podłącze później vcdsa i zrobie zrzuty jak to wygląda |
To trzeba zacząć od tego koła. Tam leci czujnik 4E0 616 572 E |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
herszt
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: herszt
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: trojmiasto okolice
|
Wysłany: 2015-04-22, 20:46
|
|
|
Kupiłem nowy czujnik zamontowałem i zrobiłem kalibracje . Nic to nie dało .
Czujnik który był na prawym tylnym kole , po zamianie ramienia i blachy co idzie do nadwozia zamontowałem na tylnej lewej stornie ( numer samego sensora jest identyczny ). Zrobiłem kalibracje ponownie i nic to nie dało , więc czujniki tylnie na 100% są sprawne.
Bawiłem się trochę testami itp. i zauważyłem że wszystkie koła są na minusie a tylne lewe przeważnie na plusie żadko na zero wejdzie, Jak by nie chciało się opuścić .
Gdyby był rozdzielacz powietrza niesprawny jakie daje objawy?
A i auto ma tendencje do opadania na jeden bok cały czas najbardziej na dynamic .
Błedów nie ma , powoli przyzwyczajam się do krzywej fury |
Ostatnio zmieniony przez herszt 2015-04-22, 20:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
herszt
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: herszt
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: trojmiasto okolice
|
Wysłany: 2015-04-22, 21:10
|
|
|
Trudny temat , niby wszystko jest jasne bo widać że jest krzywo w tym sterowniku ale on nic nie robi by to wyprostować . |
|
|
|
|
|